-
21. Data: 2002-02-09 23:01:00
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:joq96ugnr0mlc9klolesqtlg51g2un5pa3@4ax.com...
> >Nie "nie masz głównego". Rachunek jest, ale nie jest on do Cieie
dostępny.
> >Przestanie istnieć po trzydziestu dniach wypowiedzenia.
> >Reszta rachunków też nie powinna być dla Ciebie widoczna...
>
> A czemu? Wg mnie powinna. Właśnie po to, żeby widzieć, czy coś nie
> wpłynęło, żeby mieć dostęp do historii itp. To tak jak z
Zaakceptowałeś regulamin, który to określa - określa blokadę dostępu do
rachunku w okresie wypowiedzenia. Takie akurat są to procedury - gdzie
indziej nie blokują, tutaj blokują częściowo, ale piszą, że po prostu
blokują.
Wszystkich informacji o koncie możesz się dowiedzieć u konsultanta pod
0800121121, spod www widoczne są tylko nietktóre rachunki, [te, na których
jeszcze coś "wisi", np. odsetki].
> >W przypadku zamknięcia całego konta, kwoty nie są przelewane na rachunek
> >główny, ale wędrują na numer rachunku podany w dyspozycji zamknięcia.
>
> A to bez sensu! Każdy osobno? A kto za to płaci? Bo jeśli ja, to
Nie, nie o to mi chodziło. Nie wiem jak, ale komplet środków wychodzi z
banku jednym płatnym przelewem... Być może dokładnie przed tąoperacją
następuje wewnętrzny przelew na rachunek główny.
> wystarczy, że złośliwy kolega pośle mi kilka(dziesiąt) testowych
> przelewów QuickMonejem o wartości 1gr, a ja za każdy zapłacę 0,99? Wg
A popatrz tak. Wypowiadasz umowę, dostęp jest blokowany, po kilku dniach
[zwykle po końcu danego okresu rozliczeniowego], środki są od racu
przelewane. Wtedy takie przelewy po 1 grosz, nie będą przelane, bo nie
pokryłyby opłaty za przelew.
A osobiście przypuszczam, że w takim wypadku nie będzie "forwardowany" każdy
przelew z osobna, a bank poczeka do końca okresu wypoiwedzenia i dopiero
wtedy przeleje komplet uznań. Ale to tylko moje przypuszczenia...
> mnie środki powinny być zbierane na moim rachunku i w dniu zamknięcia
> przelane na wskazany numer. A do tego dnia powinienem mieć wgląd w
> rachunek.
Masz przez konsultanta. Po przelaniu środków z rachunku, rachunek jest
niewidoczny spod www. A to rozliczenie dzieje się z reguły wcześniej...
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
22. Data: 2002-02-10 01:39:43
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "BAH" <b...@b...pl>
"Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
news:a449o0$3lh$2@news.onet.pl...
>
>
> A osobiście przypuszczam, że w takim wypadku nie będzie "forwardowany"
każdy
> przelew z osobna, a bank poczeka do końca okresu wypoiwedzenia i dopiero
> wtedy przeleje komplet uznań. Ale to tylko moje przypuszczenia...
>
> > mnie środki powinny być zbierane na moim rachunku i w dniu zamknięcia
> > przelane na wskazany numer. A do tego dnia powinienem mieć wgląd w
> > rachunek.
Kodeks cywilny
Art. 728.
§ 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku bankowego
przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.
>
> Masz przez konsultanta. Po przelaniu środków z rachunku, rachunek jest
> niewidoczny spod www. A to rozliczenie dzieje się z reguły wcześniej...
>
Ciągle piszesz o tym że Klient zaakceptował regulamin.
Bank też go zaakceptował a robi (?) jak mu wygodniej.
Jesli jest napisane w regulaminie, że ma przelać po okresie wypowiedzenie,
to ma to zrobić po okresie wypowiedzenia a nie kiedy mu pasuje.
Okres rozliczeniowy nie ma tu nic do rzeczy.
Klient ma prawo( przez ostatnie 30 dni) korzystac np. z lepszego
oprocentowania i należnych odsetek.
Jesli prawdą jest, że bank robi przelew wcześniej, to łamie regulamin
a ponadto naraża klienta na to że zapłaci prowizję (0,99) więcej niż raz.
Jeśli Klient chce wcześniejszego przelewania,
to może to zrobić sam zanim wyśle ów polecony
zamykający konto.
BAH
-
23. Data: 2002-02-10 08:35:17
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Damian P" <d...@k...chip.pl>
Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
wiadomości news:a42veo$37l$1@news.onet.pl...
> > to wyslij 99 groszy i zrob przelew - bo nie masz pokrycia na to zeby oni
> sami
> > Ci zrobili...
>
> Poza tym jeszcze coś - "wiszą naliczone odsetki", czyli nie są jeszcze
> skapitalizowane - nie zrobisz ich przelewu.
>
> A z pewnością na koniec Ci ich nie przeleją, bo 3 grosze nie pokryją
opłaty
> za przelew. :)
A jesli w dyspozycji zamkniecia rachunku podam np rachunek zony w Inteligo
to tez pobiara te 99 gr.
