    From: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fatso dupę mi uratowałeś
    Date: Thu, 22 Jan 2009 18:20:36 +0100

    Dnia 21-01-2009 o 22:29:51 fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > wspolczynnik ceny zloto/srebro jest w tym momencie 75 a byl juz nawet
    > 83. Powinien byc grubo ponizej 50 a niektorzy twierdza ze obiektywnie,
    > biorac pod uwage zamykanie kopaln srebra ze wzgl na nierentownosc nawet
    > 16-18. Co to znaczy?

    moze to znaczy że złoto jest przewartościowane znacznie bardziej niż
    srebro ?
    Piszac w poprzednim liscie o srebrze nie patrzyłem na jego wykres, tylko
    na złota,
    pomyslałem że troszkę rozpalę dyskusję od strony wielbicieli sreberek :)
    Wyszło aż za bardzo... mea culpa.

    ale żeby nie być gołosłownym zerkam na notowania w USD
    http://stooq.pl/q/?s=xagusd&c=1y&t=l&a=ln&b=0

    kupujac na poczatku 2008 roku po ok. 17 mozna teraz sprzedac po 11. Strata
    35%
    a mogła być nawet wieksza w dołku.
    Weryfikacja: twierdzenie że minimalna strata to 25% jest fałszywa.

    > Moim zdaniem, gdy skonczy sie czarowanie duzych domow handlowych przy
    > srebrze papierowym, ktorym one handluja(skonczy sie bo domy zbankrutuje)
    > wtedy sobie porozmawiamy inaczej. Ja i Jacek bedziemy tanczyc w deszczu
    > a ty bedziesz wyzeral ze smietniokow.

    Jesli pojawi sie widmo inflacji to możesz mieć rację.
    BTW ja i tak słabo tancze. Na deszcz polecam kurtki wodoodporne,
    by się nie zaziębić, ale może cebula Ci wystarczy.

    Z.