  • 41. Data: 2009-02-18 22:10:54
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    kashmiri wrote:

    > Wysokosc obecnych zobowiazan wplywa na wyliczenie zdolnosci. Natomiast
    > jezeli ktos np. co miesiac splaca w calosci swoje 12k zadluzenia na
    > karcie, wyglada to troche inaczej niz ktos, kto od roku ma 12k
    > zadluzenia w kredycie gotówkowym i nie jest w stanie splacic.

    A jak ktoś miał w styczniu zadłużenie na karcie na owe 12k, całość
    spłacił w gp, a następnie w lutym znowu wydał 12k, to co widać w biku?

    Czy jest to informacja w stylu "spłacił cały kredyt w gp" (czyli bardzo
    dobrze), czy może raczej "miał 12k i nadal ma 12k kredytu" (czyli nie
    najlepiej)?

    --
    MiCHA

  • 42. Data: 2009-02-18 22:28:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Czy jest to informacja w stylu "spłacił cały kredyt w gp" (czyli bardzo
    > dobrze), czy może raczej "miał 12k i nadal ma 12k kredytu" (czyli nie
    > najlepiej)?

    ZTCP to widać te kwoty ale czy spłacił w całości czy np tylko kwotę
    minimalną to już nie.

    --
    Mithos

  • 43. Data: 2009-02-19 02:01:11
    Od: MM <n...@i...pl>

    bradley.st pisze:
    > Czy banki traktuja BIK jak "czarna liste"

    Niekoniecznie. W ostatnim czasie dostałem 3 nowe karty i dopiero po tym
    z prywatnego raportu dowiedziałem się, że mam wpisane zadłużenie
    kilkaset złotych jako przeterminowane powyżej 180 dni.

    Cały pic polega na tym, że bank nie zamknął rachunku, przez ok. 9 lat
    naliczał opłaty za prowadzenie, "zapomniał mnie poinformować" czy
    domagać się spłaty zobowiązania. Dwa lata temu wpisał do BIK. Być może
    szlagier w tej bazie śmieci.

    Trzeba jednak przyznać, że równiótko co miesiąc aktualizowali stan
    zadłużenia dopisując tę samą kwotę 3 zł i od razu widać, że jakaś opłata
    stała. Oba banki wydające mi karty wysłały zapytanie, więc na pewno o
    tym wpisie wiedziały (wcześniej niż ja).

    --
    pzdr
    http://finances.pl/

  • 44. Data: 2009-02-19 03:10:08
    Od: MM <n...@i...pl>

    Mithos pisze:

    > ZTCP to widać te kwoty ale czy spłacił w całości czy np tylko kwotę
    > minimalną to już nie.

    Zgadza się, nie widać. Dlatego gdy ktoś miał 5k, spłacił w gp, a potem
    zrobił 4k nie wiadomo czy spłacił 5k i zaciągnął nowe 4k czy spłacił
    tylko 1k.

    --
    pzdr
    http://finances.pl/

  • 45. Data: 2009-02-19 03:29:45
    Od: MM <n...@i...pl>

    bradley.st pisze:

    > Dlaczego "niestety"? Przeciez znajomosc wlasnego score to podstawa.
    > Unikasz przykrych rozczarowan :) A przy okazji jeszcze biura kredytowe
    > na tym zarabiaja, bo taka informacja jest platna, w przeciwienstwie do
    > gratisowych (okresowych) raportow kredytowych.

    BIK _scoringu_ nie udostępnia bezpłatnie ani kredytobiorcy ani bankowi.
    Bezpłatnie osobie fizycznej udostępnia tylko historię wpisów.

    --
    pzdr
    http://finances.pl/

  • 46. Data: 2009-02-19 03:33:07
    Od: MM <n...@i...pl>

    bradley.st pisze:
    > A ten "Raport PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej" ze strony BIK?

    "Informacja o Ocenie Punktowej" (koszt 5 złotych) to ulotka A4 złożona w
    dwóch liniach. ZTCP to tę samą ulotkę BIK rozprowadzał także bezpłatnie
    w ramach kampanii informacyjnej.

    Nie sugeruj się nazwą. Ta "informacja o ocenie punktowej" bynajmniej nie
    udziela informacji jak ocena punktowa jest wyznaczana. To pustosłowie o
    zaletach jedynie słusznego scoringu.

    --
    pzdr
    http://finances.pl/

  • 47. Data: 2009-02-19 10:07:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 17:28, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > ZTCP to widać te kwoty ale czy spłacił w całości czy np tylko kwotę
    > minimalną to już nie.

    I przykladowy raport ze strony BIK to potwierdza:

    http://tinyurl.com/cowphu

    Nie widac.

  • 48. Data: 2009-02-19 10:15:24
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 22:29, MM <n...@i...pl> wrote:

    > BIK _scoringu_ nie udostępnia bezpłatnie ani kredytobiorcy ani bankowi.
    > Bezpłatnie osobie fizycznej udostępnia tylko historię wpisów.

    Nie, nie, nie chodzilo o "bezplatnie", chodzilo o "w ogole". A to juz
    mozna, i za chyba 35 zl nie jest juz tajne lamane przez poufne. Tylko
    ze teraz juz wiem, ze BIK score jest bezuzyteczne :)

  • 49. Data: 2009-02-19 10:40:24
    Od: MM <n...@i...pl>

    bradley.st pisze:
    > Nie, nie, nie chodzilo o "bezplatnie", chodzilo o "w ogole". A to juz
    > mozna, i za chyba 35 zl nie jest juz tajne lamane przez poufne. Tylko
    > ze teraz juz wiem, ze BIK score jest bezuzyteczne :)

    Niech idą w diabły z tym swoim płatnym scoringiem. Pomimo zapłacenia nie
    podali, bo jak się okazało dopiero po czasie, nie wyznaczają scoringu
    gdy istnieje zaległość powyżej 180 dni.

    Miałem taką zaległość (info niżej wątku) o czym dowiedziałem się dopiero
    z raportu - stary bank wpisał mnie za prowizje za prowadzenie konta.
    Jakoś dwóm innym bankom to nie przeszkadzało (odpytały BIK o historię) i
    już po wpisaniu tej rzekomej zaległości wydały mi 3 karty i udzieliły 2
    inne kredyty.

    Lipa z tym BIKowskim scoringiem.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 50. Data: 2009-02-19 10:56:30
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Lut, 05:40, MM <n...@i...pl> wrote:

    > Niech idą w diabły z tym swoim płatnym scoringiem. Pomimo zapłacenia nie
    > podali, bo jak się okazało dopiero po czasie, nie wyznaczają scoringu
    > gdy istnieje zaległość powyżej 180 dni.

    A to rzeczywiscie ciekawe. Zeby konsumentowi nie pogorszyc
    samopoczucia negatywnym rezultatem? ;) Jak na instytucje, ktora kosi
    za te usluge 35 zl (w porownaniu z $7-$8 w US) to niezle...

    > Lipa z tym BIKowskim scoringiem.

    Zeby im oddac sprawiedliwosc, chyba zaden bank na swiecie nie "musi"
    traktowac 'score' z biura kredytowego jako dogmatu, tylko bierze
    informacje i sam wylicza stosujac wlasne kryteria. Tylko ze zazwyczaj
    koncowe rezultaty sie pokrywaja albo sa zblizone.

    Co mnie bardziej niepokoi w przypadku BIK to ta dowolnosc, o ktorej
    bylo wczesniej: jeden bank nie podaje informacji do BIK, inny podaje
    bledna, jeszcze inny nie korzysta albo korzysta selektywnie.