--
Pozdrawiam
Damian
-
24. Data: 2002-02-10 11:03:58
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Sat, 9 Feb 2002 11:59:18 +0100, "Wojciech Nawara"
<[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote:
>
>Poza tym jeszcze coś - "wiszą naliczone odsetki", czyli nie są jeszcze
>skapitalizowane - nie zrobisz ich przelewu.
>
>A z pewnością na koniec Ci ich nie przeleją, bo 3 grosze nie pokryją opłaty
>za przelew. :)
To co z nimi zrobia, przksieguja na zyski nadzwyczajne ;-) ?
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
25. Data: 2002-02-10 12:40:16
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
news:3c65cf60$1@news.vogel.pl...
> Kodeks cywilny
> Art. 728.
> § 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku bankowego
> przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.
Sadzę, że wyciągi będą dochodzić aż do dania rozwiązania umowy...
> Ciągle piszesz o tym że Klient zaakceptował regulamin.
> Bank też go zaakceptował a robi (?) jak mu wygodniej.
Ja tylko piszę o tej blokadzie serwisów WWW i TEL. Zastrzegli to w
regulaminie - widać taki jest system. Konsultant jest do Twojej dyspozycji
aż do dnia rozwiązania umowy - do tego czasu rachunek działa i konsultant
musi Ci powiedzieć wszystko.
> Jesli jest napisane w regulaminie, że ma przelać po okresie wypowiedzenie,
> to ma to zrobić po okresie wypowiedzenia a nie kiedy mu pasuje.
> Okres rozliczeniowy nie ma tu nic do rzeczy.
> Klient ma prawo( przez ostatnie 30 dni) korzystac np. z lepszego
> oprocentowania i należnych odsetek.
> Jesli prawdą jest, że bank robi przelew wcześniej, to łamie regulamin
> a ponadto naraża klienta na to że zapłaci prowizję (0,99) więcej niż raz.
>
> Jeśli Klient chce wcześniejszego przelewania,
> to może to zrobić sam zanim wyśle ów polecony
> zamykający konto.
Ależ ja się zgadzam w całej rozciągłości z KAŻDYM Twoim słowem, które
napisałeś powyżej! I napisałem już w tej sprawie do inteligo, gdyż uważam,
że po to jest regulamin i procedury, aby ich przestrzegać...
Zresztą, jakbyś mnie uważnie czytał, to w innym wątku strasznie mi się taka
praktyka nie spodobała... :)
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
26. Data: 2002-02-10 12:40:43
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "Damian P" <d...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
news:a45bcn$jnu$1@news.onet.pl...
> > A z pewnością na koniec Ci ich nie przeleją, bo 3 grosze nie pokryją
> opłaty
> > za przelew. :)
>
> A jesli w dyspozycji zamkniecia rachunku podam np rachunek zony w Inteligo
> to tez pobiara te 99 gr.
Nie. Mówiłem o przelwach do innych banków. Przelew wewnątrz inteligo jest
bezpłatny.
I tutaj są dwie możliwości - albo będą przelewać wszystko od razu - taki
forward.
Albo przeleją na sam koniec umowy... To drugie wydaje mi się bardziej
sensowne...
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
27. Data: 2002-02-10 12:42:26
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
news:0skc6usgvofk3pj5k4sjk158295dr9j3ee@4ax.com...
> >Poza tym jeszcze coś - "wiszą naliczone odsetki", czyli nie są jeszcze
> >skapitalizowane - nie zrobisz ich przelewu.
> >
> >A z pewnością na koniec Ci ich nie przeleją, bo 3 grosze nie pokryją
opłaty
> >za przelew. :)
>
> To co z nimi zrobia, przksieguja na zyski nadzwyczajne ;-) ?
A tego to ja nie wiem... Ja nie bankowiec. Ale w każdym banku, jak zostawisz
na koniec mniej niż opłata za przelw, to pieniążki gdzieś znikają chyba...
A opłata za wypłatę pieniędzy w kasie jest często wyższa [dlatego to
rozwiązane też odpada]...
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
28. Data: 2002-02-12 11:44:41
Temat: Re: Inteligo - zamkniecie rachunku
Od: "Damian P" <d...@k...chip.pl>
Witam
Użytkownik "Krab" <k...@h...pl_________> napisał w wiadomości
news:a3urjd$g5c$1@news.tpi.pl...
> > Niedawno zamknalem jeden z rachunkow na ktorej byla niewielka ilosc
> > pieniedzy i system wyswietlil taka informacje "Środki pozostające na
> > rachunku wraz z naliczonymi odsetkami zostaną przelane na rachunek
> główny."
> > Czy ktos sie orientuje kiedy te pieniadze zostana przelene na rachunek,
bo
> > minelo juz kilka dni a ich nadal nie ma.
>
> po co zamykasz konto z forsa ??
> zazwyczaj nie pozniej niz w dniu naliczenia odsetek (tak bylo u mnie)
Niestety, mnie dzisiaj naliczyli odsetki a forsa z tych zamknietych
rachunkow sie nie pojawila. Z tego wynika ze beda dopiero po 30 dniach tak
jak napisal kolego Wojciech Nawara.
--
Pozdrawiam
Damian Pieczonkowski