    From: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Dokąd przenieść konto ?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 23:20:51 +0100

    Miałem juz konta w PKO BP i PeKaO SA i nie chciałbym do nich wracać. Obecnie
    mam w Lukas Bank i chcę się z nim pożegnać z kilku głównie względów:
    - w Nowy Rok ok. 1 w nocy nie mogłem wypłacić gotówki z bankomatu, a była mi
    bardzo potrzebne. Na stronie pisali tylko o możliwych przerwach w działaniu
    e-bankingu (dostępu przez internet). Na hotline gostek stwierdził, że robią
    zamknięcie roku
    - Tragiczny dział IT - mają swoich ludzi, którzy chyba sie cholernie nudzą,
    bo ostatnio co 2 miesiące wypuszczają nową wersję systemu, co za każdym
    razem oznacza min. 2 - 3 dni wdrożenia i kłopoty z dostępem do konta
    - Bardzo sztywne reguły odnośnie załatwiania jakichkolwiek spraw w banku.
    Chciałem w pewnym momencie założyć kredyt w koncie i uzyskać kartę
    kredytową. Mimo iż mam tam konto już prawie 3 lata okazało się to
    niemożliwe, bo w ciągu ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem wniosku raz
    dostałem pensję do ręki i nie trafiła ona na konto. A wcześniej miałem
    regularne wpływy rzędu 2000 / mies
    - mało bezpłatnych bankomatów i wysokie prowizje w obcych

    Ogólnie szukam banku / konta, który zapewni mi następujące rzeczy:
    - Maksymalnie duża bezawaryjność systemu bankowego, sprawne usuwanie awarii,
    rzadkie świadome wyłączenia dostępu do systemu a tym samym do konta.
    - oprocentowanie nie jest dla mnie istotne
    - możliwie niskie (najlepiej brak) opłaty za prowadzenie rachunku, max do 10
    zł / mies
    - dostęp przez internet, aby móc ograniczyć do minimum konieczność wizyt w
    banku - oddziały fizyczne powinny jednak być
    - bezpłatne przelewy
    - Możliwość zakładania lokat w koncie przez internet
    - spora sieć bankomatów, choć nie musi mieć swoich. Najlepiej możliwość
    pobierania z Euronetu za darmo
    - Traktowanie klientów jak klientów, a nie petentów, tzn. aby dało się
    załatwić w nim bezproblemowo wiele spraw
    - Bezproblemowe otrzymanie karty kredytowej przy wływach na konto rzędu 3
    tys / mies
    - Przy dłuższym okresie utrzymania rachunku profity przy braniu kredytów na
    samochód, mieszkanie itp. Korzystne kredyty na powyższe.
    - Fajnie jakby było powiadamianie SMS - em o zmianie salda rachunku, ale nie
    jest to konieczne.

    Myślę, że tyle co napisałem w miarę jasno określa, czego szukam. Tylko czy
    taki bank wogóle istnieje ? Ostatnio słyszałem sporo dobrego o Fortis Bank,
    o Reifeissen i VWBank też troszkę słyszałem. Czy któryś z nich spełni moje
    oczekiwania czy jakiś inny ?

    Pozdrawiam
    Jakub

    --