  • 1. Data: 2005-04-01 06:03:35
    Temat: Dlaczego WBK is evil?
    Od: Lilith <lady_lilith@niezbedny_do_oddychania.pl>

    Wiem że na pewno pytanie pt. "w jakim banku najlepiej założyć konto"
    pojawiało się na tej grupie dziesiątki razy i nie takie chcę zadać.
    Wolałabym też nie przekopywać się przez archiwum z racji tego że na
    hasło WBK zwróci ono pewnie tysiące wyników, a mnie tylko specyficzny
    temat interesuje...
    Ja swoje konto już mam, zadowolona jest i zmienić nie planuję. Miałam
    równolegle konto w WBK i zlikwidowałam, bo po co dwa konta, a to w WBKu
    jakoś mniej mi podpasowało, ale jakbym miała powiedzieć: dlaczego, to
    konkretów bym podać nie umiała, ot, można rzec że intuicja albo coś na
    kształt ;)

    W tej chwili jednak z zamiarem założenia konta nosi się moje kochanie, i
    myśli bardzo poważnie o WBK. Ja z kolei, na ile cokolwiek kojarzę z
    opinii przez ludzi tu i ówdzie wypowiadanych, to większość z WBKu ucieka
    bo mają różne niespecjalnie przyjemne doświadczenia.
    Pytanie do Was zatem - czy Wam, bądź Waszym znajomym przytrafiło się coś
    co skreśla WBK jako "przyjazny bank", może ich polityka względem klienta
    jest do bani, a może coś innego? A może wręcz przeciwnie, uważacie że
    nie ma lepszego banku?

    Można powiedzieć że proszę Was o "historyjki z życia" ;) - jeśli
    zrezygnowaliście z WBK to dlaczego, jeśli polecacie go każdemu - to
    dlaczego.

    Jeśli to nie jest odpowiednia grupa to proszę powiedzcie gdzie takie
    pytanko mogę zadać :)
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Lilith

  • 2. Data: 2005-04-01 06:17:09
    Temat: Re: Dlaczego WBK is evil?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Lilith <lady_lilith@niezbedny_do_oddychania.pl> wrote:
    > Można powiedzieć że proszę Was o "historyjki z życia" ;) - jeśli
    > zrezygnowaliście z WBK to dlaczego, jeśli polecacie go każdemu - to
    > dlaczego.

    Stosunkowo drogie oplaty za prowadzenie rachunku, brak ogolnopolskiej
    infolinii, gdzie moglbym wszystko zalatwic (lub prawie wszystko ;),
    cholernie drogie przelewy przez internet. Zadna rewelacja jednym slowem.
    Zle nie jest, ale mogloby byc lepiej.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-04-01 06:22:07
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Lilith wrote:
    > jeśli
    > zrezygnowaliście z WBK to dlaczego,

    Nie zakladam kont w bankach, ktorych nazwa jest trzyliterowa. To zle
    banki sa. :)

    Jacek

  • 4. Data: 2005-04-01 06:29:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jasek <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie zakladam kont w bankach, ktorych nazwa jest trzyliterowa. To zle
    > banki sa. :)

    BZ WBK? ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-04-01 06:33:41
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    ja miałem konto studenckie parę lat temu. Korzystałem z Maestro i VC.
    Ponieważ w międzyczasie dostałem KK w innym banku, chciałem zrezygnować z
    kart. Okazało się, że pogubili oświadczenia i przysłali z naliczeniem
    prowizji. Bieganie do banku, odwołania do centrali - jedno oświadczenie się
    odnalazło, drugie nie. Koniec końców anulowano, ale poziom obsługi
    tragiczny, wiele razy musiałem ich informować co mają w swojej ofercie, a
    czego nie. Niestety wszelka nauka przychodzi z trudem i najmniej 20 minut
    zajęło wytłumaczenie pani na przykład, że chcę VISE Classic ale debetową, bo
    dla niej VC to KK, a debetowa to VE (w istocie przysłali mi po pierwszym
    zamówieniu VE, po wytłumaczeniu VC). Generalnie sugeruję poczytać w necie i
    najwyżej zapoznać BZ WBK z ich własną ofertą, a jak wątpliwości to wołać
    kierownika (po pewnym czasie tylko on mnie obsługiwał jak przychodziłem).

