-
11. Data: 2002-02-24 23:08:08
Temat: Re: INTELIGO
Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>
"MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a5bqol$j3p$1@news.tpi.pl...
> Eh, tak to z ta pamiecia bywa ;). VISA moze sobie odpowiadac bankowi po 6
> m-cach, ale bank klientowi ma odpowiedziec w ciagu 30 dni. Jesli nie
odpowie
> w tym terminie, klient kieruje sprawe do Arbitra Bankowego :).
Ma odpowiedzieć - ale co? :) Że dostanie odpowiedź za pół roku? :)))
W moim banku w takim przypadku konto klienta jest uznawane od razu
reklamowaną kwotą, tyle tylko, że do czasu wyjaśnienia sprawy jest ona
zablokowana...
Pozdrawiam
-
12. Data: 2002-02-24 23:40:01
Temat: Re: INTELIGO
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik "calcium300mg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:snee8.102298$V52.1095143@news.chello.at...
>
> Ma odpowiedzieć - ale co? :) Że dostanie odpowiedź za pół roku? :)))
Ma uznac reklamacje, albo odpowiedziec ze jest nieuzasadniona. Jeli klient
nie zgadza sie z taka odpowiedzia banku... kieruje sprawe do Arbitra
Bankowego lub sadu. Dla klienta banku nie maja znaczenia teminy zawarte w
umowach bank<>organizacja. Dla niego jest wiazaca tylko umowa z bankiem.
> W moim banku w takim przypadku konto klienta jest uznawane od razu
> reklamowaną kwotą, tyle tylko, że do czasu wyjaśnienia sprawy jest ona
> zablokowana...
>
No, i co tu sie dziwic, ze klienci nie chca oddawac pieniedzy jak cos przez
pomylke wplynie na ich konto... Oni tez moga powiedziec, oddamy ale
zablokujemy ja na swoim rachunku do wyjasnienia ;).
Maciej
--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza
-
13. Data: 2002-02-25 18:46:52
Temat: Re: INTELIGO
Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>
"Moth" <m...@t...pl> wrote in message
news:ceba7ac0.0202250223.145b0b2b@posting.google.com
...
> Najwazniejszym pytaniem jest czy rzeczeywiscie zglosiles
> reklamacje.... po drugie jak ja zglosiles i najlepiej jest zanotowac
> osobe ktora z tobba rozmawiala i poprosic jej szefa... :)
Skąd takie dziwne przekonanie, że z szefem się wszystko załatwi? (Przez to
nie mam chwili spokoju w pracy... :))))
-
14. Data: 2002-02-25 18:51:28
Temat: Re: INTELIGO
Od: "Tomek" <t...@w...pl>
Reklamacja zostala zgloszona a jak poprosilem o rozmowe z jej
szefem(konsultantki ktora ze mna rozmawiala) to powiedziala mi ze nie takie
ma procedury.
"calcium300mg" <c...@p...onet.pl> wrote in message
news:wEve8.123147$V52.1266494@news.chello.at...
> "Moth" <m...@t...pl> wrote in message
> news:ceba7ac0.0202250223.145b0b2b@posting.google.com
...
> > Najwazniejszym pytaniem jest czy rzeczeywiscie zglosiles
> > reklamacje.... po drugie jak ja zglosiles i najlepiej jest zanotowac
> > osobe ktora z tobba rozmawiala i poprosic jej szefa... :)
>
> Skąd takie dziwne przekonanie, że z szefem się wszystko załatwi? (Przez to
> nie mam chwili spokoju w pracy... :))))
>
>
-
15. Data: 2002-02-25 23:11:37
Temat: Re: INTELIGO
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Sun, 24 Feb 2002 23:47:20 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:
>>
>
>Eh, tak to z ta pamiecia bywa ;). VISA moze sobie odpowiadac bankowi po 6
>m-cach, ale bank klientowi ma odpowiedziec w ciagu 30 dni. Jesli nie odpowie
>w tym terminie, klient kieruje sprawe do Arbitra Bankowego :).
Jaka jest podstawa prawna na te 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ?
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
16. Data: 2002-02-25 23:33:25
Temat: Re: INTELIGO
Od: "MK" <m...@i...pl>
Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
news:84hl7u4fjlrj6llbl5k28hodeogapjs77c@4ax.com...
> >
> >Eh, tak to z ta pamiecia bywa ;). VISA moze sobie odpowiadac bankowi po 6
> >m-cach, ale bank klientowi ma odpowiedziec w ciagu 30 dni. Jesli nie
odpowie
> >w tym terminie, klient kieruje sprawe do Arbitra Bankowego :).
>
> Jaka jest podstawa prawna na te 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ?
> --
Banki ktore sie zgodzily na KOnsumencki Arbitraz Bankowy, zgodnie z jego
zapisami maja 30 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta. Po tym okresie
klienta moze sie zwrocic do Arbitra aby sie sprawa zajal. Dla banku 'wyrok'
Arbitra jest wiazacy.
