  • 11. Data: 2010-12-06 09:22:25
    Temat: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    raz-dwa-trzy napisał:

    > Proponuje złożyć zamówienie a potem pieprzyć.
    > Przesyłka jest zwolniona z vatu, amazon go opłacił na fakturze
    > znajdują się magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
    > przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę
    > przekazać dokumenty odbiorcy'
    > Skąd to wiem? Zamówiłem już 6 sztuk.
    > Skąd o tym wiem?
    > http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wys
    ylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzi
    e-t8963.html
    > Dziękuje i dobranoc.
    >
    > Myślisz, że skąd taki zalew kindli na allegro? Właśnie przez ten
    > trick, nikt ich nie ma na stanie tylko ciągnie prosto z amazon po
    > zakupie na allegro. Proceder przygasł ostatnio, bo jest okres
    > przedświąteczny i okres realizacji przeciągnął się do końca grudnia.

    Jest dokładnie tak, jak mówisz.

    Przy zamawianiu jednej sztuki Kindle VAT i opłaty celne pokrywa Amazon,
    tego się akurat nie boję. Co prawda zdarza się, że kurier zażada np. 148
    PLN, ale wystarczy mu pokazać literki FD na przesyłce, albo nawet i
    zapłacić, a następnie poskarżyć się Amazonowi, który zwróci równowartość
    w dolarach i dalej już sam sklep się rozliczy z UPS.

    Na Allegro nie mam zamiaru kupować, ponieważ raz - za drogo; dwa -
    problemy z gwarancją. Amazon jest baaardzo liberalny i przysyła nowe
    urządzenie za darmo, często nawet jeżeli uszkodzenie powstało z winy
    użytkownika.

    Co by nie mówić - Kindle jest świetne i tanie, Amazon idzie na rękę
    klientom nawet w Polsce, o czym świadczy fakt niemal dumpingowej ceny
    urządzenia, szybkiej przesyłki, bezproblemowych świadczeń gwarancyjnych
    i świetny serwis mailowy oraz telefoniczny. Że o darmowym internecie 3G
    nie wspomnę ;)

    Pozdrawiam,
    mnt22

  • 12. Data: 2010-12-06 09:26:30
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    konieczko napisał:

> [...]
    > Witam,
    >
    > Zdziwiło mnie że będzie extra opłata za cło ... ze strony Amazon
    > wynikało że nie będzie.
    > Kupowałeś z tej specjalnej podstrony dla Polski ?
    >
    > Pozdrawiam
    >

    > Tak ze strony dla wysyłki międzynarodowej.
    > Informacje o dodatkowej opłacie otrzymałem w trakcie rozmowy
    > telefonicznej z kurierem.
    > Zobaczę co będzie w papierach jak już będę odbierał przesyłkę osobiście."
    >

    > Nie pierdol nastepnym razem boi paczki ze stanoiw nie sa i nie moga byc
    > zwolnione z VATu juz o oplacie celnej nie wspomne bo to duza wartosc.

    Aha, tutaj jest podstawa prawna, która dowodzi o fakcie zwolnienia z
    opłat celnych towarów o wartości 150 Euro:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczk
    i_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

  • 13. Data: 2010-12-06 09:39:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 09:22:25 +0000, mnt22 napisał(a):

    > Co by nie mówić - Kindle jest świetne i tanie, Amazon idzie na rękę
    > klientom nawet w Polsce,

    No właśnie, lekko offtopicznie: co jest takiego fajnego w Kindlu dla
    *polskiego czytelnika*?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 14. Data: 2010-12-06 09:43:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 09:26:30 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

    > Aha, tutaj jest podstawa prawna, która dowodzi o fakcie zwolnienia z
    > opłat celnych towarów o wartości 150 Euro:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczk
    i_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

    z cła tak, VAT to inna kwestia.
    --
    Kojer

  • 15. Data: 2010-12-06 09:46:51
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 09:39:48 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > No właśnie, lekko offtopicznie: co jest takiego fajnego w Kindlu dla
    > *polskiego czytelnika*?

    No coż, jeżeli ktoś kupuje dużo książek po angielsku to wiadomo.
    Przy książkach po polsku rzeczywiście jest gorzej. Aczkolwiek w tej chwili
    wystarczy zdjąć drm z epubów kupionych np. w empiku i po zainstalowaniu
    dodatkowego softu od przyjaciół rosjan (teoretycznie to chyba naruszenie
    licencji) i można czytać. Bez jailbreaka i dodatkowego softu trzeba
    dodatkowo konwertować epub do mobi. Ja kupiłem przejściowo, czekam na
    kolorowy epapier w rozsądnej cenie :).

