  • 21. Data: 2009-02-17 18:25:24
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > A tak na marginesie: Mialem smialy plan kupowania sobie np. kawy co
    > miesiac ta karta i splacania w terminie. Warto sie trudzic, czy - z
    > punktu widzenia historii kredytowej - moge sobie karte rownie dobrze
    > trzymac w szufladzie?

    Możesz trzymać w szufladzie.

    Ten cały BIK to jakaś farsa : jedne banki wpisują terminowo, inne
    wpisują jak chcą, inne nie wpisują, jeszcze inni wpisują różne rzeczy
    błędnie.

    Poza tym IMO z BIK nic pozytywnego nie wynika jeśli masz tam dobrą
    historię. Problemem jest tylko historia negatywna.

    --
    Mithos

  • 22. Data: 2009-02-17 18:27:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Właśnie mnie zniknąłeś :P

    A co dostałeś więcej ? Czego byś nie dostał nie mając pozytywnej
    historii w BIK (tj. zakładając, że nie masz w BIK żadnej historii) ?

    --
    Mithos

  • 23. Data: 2009-02-17 18:34:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Ja jestem przyzwyczajony do takiego automatu wlasnie. To znaczy
    > wklepuje SSN na stronie i po jakichs 15 sekundach mam OSTATECZNA
    > decyzje kredytowa, a karta przychodzi po ca. 5 dniach. A jesli decyzja
    > jest na nie - to nie ma zmiluj.
    E? Tak ogólne?

    > Natomiast z moich - bardzo ograniczonych - doswiadczen z polskim
    > systemem, w PL jednak jest bardzo duze pole do interpretacji i
    > uznaniowosci.
    W PL każdy bank sam sobie rzepke skrobie. Natomiast tTwoje przygody z
    mBankiem wynikają raczej z tego, że nie mają procedur na nietypowych
    klientów.

    KJ

  • 24. Data: 2009-02-17 19:14:50
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 13:34, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > E? Tak ogólne?

    Ktore? System, 15 sekund czy "nie ma zmiluj"?

    System - tak. Bank pobiera info z (zazwyczaj) jednego z trzech biur
    kredytowych, poddaje obrobce i wypluwa rezultat.
    15 sekund - zazwyczaj na stronie jest informacja "do 60 sekund" :)
    Jezeli natrafiaja na jakis problem, pojawia sie wiadomosc ze
    dostaniesz odpowiedz pisemna za 3-5 dni.
    "Nie ma zmiluj" - no nie ma. :) I nie ma negocjacji. Przynajmniej na
    poziomie wnioskow o karte kredytowa.

    Ale: zazwyczaj skladajac wniosek o karte X zgadzasz sie na jego dalsze
    rozpatrzenie dla karty typu Y, a potem Z - jezeli nie kwalifikujesz
    sie od razu na te najlepsza. W ten sposob zamiast super-ekstra-
    fantastycznej karty z oprocentowaniem 4.25 % i fajerwerkami, moze ci
    sie trafic takie cudo na 25% p.a. i z oplata roczna powiedzmy $39

    > W PL każdy bank sam sobie rzepke skrobie. Natomiast tTwoje przygody z
    > mBankiem wynikają raczej z tego, że nie mają procedur na nietypowych
    > klientów.

    Przy takiej liczbie Polakow mieszkajacych i zarabiajacych za granica
    od 2004, to warto by chyba bylo cos... :)

  • 25. Data: 2009-02-17 20:12:12
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

  • 26. Data: 2009-02-17 20:36:12
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Mithos pisze:

    > Dokładnie. Pozytywna historia w BIK nic (bonusowego) nie daje, natomiast
    > negatywna przekreśla szansę na cokolwiek.
    >
    > Innymi słowy : klient z bardzo pozytywną historią w BIK nie dostanie nic
    > więcej niż klient "z ulicy".

    No i ja o tym właśnie mówię, nadto uważam że różnego rodzaju wpisy w tym
    raporcie (raty, kredyty odnawialne, kk, zamknięte kredyty) tylko psują
    cały obraz i potem trzeba się tłumaczyć. Nie ważne jak się to prowadziło
    (ja miałem czysto, wg. mnie). Decyzja jest zero-jeden. Ja piszę z
    własnego doświadczenia, nigdy nie unikałem jakoś specjalnie zadłużeń
    wszelkiego rodzaju, ale płaciłem jak w zegarku. No i niestety, to że mi
    się wydaje że jest wszystko ok, to raport BIK brutalnie weryfikuje.
    Wychodzą też tam różne kwiatki, o których konsument po prostu nie wie, a
    bank ("panienka z banku") traktuje to jako "klient niepewny". Dla
    przykładu - złotówka w ratach GE Money Banku, której nikt nigdy nigdzie
    nie wyszczególnił na drukach wpłaty, a się okazało po raporcie w BIKu,
    że zalegam tego złocisza od 17 miesięcy :| No to woda na młyn - już były
    pytania w banku i wyjaśnienia, które w sumie nic nie dały. To samo mBank
    i kredytówka z zadłużeniem 50 zł "0 dni" (że niby jak?!). Zadnych innych
    przeterminowań, nic, żadnych hipotecznych zamulonych po całe
    miesiące.... Nadmienię, że system ma lagi i nie podaje aktualnych
    informacji, bo oczywiście, to zależy od banków, czy je uaktualnią czy nie.