    pzdr

  • 6. Data: 2005-04-01 08:44:53
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Szymon"
> [...]
    > ofercie, a
    > czego nie. Niestety wszelka nauka przychodzi z trudem

    mialem dokladnie to samo - nieraz ich uczylem roznych rzeczy

    dobily mnie dwie rzeczy:
    - przejscie z KK zlotej na normalna, gdy od nowa musialem
    zaswiadczenie z pracy przynosic i wypelniac papierki jak ktos obcy;
    - wykonywanie zlecen stalych - kiedys system mial kratke w ktorej
    zaznaczalem przy kazdym zleceniu ze ma sie wykonac przed czy po dacie
    jesli przypadala na dzien wolny. Ja wolalem PRZED. To nie zawsze
    skutkowalo bo pani ktora uruchamiala program "generujacy przelewy" nie
    zawsze o nim pamietala (!!!). Po przejsciu na ICBS nikt mnie o niczym
    nie poinformowal tylko zlecenia zaczely wychodzic po dacie.
    A jak przypadalo na sobote to zchodzilo z rachunku w sobote a wdroge
    szlo w poniedzialek.
    Rzecznik BZWBK odpowiedzial mi ze to dlatego ze niektore oddzialy
    banku pracuja w soboty (ale nie w Warszawie) - jaja sobie ze mnie
    chyba robil :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2005-04-01 09:22:29
    Od: "Arek K" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Lilith" <lady_lilith@niezbedny_do_oddychania.pl> napisał w
    wiadomości news:d2ino8$52h$1@opal.icpnet.pl...

    > Można powiedzieć że proszę Was o "historyjki z życia" ;) - jeśli
    > zrezygnowaliście z WBK to dlaczego, jeśli polecacie go każdemu - to
    > dlaczego.

    Miałem i zrezygnowałem. Wysokie opłaty za prowadzenie konta i przelewy,
    długi czas realizacji przelewów (tzw. "tani przelew" zdaje się), niskie
    oprocentowane, kolejki i długi czas obsługi w oddziałach. Długotrwałe
    procedury rezygnowania z kart (mieli promocje na różne karty, z których
    należało rezygnować po roku lub dwóch jeśli nie chciało ponosić się kosztów
    wznowienia) - ze dwa razy musiałem zapłacić za wznowienie bo nie zdążyłem
    chociaż wcale nie czakałem na ostatnią chwilę. Miałem też jakieś kłopoty ze
    zrezygnowaniem z linii kredytowej gdzie koniecznie chcieli mi pobrać
    prowizję za kolejny rok (wcale niemałą) chociaż z tej linii zrezygnowałem -
    udało się wyprostować sprawę po interwencji u kierownictwa. A już czara
    goryczy się przepełniła i przelała jak likwidowałem u nich konto - trwało to
    prawie pół roku podczas którego pobierali oczywiście opłąty za prowadzenia
    konta. Nadmienię że nie miałem żadnych nieuregulowanych zobowiązań, karty
    oddane i przecięte itp. A w ostatnim etapie kiedy już kończyła się całą
    procedura zamykania konta, wyczekałem się w banku prawie trzy (!) godziny.
    Ale w końcu się udało i już nie mam tego konta. I dobrze!

    Nadmienię, że konto u nich miałem przez lat 6. Przez 5 było OK, ale potem
    ich wykupili i nastąpiły zmiany. 1 rok tych zmian wytrzymałem ale więcej to
    już nie dałem rady.