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2010-12-06 10:05:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 10:46:51 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > No coż, jeżeli ktoś kupuje dużo książek po angielsku to wiadomo. Przy
    > książkach po polsku rzeczywiście jest gorzej. Aczkolwiek w tej chwili
    > wystarczy zdjąć drm z epubów kupionych np. w empiku

    Ano właśnie, czyli nadal kombinowanie z konwersją ePuba do innego
    formatu.
    Mnie mogłaby przekonać dostępność różnych tytułów polskiej prasy, ale w
    rozsądnych cenach. Książek po angielsku nie mam potrzeby czytać, więc
    odpada.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 17. Data: 2010-12-06 10:29:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mnt22 <m...@h...pl> writes:

> [...]
    > urządzenia, szybkiej przesyłki, bezproblemowych świadczeń gwarancyjnych
    > i świetny serwis mailowy oraz telefoniczny. Że o darmowym internecie 3G

    Czy tę wersję z modemem 3G (droższą) też przysyłają bez konieczności
    płacenia vatu i cła?

    MJ

  • 18. Data: 2010-12-06 10:32:04
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Olgierd napisał:

> [...]
    > Mnie mogłaby przekonać dostępność różnych tytułów polskiej prasy, ale w
    > rozsądnych cenach. Książek po angielsku nie mam potrzeby czytać, więc

    Nie oszukujmy się. Zdejmowanie DRM jest chwilą w porównaniu z czasem,
    jaki spędzimy na czytaniu danego tekstu.

    Co jest fajnego? Dla każdej osoby, która lubi/musi dużo czytać, to jest
    wybawienie - dla oczu, kręgosłupa (mam setki publikacji naukowych i
    popularnonaukowych na komputerze, których nie czytam, bo świecący ekran
    męczy wzrok, a pozycja siedząca przed komputerem odbije się po kilku
    latach na zdrowiu). Nie mogę się doczekać, aż wezmę w JEDNĄ rękę lekkie
    urządzenie, usiądę wygodnie w fotelu lub leżaku, zacznę czytać
    zmieniając strony tą samą JEDNĄ ręką, podczas gdy drugą mogę choćby
    głaskać psa ;)

    Obsługa znaków PL jest bardzo dobra, dysponując pakietem Calibre +
    MobiPocket Creator możemy większość publikacji umieścić w czytniku.

    Bateria działa na jednym ładowaniu miesiąc. Czas oczywiście się skróci,
    jeżeli korzystamy z łączności bezprzewodowej. Pojemność - kilka tysięcy
    baaardzo długich tekstów.

    Co więcej - darmowy internet w 100 krajach świata - Google, blogi,
    "onety i pudelki". Płacą ci, którzy kupują w Amazon.com - sklep dolicza
    2$ i tyle.

    Zalet znajdę więcej, ale uważam, że powyższe uprawniają mnie do
    stwierdzenia, że za 189$ + 21$ za wysyłkę nic lepszego na potrzeby moje
    (czytanie artykułów naukowych + czytanie publicystyki + newsy ze świata
    + troska o zdrowie) oraz większości czytelników w Polsce jest to bardzo
    korzystna oferta.

    Hehe, że też taki OT rozwinął się przy okazji płatności kartą w dolarach
    ;)

  • 19. Data: 2010-12-06 10:33:24
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:05:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Ano właśnie, czyli nadal kombinowanie z konwersją ePuba do innego
    > formatu.

    Jak zrobisz jailbreaka i doinstalujesz soft od rosjan ( fbKindle - epub i
    fb2 - imho o ile nie synchronizujesz z amazonem to soft wygodniejszy niż
    oryginalny) to nie trzeba konwertować, zostaje zdjęcie drma skryptem w
    pythonie (podobno jest też już plugin do calibre). Oczywiście to dalej
    kombinowanie, no ale ekran lepszy niż tego empikowego czytnika no i kindle
    tańszy.

    > Mnie mogłaby przekonać dostępność różnych tytułów polskiej prasy, ale w
    > rozsądnych cenach.

    To musiałby amazon wejść na polski rynek, bo bez porządnej konkurencji na
    rozsądne ceny nie ma co liczyć (patrz ceny w empiku).

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-12-06 10:34:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 10:32:04 +0000, mnt22 napisał(a):

> [...]
    > popularnonaukowych na komputerze, których nie czytam, bo świecący ekran
    > męczy wzrok, a pozycja siedząca przed komputerem odbije się po kilku

    Lubię dużo czytać, ale obawiam się, że w moim przypadku na nic by się to
    zdało.
    A tak przynajmniej jak kupię "Politykę", to mogę ją puścić w obieg po
    rodzinie.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org