    Przez to uwalono mi wniosek o KK (bo przecież pan nie spłacił tej
    poprzedniej, jest zadłużenie, nieregularnie pan spłaca!) i o ledwo kartę
    charge. Oczywiście, zmieniłem po tym bank, bo szkoda mi było nerwów....

    Niby, teoretycznie, nie powinno to wszystko wpływać na ostateczny
    werdykt na podstawie BIK, ale ... raport jest zbyt surowy (przynajmniej
    ten konsumencki) w takiej formie i tyle. Prezentuje po prostu informację
    "zadłużony" i albo mniej albo więcej. Myślę, że analogiczną formę
    otrzymuje bank.

    Pozytywna historia w żaden sposób nie jest tam nigdzie wyszczególniona i
    nie wpływa. Za to najmniejsze choćby "czknięcie" w historii kredytowej
    jest tam bardzo mocno wyeksponowane.

    Pozdr,
    Tomek

  • 27. Data: 2009-02-18 08:22:38
    Od: rhao <r...@p...pl>

    Mithos pisze:

    > A co dostałeś więcej ? Czego byś nie dostał nie mając pozytywnej
    > historii w BIK (tj. zakładając, że nie masz w BIK żadnej historii) ?

    W jednym z bankow oczywiscie przed kryzysem klient z 0 (bez historii)
    lub slabym score dostawal o wiele wieksze (nawet 9%) oprocentowanie
    kredytu ratalnego i odnawialnego.

  • 28. Data: 2009-02-18 08:27:28
    Od: rhao <r...@p...pl>

    bradley.st pisze:

> [...]
    > miesiac ta karta i splacania w terminie. Warto sie trudzic, czy - z
    > punktu widzenia historii kredytowej - moge sobie karte rownie dobrze

    Pol roku splacania karty w gp potrafi zwiekszyc score o kilkadziesiat
    punktow znam takie przypadki. Utrzymywanie wysokiego scoringu ma
    znaczenie bo tak dlugo jak jest wysoki bedziesz dostawal kredyty z
    "automatu" a jesli spadnie do poziomu medium w danym banku to bedzie tak
    50-50; ]

  • 29. Data: 2009-02-18 08:34:44
    Od: rhao <r...@p...pl>

    MarekZ pisze:

    > Decyzja ma charakter binarny - dać/nie dać. Mówię tu o kartach
    > kredytowych, liniach odnawialnych i kredytach gotówkowych, czyli
    > produktach przyznawanych zazwyczaj bez żadnych dodatkowych zabezpieczeń
    > ze strony klienta. Może miałeś na myśli jakieś inne kredyty, na barrdzo
    > wysokie kwoty, aleprzy normalnej masówce, nie wierzę aby komukolwiek
    > chciało się cokolwiek głębiej analizować.
    >
    > Dodam, że mój raport z BIK liczy obecnie ponad 60 stron wydruku
    > dwustronnego i zapewne jest to wynik daleki od rekordów.

    Systemy wypluwaja 3 wyniki wspomniane dac nie dac oraz do rozpatrzenia.
    Twoj raport moze miec 60 stron ale w systemie bankowym bedzie widoczny
    na 1 ekranie w 4-5 zakladkach do ogarniecia w 2 minuty dla rozgarnietego.

  • 30. Data: 2009-02-18 15:19:54
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 03:27, rhao <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > znaczenie bo tak dlugo jak jest wysoki bedziesz dostawal kredyty z
    > "automatu" a jesli spadnie do poziomu medium w danym banku to bedzie tak

    Aha, czyli bedzie "szampan i frukta" dla tych z lepsza historia... ;)

    Czy liczy sie w jakimkolwiek stopniu procent wykorzystanego kredytu?
    Tzn, ktos kto uzywa np. 20% limitu na karcie jest w oczach banku
    bardziej godny zaufania niz ktos kto permanentnie "'wymaksowuje"
    limity do 100%?