  • Data: 2011-02-27 19:18:47
    Temat: Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
    Od: "Artur" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie i Panie (albo odwrotnie)

    Jakieś 2 lata temu z braku czasu przesiadłem się z giełdy na fundusze
    iwnestycyjne, lokując dość spory kapitał w różne fundusze HSBC. Dają one
    fajne zyski na poziomie minimum 30% rocznie, co cieszy, acz wymaga również
    sporej pracy, co akurat dla mnie jako ekonomisty z zawodu jest tylko
    przyjemnością.

    Zastanawiam się nad obecną sytuacją tych i innych funduszy z krajów BRIC i
    pochodnych. Od czasu rozpoczęcia się rewolucji w Tunezji (czy ta korelacja w
    ogóle jest słuszna?) fundusze te poleciały w dół - niektóre sporo, po naście
    procent, co jak na kilkanaście tygodni, jest jednak solidnym tąpnięciem.
    Niby regulowanie się sytuacji niczego nie zmieniło, a dodatkowe obecne ruchy
    w Libii, tylko podtrzymują nastrój niepewności.

    Mam do Was pytanie - jak uważacie, czy obecna sytuacja jest czasem na
    powiększanie pozycji w tych funduszach, czy też raczej potrwa dłużej? Dodam
    od razu, żę jako skażony giełdą gracz, nie traktuję funduszy długoterminowo
    (wiem, błą, ale pozwólmy sobie pominąć tutaj indoktrynację w tym temacie
    ;> ) zatem myślę o tym ile dadzą zarobić w 2011, a nie z jaką kasą wyjdę z
    nich w 2020 (abstrahując od konca świata).

    Jaka jest Wasza opinia, względnie czy może ktoś bada zachowanie tychże
    funduszy i ma poparte malowankami przemyślenia?

    Z góry dziękuję za rzeczową dyskusję.
    Pozdrowienia
    Artur.