  • 8. Data: 2005-04-01 13:01:14
    Od: "gg" <n...@m...com>

> [...]
    > Pytanie do Was zatem - czy Wam, bądź Waszym znajomym przytrafiło się coś
    > co skreśla WBK jako "przyjazny bank", może ich polityka względem klienta

    Witam

    Mi przy okazji połączenia z WBK BZ zamknął linię kredytową ponieważ nie
    miałem podpisanej umowy z nowym tworem BZWBK. Przynajmniej ja to tak
    zrozumiałem - a co mnie obchodzi restrukturyzacja banku? Przez co nie
    poszedł przelew na spłatę raty za samochód. Bank nie miał ochoty mnie
    poinformować, że ponieważ cofnął mi kredyt nie poszedł przelew. IMHO
    wypadałoby zadzwonić albo wysłać list do swojego klienta (mialem tam
    konto od 8 lat).
    Generalnie kolejki w oddziałach. Kiepskie warunki usług finansowych.
    Oprocentowanie na ROR teraz chyba 0% oplata za prowadzenie -6zł. Jak
    brałem kredyt na samochód to lepiej mi było wziąć u sprzedawcy auta bo dla
    BZ nie byłem wiarygodny chyba - patrząc na oprocentowanie jaki mi
    zaproponowano (wieloletni klient z comiesięcznymi wpłatami na konto).

    Mam tam ciągle konto bo nieraz wpłacam gotówkę ale nie polecam. Kasę
    generalnie trzymam w mbanku i z tamtego konta robie przelewy.

    W trzech słowach: BZWBK ma klienta w dupie. Przynajmniej takie jest moje
    wrażenie.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2005-04-01 20:01:54
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl>

    W zasadzie przedmówcy opisali wszystkie moje przygody z BZWBK :)

    Z linią kredytową miałem to samo - ale mi tłumaczyli, ze to przez zmiane
    systemu w banku.

    Może dodam ciekawostke z kontem w $.
    Mialo nie byc do niego wyciagow - a oczywiscie przychodzily po kazdej
    operacji (sic!). Oczywiscie płatne.
    Przez telefon nic sie nia dalo załatwic. Wyciagi przestały przychodzic po
    dwoch wizytach w oddziale a na zwrot wczesniej pobranych prowizji czekalem
    ponad miesiac i to po doddatkowej wizycie "przypominajacej" w oddziale.

    Inny kwiatek:
    Kiedyś jak bankomat byl nieczynny to mozna bylo bez prowizji wybrac kase w
    okienku.
    Ostatnio mialem taka sytuacje. Pobieram kase w oknie - na druczku pozycja
    pt. prowizja 0 zl. Mysle OK. Na koniec miesiaca ...lup 3 zl prowizji za
    wybranie w okienku.
    Juz mi sie nawet nie chce jechac do banku to odkrecac - na paliwo i bilety
    pakingowe wydam wiecej.

    Może jeszcze z lokatami ciekawostka.
    Jakies dwa lata temu konczyla mi sie roczna lokata IMPET. W umowie o lokate
    postaralem sie o zapis, ze po zakonczeniu lokaty srodki trafia automatycznie
    na moje konto osobiste w WBK.
    Oczywiscie nie trafily.
    Tradycyjnie wizyta w banku i okazalo sie, ze z lokat IMPET nie robi sie
    automatycznie przelewu na konto. To ze ja taki zapis w umowie mialem to
    ponoc wynikalo z pomylki pracownika banku (sic!)

    Na koniec koszt przelewu do USA.
    Za to co w Multibanku kosztuje 7$ w BZWBK winszuja sobie minimum 25$
    (minimum - gdyz jesli koszty posrednikow beda wyzsze BZWBK nie omieszka
    dorzucić tych kosztow do prowizji za przelew)

    Piotr Wójtowicz

  • 10. Data: 2005-04-02 13:34:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 1 Apr 2005 08:29:40 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >BZ WBK? ;)

    Bank Zachodni Wielkopolski Bank Kredytowy ;)
    Nie zakladam kont w bankach, ktore w nazwie maja 2 razy slowo bank
    :-)))

    G.