  • 1. Data: 2008-03-13 20:33:42
    Temat: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
    Od: t...@g...com

    chce zalozyc konto podstawowe - bezpłatne

    z kartą debetowa umozliwiającą platnosci w necie - ale taką gdzie nie
    ma oplat za transakcje w necie ( jak w Lloydie, jesli kupujesz w innej
    walucie to 1 Ł)

    i oczywiscie obsługa przez internet

    czy jest prawdą ze mając konto w dowolnym banku mozna wyplacac
    bezprowizyjnie takze z bankom innych bankow?

    dzieki za rady

  • 2. Data: 2008-03-14 01:48:37
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    chce zalozyc konto podstawowe - bezpłatne

    Nie ma platnych kont, jesli nie sa dolaczone specialne uslugi komercyjne
    np. ubezpieczenia podrozy.

    z kartą debetowa umozliwiającą platnosci w necie - ale taką gdzie nie
    ma oplat za transakcje w necie ( jak w Lloydie, jesli kupujesz w innej
    walucie to 1 Ł)
    i oczywiscie obsługa przez internet

    Dowolny bank w UK....

    czy jest prawdą ze mając konto w dowolnym banku mozna wyplacac
    bezprowizyjnie takze z bankom innych bankow?

    Tak to jest prawda! Dotyczy to bankomatow bankow w UK, maja umowe o
    bezprowizyjnym korzystaniu.
    Sa tez bankomaty firmy prywatnej nie powiazanej z bankiem instalowane w
    sklepach nocnych, pub'ach czy staciach benzynowych - tam sa prowizie, jednak
    bedziesz o tym poinformowany ile bedzie wynosic i czy to akceptujesz, jesli
    nie do bankomat zwrocic karte bez wydania kasy i nic nie obciazy.

  • 3. Data: 2008-03-14 02:45:18
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > chce zalozyc konto podstawowe - bezpłatne

    Są konta "standardowe" i konta "podstawowe" (basic). W basicu nie masz
    możliwości overdraftu i książeczki czekowej, zwykle dostajesz gorszą kartę,
    czasem brak poleceń zapłaty, możesz też mieć ograniczenia w obsłudze w
    okienku. Polecam konta "standardowe", jeśli tylko nie masz napaprane w
    ichnim BIKu (credit reference agencies).

    > z kartą debetowa umozliwiającą platnosci w necie

    Każda wydawana do konta "standardowego" to umożliwia. Uwaga: HSBC wydaje do
    konta kartę Solo, obsługiwaną w bankomatach na całym świecie, ale poza UK
    mało gdzie w internecie!
    Konta "basic" z kartą debetową mają Coop, NatWest i Halifax (pierwszy ma
    bardzo niewielką ofertę, drugi fatalną obsługę, Halifax wypada tu
    najlepiej) - pozostałe banki wydają tylko kartę do konta, a nie płatniczą.

    > - ale taką gdzie nie
    > ma oplat za transakcje w necie ( jak w Lloydie, jesli kupujesz w innej
    > walucie to 1 Ł)

    Wszystkie banki w UK doliczają prowizję za przewalutowanie, zwykle jest to
    ok. 2,5% kwoty transakcji - pierwszy raz słyszę o ryczałcie (1Ł), chyba nie
    piszesz o "standardowym" koncie w Lloydzie?

    > i oczywiscie obsługa przez internet

    Wszystkie banki w UK to oferują.

    > czy jest prawdą ze mając konto w dowolnym banku mozna wyplacac
    > bezprowizyjnie takze z bankom innych bankow?

    We wszystkich bankomatach LINK (do sieci LINK należą bankomaty wszystkich
    banków w UK oraz paru prywatnych firm).

    > dzieki za rady

    nie ma za co :)

    Wszystkie banki w UK oferują konta "standardowe" i "podstawowe". Ale długość
    relacji z bankiem przekłada się potem na korzyści, więc warto pomyśleć.
    Teraz taka bardzo subiektywna charakterystyka banków w UK (kolejność
    alfabetyczna) - oferta dla klientów indywidualnych.

    Abbey - niewielki bank portugalskiej grupy Santander. Ograniczona oferta.
    NIe słyszałem nic złego, ale nie sprawdzałem osobiście.

    Alliance & Leicester - Kasa mieszkaniowa. Nie polecam - są lepsze opcje dla
    szukających dobrego banku.