Nie widze mozliwosci, aby teraz bank mogl powiedziec, ze w tej jednej, czy
drugiej sprawie ma w nosie zdanie Arbitra.
Maciej
--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza
-
17. Data: 2002-02-25 23:44:35
Temat: Re: INTELIGO
Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)
MK napisal:
>> Jaka jest podstawa prawna na te 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ?
> Banki ktore sie zgodzily na KOnsumencki Arbitraz Bankowy, zgodnie z jego
> zapisami maja 30 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta. Po tym okresie
> klienta moze sie zwrocic do Arbitra aby sie sprawa zajal. Dla banku 'wyrok'
> Arbitra jest wiazacy.
> Nie widze mozliwosci, aby teraz bank mogl powiedziec, ze w tej jednej, czy
> drugiej sprawie ma w nosie zdanie Arbitra.
Niestety moim zdaniem nie jest tak rozowo, poniewaz tu nie chodzi o
reklamacje lecz o uzyskanie przez konsumenta w terminie 30 dni
odpowiedzi na swoja skarge. Oznacza to niestety, ze jesli klient
uzyska jakakolwiek odpowiedz z banku (chocby w stylu: "zajelismy sie
Panska sprawa - reklamacja w toku) w terminie 30 dni to aby wszczac
postepowanie przed Arbitrem Bankowym bedzie musial czekac do
zakonczenia postepowania reklamacyjnego - np owe visowe 6 miesiecy.
Pozdrawiam Grzegorz
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
18. Data: 2002-02-25 23:58:27
Temat: Re: INTELIGO
Od: "MK" <m...@i...pl>
Uzytkownik "Grzegorz Dabrowski" <g...@t...net.pl> napisal w wiadomosci
news:13544369335.20020226004125@toya.net.pl...
>
> Niestety moim zdaniem nie jest tak rozowo, poniewaz tu nie chodzi o
> reklamacje lecz o uzyskanie przez konsumenta w terminie 30 dni
> odpowiedzi na swoja skarge. Oznacza to niestety, ze jesli klient
> uzyska jakakolwiek odpowiedz z banku (chocby w stylu: "zajelismy sie
> Panska sprawa - reklamacja w toku) w terminie 30 dni to aby wszczac
> postepowanie przed Arbitrem Bankowym bedzie musial czekac do
> zakonczenia postepowania reklamacyjnego - np owe visowe 6 miesiecy.
>
Mozna ten zapis i tak interpretowac, ale nalezy pamietac, ze interpretacji
bedzie dokonywal Arbiter. Jak klient dostanie taka odpowiedz, moze i tak
zlozyc wniosek o wszczecie postepowania do Arbitra. Arbiter bedzie musial
podjac decyzje, czy zajac sie ta sprawa, czy tez wniosek odrzucic. Co zrobi
to sie zapewne juz niedlugo okaze.
Jezeli takie wnioski beda odrzucane nie bede widzial sensu istnienia tej
instytucji. Mam wrazenie, ze wlasnie sprawy kartowe beda najczesciej
rozpatrywane przez Arbitra.
Maciej
--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza
-
19. Data: 2002-02-26 06:25:26
Temat: Re: INTELIGO
Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>
"MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a5eja0$dnv$1@news.tpi.pl...
> Mam wrazenie, ze wlasnie sprawy kartowe beda najczesciej
> rozpatrywane przez Arbitra.
No ale jaki tu jest sens: klient zglasza reklamacje, ze nie dokonywal
transakcji na 10 tys. zlotych. Bank zwraca sie do Visy - która nie odpowiada
w ciagu 30 dni. I co ma zrobic bank? Oddac pieniadze klienowi, a samemu
czekac na odpowiedz? Wedlug mnie to zbyt duze pole do naduzyc...
-
20. Data: 2002-02-26 07:50:36
Temat: Re: INTELIGO
Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)
calcium300mg napisal:
> No ale jaki tu jest sens: klient zglasza reklamacje, ze nie dokonywal
> transakcji na 10 tys. zlotych. Bank zwraca sie do Visy - która nie odpowiada
> w ciagu 30 dni. I co ma zrobic bank? Oddac pieniadze klienowi, a samemu
> czekac na odpowiedz?
Oczywiscie i tak sie dzieje w jednym ze znanych mi bankow na podstawie
nastepujacego zapisu w karcianym regulaminie:
"Po wstepnym rozpatrzeniu reklamacji bank moze dokonac uznania rachunku
kwota reklamowanej transakcji wraz z pobrana od niej prowizja.
Jezeli po zakonczeniu postepowania reklamacyjnego reklamacja
posiadacza karty nie zostala w calosci lub w czesci uwzgledniona, bank
ma prawo do obciazenia rachunku kwota nie uznanej reklamacji oraz
kwota naleznych oplat i prowizji."
> Wedlug mnie to zbyt duze pole do naduzyc...
W kontaktach ze stalymi i sprawdzonymi klientami bank moze miec inne
zdanie na ten temat.
Pozdrawiam Grzegorz
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki