  • 11. Data: 2009-01-22 00:13:38
    Temat: Re: Fatso dupę mi uratowałeś
    Od: fatso <f...@n...com>

    jacek wrote:

    Jacek, bylo to kupic:
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item
    =320327228326

    fajna tacka, wyrwalem 3 tyg temu ponizej ceny zlomu(?7.7) za uncje troy.

    I pomyslec sobie: gdy moi starzy biegali z opaskami AK w W-wie w 1944
    to w Anglii jakis chuj sobie siedzial spokojnie w tym czasie i
    mloteczkiem po srebnej
    blaszce stukal. Dlatego jest rzecza sluszna i sprawiedliwa, ze teraz ja
    jadam z tej srebrnej tacy
    a syn stukacza wyzera z jakiejs plastykowej miski.

  • 12. Data: 2009-01-22 01:20:37
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik "fatso" <f...@n...com> napisał w wiadomości
    [...]
    | Jako Zyd Honorowy pijam tylko Zubrowke a ostatnio wyjadam kielbasy, ktorych
    | cala walizke przywiozla juz podsuszone na kamien malzonka. Ziemniaki
    | niewazne,
    | byle zdrowe byly to trunek sie z nich oddestyluje. Zasadz pole trawki na
    | zubrowke
    | a zrobisz majatek.
    |
    | fatso

    czemu chcesz psuć dobrą wódkę?
    żubrówka potrzebuje puszczy :)
    a Jacek powinien uprawiać orzechy, to mu junia do interesu dopłaci, a z tego, co
    pisywał PB nt. upraw polskich cwaniaczków rodem z PO - to roboty przy tym nie ma
    ponoć.

    pozdrówka :)
    Barbara

  • 13. Data: 2009-01-22 01:26:09
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

> [...]

    ważne,coby jeszcze rosły w odpowiednim regionie .. najlepsze są Podlasia i
    koszalińskiego.

    [...]
    | Jadlem kiedys kawalek koszernego kabanosa z TESCO.
    | Do dupy. Gora najlepsze w swiecie polskie kielbasy!
    | Ale szynki nastrzykiwanej woda z sola z Biedronki juz nie jadam.
    | Ta przyjemnosc pozostawiam kolegom krajowcom.

    hihi.. wszystko jest teraz nastrzykiwane, niestety.. zatem tylko prywatne
    masarnie.. a Tesco to już groza a nie jedzenie :(

    swego czasu grupa "Kuchnia" opisywała konstrukcję domowej wędzarni [moja mama
    niegdyś używała beczki + odpowiednie drzewo .. nie mówiąc o dobrze zrobionej
    marynacie ..

    ech.. gdzie te dawne dobre czasy ..
    B.

  • 14. Data: 2009-01-22 01:29:18
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

> [...]
    | jadam z tej srebrnej tacy
    | a syn stukacza wyzera z jakiejs plastykowej miski.

    deczko przesadzasz :)
    wszak chyba znane jest Ci pojęcie "Bitwa o Anglię" ?

    a Tobie się należy choćby z tego względu, że gdyby nie polski wywiad, to ich by
    nawet mogło nie być - i nie wydaje mi się, że zbytnio nie przesadzam...
    B.

  • 15. Data: 2009-01-22 06:21:46
    Od: " jacek" <m...@g...pl>

    Barbara <b...@i...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > pisywał PB nt. upraw polskich cwaniaczków rodem z PO - to roboty przy tym nie m

    Puszcza tam jest 100m od chaty (sandomierska)na tym końcu świata, lasu tyci
    też pradziadek zasadził a niemiec ani ruski nie spalił to i trawka będzie
    spokojnie rosła. A wiosną po roztopach w lesie w rozlewiskach można zobaczyć
    szczupaki na tarle jak sam pamietam. Rejon bardzo czysty.

  • 16. Data: 2009-01-22 07:06:59
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    > Nie chodzi tu o wielki zarobek, zysk a o status quo.
    > Kruszce oczywiscie podlegaja wahanią i te +-25% w pewnych okresach bywa cena
    > za spokoj. Tak to teraz mniej wiecej widze.

    Czytając te wypowiedzi chyba wypada się zgodzić. Chiny pozwoliły
    obywatelom posiadać zloto (nie wiem dokładnie ile). I pewnie dlatego w
    ogóle idzie do góry. Ale na tym nie zarobisz. Moze Ktoś tam kupi coś by
    się pochwalić przed znajomymi.
    Gdyby to był interes to po prostu można by było kupić fundusze na złoto.

    > I jeszcze raz podkreslam nie chodzi tu o jakies nadzwyczajnie zyski tylko o
    > zabezpieczenie sie przed zlodziejskimi manipulacjami na kwitach bankierow.
    > Jak sie uspokoji sytuacja, wroci hossa to oczywiscie bedzie to czas na
    > pozbycie sie zlota, srebra.
    > A dzisiejsza sytuacja wyglada jak najbardziej na wojnę - bankierow i
    > pseudopanstw ze spoleczenstwem a stawką jest to kto za to zaplaci, kto
    > zostanie niewolnikiem do konca zycia, bankrutem itd...my albo oni

    Zabawne. Czyli co? Nie warto bać się tego kryzysu tylko następnego? Bo
    wtedy jak rypnie to nic juz się nie uratuje? Ech..