    Barclays - "bank ludowy", takie pko, dużo, tanio, wiele oddziałów, tłok,
    ścisk, brak kultury. Największa na rynku oferta kart kredytowych, w tym
    m.in. dla "początkujących" (initial). Obsługa konta i karty na oddzielnych
    systemach i portalach www (ale bez opcji zmiany adresu). Osobiście jednak
    unikam ze względu na traktowanie klienta.

    Citibank UK - oddziały można policzyć na palcach jednej ręki, ale mają
    specjalne konta (bezpłatne) dla Polaków z bezpłatnymi błyskawicznymi
    przelewami do Polski (na konta w Citibank PL). Właśnie jestem w trakcie
    zakładania konta, za kilka, kilkanaście dni będę wiedział więcej.

    Cooperative Bank - podstawowa oferta; bank popularny wśród osób z
    określonymi przekonaniami etycznymi (Coop ma "ethical policy", nie finansuje
    przedsięwzięć wątpliwych etycznie - w przeciwieństwie do np. takiego HSBC,
    który swoją potęgę zawdzięcza finansowaniu handlu opium).

    Halifax / Bank of Scotland - rozwijający się bank z dużej grupy finansowej
    HBOS, dość ograniczona oferta, za to świetna obsługa przez www (żadnych
    wizyt w oddziale), w ofercie karta kredytowa "dla początkujących", wspólna
    obsługa konta i kart przez www (łącznie ze zmianą adresu i korespondencją
    wyłącznie elektroniczną). Jako jedyny umożliwia założenie konta Basic
    całkowicie przez internet.

    HSBC - bank z dużej grupy finansowej, ograniczona oferta, zamiast normalnej
    w innych bankach karty Visa debit dostajesz Solo (którą dopiero po jakimś
    czasie możesz zamienić na Maestro). Łączna obsługa konta i karty przez www,
    ale tylko jedna KK w ofercie. Bardzo dobra obsługa klienta. Świetny też,
    jeżeli będziesz się kiedyś przenosił do USA, Kanady, Australii, NZ itd -
    konto założą Ci jeszcze z UK.

    Lloyds TSB - Drugi "bank ludowy". Standardowa oferta. Nie znam opinii nt.
    obsługi.

    Nationwide - kasa mieszkaniowa. Nie polecam - są lepsze opcje dla
    szukających dobrego banku.

    NatWest - Trzeci "bank ludowy". Ma (płatne) konta dla Polaków z polską
    infolinią. Nie znam szczegółów poza opiniami o kiepskiej obsłudze klienta.

    Royal Bank of Scotland (nie to samo co Bank of Scotland - Halifax) - raczej
    ekskluzywny bank dla kasiastych klientów.

    Mój osobisty ranking:
    1. Halifax, HSBC
    2. Barclays, Lloyds, NatWest
    3. Abbey, Coop
    4. Nationwide, A&L

    Citibank jeszcze nie w rankingu - dwa lata temu w ogóle nie chcieli założyć
    konta, jeżeli nie zarabiasz min. Ł22,000 rocznie.
    Tak samo BoS - za ekskluzywny na ranking.

    Pozdrawiam,
    k.

  • 4. Data: 2008-03-14 03:15:45
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Mój osobisty ranking:
    > 1. Halifax, HSBC
    > 2. Barclays, Lloyds, NatWest
    > 3. Abbey, Coop
    > 4. Nationwide, A&L

    Jesli to ma byc konto zwykle na wplaty od pracodawcy to ranking jest bez
    sensu...
    No moze poza jednym wyjatkiem, Bank Coop jest najtanszy jesli chodzi o
    kary...
    Reszta bardzo droga...
    Nie dopisales, skoro robisz juz ranking, ile w danym banku trwa realizacia
    czeku? Tu na pierwswzym miejscu bedzie NatWest z czasem 2 dni. Na ostatnim
    Halifax - 10 dni. Tak wiec ranking rankingowi nie rowny, wszystko zalezy do
    czego ma to byc, bo jak wspomnialem jesli tylko jako konto osobiste do wplat
    od pracodawcy to zadnej roznicy nie ma poza najblizszym oddzialem
    zakladajacego konto.
    Jeszcze raz przypomne, potrzebowalem zalozyc konto basic tak jak kiedys to
    bywalo, bez debetowki, bez DirectDebet.. i kicha! Nie ma juz takich kont a
    przynajmniej mi nikt nie chcial takiego otworzyc, nawet jesli na pytanie o
    obecne konto odpowiadalem, ze nie mam. A jest mi szalenie takowe potrzebne!
    Potrzebne mi konto ktorego nie musze kontrolowac, gdzie moge jedynie wplacic
    a wyplaty sa realizowane wylacznie w bankomacie do wysokosci salda...
    wszystkie konta mi zaoferowane maja mozliwosc DirectDebet i karte debetowa.

