  • 11. Data: 2008-08-01 16:18:26
    Temat: Re: Euro
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Aug 1, 3:43 pm, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > Tanio i pewnie = Poczta Polska ;)  paskudny humor poprawiony ;)

    Ale tak na poważnie, zanim paypal zaczął działać w PL (samo płacenie
    kartą), wysłałem mnóstwo kasy od 2000r. właśnie w kopertach i przez
    Pocztę Polską. USA, Japonia, Australia i cała Europa.
    Żaden z listów nie zaginął. Kasa też zawsze była w środku. Metody były
    różne, zwykle kasa zawinięta w 2 złożone na 3 kartki A4 (zawsze jakieś
    wydruki, np. manual Pythona, żeby ładnie prześwitywało) , więc
    wyglądało jak list. Jak były monety, to wysyłałem pudełko po CD slim z
    przyklejonymi monetami itd. Zawsze poleconym, jak daleko to też
    priorytetem. Tak więc ja mam w sumie miłe wspomnienia, bo metoda była
    (dla mnie) pewna no i w porównaniu z kosztami przelewów bankowych
    dosyć tania.
    Mój rekord to o ile dobrze pamiętam 200 EUR, za co dostałem pudełko po
    butach pełne płyt ;) Wtedy się troszkę spociłem nadając list na
    poczcie, ale udało się.

  • 12. Data: 2008-08-01 17:30:34
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "luneta" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > VW bank zrobi to za darmo
    > szczegóły tu http://www.kolina.pl/

    a co to za spamer

  • 13. Data: 2008-08-02 11:49:43
    Od: "K" <f...@g...pl>

    > Najtaniej to paypal (moneybookers raczej nie będzie) lub euro-przelew z
    > ING Direct - 5PLN.

    Polecam ING. Wystarczy założyć sobie darmowe konto w EUR i PLN (na
    prowizje), kupić EUR w kantorze, wpłacić (bezpłatnie) w oddziale na swoje
    konto i z Internetu zrobić przelew za 5zł (te 5zł najlepiej też od razu
    sobie wpłacić). Działa sprawnie i bez dodatkowych kosztów.

  • 14. Data: 2008-08-02 11:51:29
    Od: "K" <f...@g...pl>

    > ING Direct - 5PLN.

    Działa pod warunkiem że chodzi o transakcję w EUR i kraj nalezacy do UE.

  • 15. Data: 2008-08-03 17:28:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-08-02 13:49 K napisał/a:

> [...]
    > konto i z Internetu zrobić przelew za 5zł (te 5zł najlepiej też od razu
    > sobie wpłacić). Działa sprawnie i bez dodatkowych kosztów.

    Mam tam konto, ale w PL. Specjalnie nie chce mi się zakladac konta w euro
    i latać do kantorów po Euro a potem wpłacać do Banku. Z Ebay-a chcialam
    sporadycznie skorzystać.

    --
    animka

  • 16. Data: 2008-08-03 17:36:08
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-08-01 18:15 Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał/a:

    > Najtaniej to paypal (moneybookers raczej nie będzie)

    Czyli w złotówkach mogę zapłacić a oni sobie przeliczą na euro?

    lub euro-przelew z
    > ING Direct - 5PLN.

    Czyli płacę w PL, a Bank przelicza na Euro?

    --
    animka

  • 17. Data: 2008-08-03 17:40:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-08-01 15:53 Marcin Wasilewski napisał/a:

    > A sprzedawca ten płatności poprzez paypal nie umożliwia?

    W międzyczasie zakupu mi się już odechciało (bo trzeba było zapłacić w
    euro), ale w najbliższym czasie zaznajomię się z tym paypalem.
    Raz płacilam przez paypal, ale w złotówkach i na allegro.

    --
    animka

  • 18. Data: 2008-08-03 18:22:12
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Aug 3, 7:36 pm, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Czyli w złotówkach mogę zapłacić a oni sobie przeliczą na euro?

    Tak, podajesz po prostu ile i w jakiej walucie chcesz przelać.
    Ja akurat zawsze płaciłem ekartą mbanku, więc automatycznie ściągało
    mi z karty (w zł), ale chyba można też ładować konto przelewem
    bankowym itp. (nie pamiętam, dawno nie korzystałem)

  • 19. Data: 2008-08-05 11:12:20
    Od: "K" <f...@g...pl>

    > Specjalnie nie chce mi się zakladac konta w euro i latać do kantorów po
    > Euro a potem wpłacać do Banku.

    Przy małych transakcjach faktycznie nie ma problemu. Dopiero przy większych
    sumach widać jakie niekorzystne sa kursy ING (podobnie jak większości innych
    banków) - wystarczy spojrzeć na "widełki" (w kantorach zwykle ok. 10 gr, w
    dobrych 3gr a w ING ok. 13gr)

  • 20. Data: 2008-08-05 15:43:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-08-01 18:15, Bartosz 'xbartx' Nowakowski stwierdził, że:
    > Najtaniej to paypal (moneybookers raczej nie będzie) lub euro-przelew z
    > ING Direct - 5PLN.

    Od 01.08 BPH wprowadził tani przelew zagraniczny - również za 5zł.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,