  • 17. Data: 2009-01-22 07:31:59
    Od: fatso <f...@n...com>

    Mariusz Drabak2 wrote:
> [...]
    > się pochwalić przed znajomymi.
    > Gdyby to był interes to po prostu można by było kupić fundusze na złoto.

    Kolego, mozna kupic fundusze na zloto i srebro i na tym zarobic. Sa to
    tzw ETF(exchange traded funds)
    i ja na takim wlasnie zarobilem.
    Jest to PHSP(skrot na gieldzie londynskiej) fundusz odzwierciedlajacy
    fizyczna cene srebra w funtach sterlingach.
    Kazdy moze go kupic poprzez maklera gieldowego. Ja kupilem po 719 penow
    a sprzedalem jakies 100 punktow drozej(820p
    czy jakos tak). maly zysk a cieszy.
    Tu chodzi jednak o strategie wybitnie defensywna, gdy sie wszystko wali
    a rzad moze
    w swojej desperacji/szalenstwie skonfiskowac caly skarbiec sztab
    zlota/srebra na ktorych opiera sie handel derywatywami.
    Wtedy wlasnie warto sie zastanowic nad tym jak nasi ojcowie ratowali sie
    przed pazernym szkopem czy kacapem u ktorego
    jak Stalin sam powiadal, byly "ruki zagriebuszczije". Wtedy zlota swinka
    czy srebrna tacka sa naszym najlepszym przyjacielem.

    NB. czy jest w tej chwili jakis walor na WGPW, ktory idzie do gory, w
    ktory mozna wlozyc szmal i czekac az dojrzeje?
    Bo ja nie widze.

    fatso

  • 18. Data: 2009-01-22 17:20:36
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 21-01-2009 o 22:29:51 fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > wspolczynnik ceny zloto/srebro jest w tym momencie 75 a byl juz nawet
    > 83. Powinien byc grubo ponizej 50 a niektorzy twierdza ze obiektywnie,
    > biorac pod uwage zamykanie kopaln srebra ze wzgl na nierentownosc nawet
    > 16-18. Co to znaczy?

    moze to znaczy że złoto jest przewartościowane znacznie bardziej niż
    srebro ?
    Piszac w poprzednim liscie o srebrze nie patrzyłem na jego wykres, tylko
    na złota,
    pomyslałem że troszkę rozpalę dyskusję od strony wielbicieli sreberek :)
    Wyszło aż za bardzo... mea culpa.

    ale żeby nie być gołosłownym zerkam na notowania w USD
    http://stooq.pl/q/?s=xagusd&c=1y&t=l&a=ln&b=0

    kupujac na poczatku 2008 roku po ok. 17 mozna teraz sprzedac po 11. Strata
    35%
    a mogła być nawet wieksza w dołku.
    Weryfikacja: twierdzenie że minimalna strata to 25% jest fałszywa.

    > Moim zdaniem, gdy skonczy sie czarowanie duzych domow handlowych przy
    > srebrze papierowym, ktorym one handluja(skonczy sie bo domy zbankrutuje)
    > wtedy sobie porozmawiamy inaczej. Ja i Jacek bedziemy tanczyc w deszczu
    > a ty bedziesz wyzeral ze smietniokow.

    Jesli pojawi sie widmo inflacji to możesz mieć rację.
    BTW ja i tak słabo tancze. Na deszcz polecam kurtki wodoodporne,
    by się nie zaziębić, ale może cebula Ci wystarczy.

    Z.

  • 19. Data: 2009-01-22 17:25:18
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 22-01-2009 o 18:20:36 Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał(a):

    > Weryfikacja: twierdzenie że minimalna strata to 25% jest fałszywa.

    pardon, maksymalna.

  • 20. Data: 2009-01-22 17:30:46
    Od: fatso <f...@n...com>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > BTW ja i tak słabo tancze. Na deszcz polecam kurtki wodoodporne,
    > by się nie zaziębić, ale może cebula Ci wystarczy.

    Cebula i sledziowa glowka! nasi twierdza ze to najlepsze.
    Zbyszek, wez i rozciagnij ten swoj wykres na 5-letni, jak ja to zrobilem,
    wystarczy kliknac na 5L. Ja pracuje w tym horyzoncie czasowym bo zaczalem
    kupowac srebro gdy ono bylo ponizej $6. Czyli mam przyzwoity zwrot mimo
    sztucznego cofniecia ceny w ub.roku, zupelnie nieuzasadnionego prawami
    popytu i podazy.
    Mialem tez sporo zlota ale coz, przyszla bieda i sie sprzedalo. Na
    szczescie na topie,
    wiec nie placze. Gramy dalej.

    fatso