    > Citibank jeszcze nie w rankingu - dwa lata temu w ogóle nie chcieli
    > założyć konta, jeżeli nie zarabiasz min. Ł22,000 rocznie.

    Widac, cos nie zrozumiales:))
    Bo mi otworzono 6 lat temu z deklaracia 1000 rocznie!:) osobiste nie
    biznesowe.
    I to jako self-employed:)) (nigdy wiecej nie wpisuje bo po co sie chwalic i
    tak deklaracia to deklaracia a realne dane wyjda same...)
    Poza tym, mozesz jakos podepszec te rewelacie, ze nie chcieli otworzyc
    curent account bo nie miales 22000rocznie?
    Powiedz jeszcze jak chcieli to zweryfikowac, Dzwoniac do pracodawcy? - hehe
    a jak bys powiedzial, ze jestes selfemployed i zadeklarowal 100 000 rocznie?
    Cos mi sie zdaje, ze niestety na dzewo cie spuscili:)
    Nie ma czegos takiego jak "bank dla wyjatkowych" czy "dobrze uposarzonych"
    bo podlegalo by to pod ustawe o dyskryminacji. Moga miec specialne wymagania
    przy wnioskach o KK lub pozyczkach ale jesli bank prowadzi rachunki bankowe
    osob fizycznych to nie ma prawa odmowic , chyba, ze zachodza inne
    okolicznosci wynikajace z ustaw -np. brak odpowiednich dokumentow czy
    bankructwo.

  • 5. Data: 2008-03-14 11:36:40
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > czeku? Tu na pierwswzym miejscu bedzie NatWest z czasem 2 dni. Na ostatnim

    Ja czeków niemal nie używam, więc nie mogłem się o tym wypowiadać. Dzięki że
    dodajesz. Ale chyba zauważyłeś, że wyraźnie napisałem: "mój osobisty
    ranking"? Oficjalne porównania możesz znaleźć na google.

> [...]
    > to zadnej roznicy nie ma poza najblizszym oddzialem zakladajacego konto.

    Oczywiście. Dlatego warto zwrócić uwagę na inne rzeczy, np. na jakość
    obsługi. Wybacz, jak coś pójdzie źle, np. zaksięgują ci transakcję
    trzykrotnie (zdarzały się przypadki), bez kontaktu z obsługą ani rusz.
    Dla mnie istotne jest nie jak bank się zachowuje, kiedy wszystko gra, tylko
    raczej kiedy coś pójdzie nie tak. Wtedy wychodzą różnice między bankami.
    Takie same jak między bankami w PL - lektura na tym forum.

> [...]
    > jedynie wplacic a wyplaty sa realizowane wylacznie w bankomacie do
    > wysokosci salda... wszystkie konta mi zaoferowane maja mozliwosc

    Taki, wyszło kiedyś w prasie, że banki nie chcą zakładać kont basic. Nawet
    coś była mowa o uniemożliwieniu odmowy założenia konta basic (tak jak jest
    np. we Francji, gdzie bank musi odmówić Ci na piśmie, a wtedy bank centralny
    sam otwiera ci konto albo nakazuje to dowolnemu bankowi). Rozumiem też, że
    konta Basic przynoszą bankom straty - zwykle są na nich niewielkie
    pieniądze, a ich posiadacze często "mają ze wszystkim problemy" i marnują
    czas konsultantów.

    Jednym słowem - po prostu dałeś się spławić.
    Polecam:
    http://www.moneymadeclear.fsa.gov.uk/HTML/en/product
    s/bank_accounts/basic_bank_accounts_popup.htm

> [...]
    > rocznie?
    > Cos mi sie zdaje, ze niestety na dzewo cie spuscili:)

    Mówię, co 2 lata temu usłyszałem od pracownika Citibanku w oddziale na
    Strand. Może i mnie spławiał.

    Teraz oczywiście, już nauczyłem się podawać takie dane, jakie system lubi ;)

> [...]
    > rachunki bankowe osob fizycznych to nie ma prawa odmowic , chyba, ze
    > zachodza inne okolicznosci wynikajace z ustaw -np. brak odpowiednich

    Chyba nie rozumiesz. Wiesz np. co to Citigold?
    Oczywiście konto ci otworzą. Ale: oddziały są usytuowane głównie w
    "bogatszych" dzielnicach, a oferta dla zwykłych zjadaczy chleba nie jest
    zbyt atrakcyjna. Za to jest w ofercie karta kredytowa z MINIMALNYM limitem
    Ł15,000.

    k.

  • 6. Data: 2008-03-14 16:02:32
    Od: t...@g...com

    z tego co czytam bede musial wybierac miedzy Halifax a Barclays.
    przyznam ze bardzo interesuje mnie karta kredytowa gdyz czesto robie
    zakupy przez internet (bilety, ksiazki). Te dwa banki mają cos takiego
    jak karta dla poczatkujących. na czym to polega, czy łatwiej taką
    karte otrzymać? w LLoydsie mi odmówiono, nie wiem czemu mam stale
    wpływy itp.
    ktory z tych banków oferuje lepsze karty debetowe? i w ktorym łatwiej
    o kredytową?

  • 7. Data: 2008-03-14 18:23:26
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > wpływy itp.
    > ktory z tych banków oferuje lepsze karty debetowe? i w ktorym łatwiej

    1. Odpowiadaj POD tekstem :)

    2. Banki (i nie tylko) przed udzieleniem kredytu stosują ocenę ryzyka, ocenę
    wiarygosności klienta. Korzystają przy tym z dwóch źródeł infomacji:

    a. Własna historia współpracy z klientem (wpływy na konto itp).

    b. Informacje otrzymane z biur informacji kredytowej (credit reference
    agencies).

    O ile to pierwsze nie wymaga wyjaśnień (pomijając fakt, że bank zwykle sam
    Ci zaproponuje kartę, kiedy spełnisz warunki - np. po dwóch latach
    nienagannego prowadzenia konta), to drugie jest bardziej skomplikowane.
    Ideą jest oczywiście sprawdzenie, jak ryzykowne jest pożyczanie pieniędzy
    danemu klientowi.
    W związku z tym biura informacji kredytowej gromadzą i przekazują bankom
    następujące informacje:

    - Miejsce zamieszkania klienta: czy klient mieszka pod tym adresem, który
    zgłasza; czy historia wcześniejszych adresów zamieszkania, którą podaje we
    wniosku, pokrywa się z posiadanymi informacjami. BIK więc podaje bankowi
    adresy, pod jakimi zgłaszałeś inne produkty kredytowe (konta, karty,
    abonamenty itp.), w ostatnich 2-5 latach. Podaje również - bardzo ważny
    czynnik - czy i od kiedy twoje nazwisko zarejestrowane jest pod tym adresem
    na liście wyborców. Bank może również zwrócić uwagę na to, jak często
    zmieniasz miejsce zamieszkania: ktoś, kto od 30 lat mieszka w tym samym
    miejscu, jest bardziej wiarygodny niż ktoś kto co kilka miesięcy "znika", bo
    pojawić się gdzie indziej.

    - Wielkość kredytu udzielonego przez innych kredytodawców: limity innych
    kart kredytowych, limity overdraftu. Im większe, tym w zasadzie lepiej
    (dopóki kredyt, którym rozporządzasz, wielokrotnie nie przewyższa zdolności
    kredytowej, jaką deklarujesz).

    - Sposób, w jaki klient zarządza kredytem. Wszelkie punktualne spłaty
    zadłużenia odnotowywane są w BIK-ach; niepunktualne również. Tak samo
    przekroczenia limitu, nieautoryzowane overdrafty itd. zwykle trafiają do
    BIK-u. Oczywiście, im dłuższa pozytywna historia, tym lepiej - wtedy
    pojedyncza nieterminowa płatność nie robi różnicy. To jest przechowywane
    przez okres 2 lat.

    - Wszelkie sprawy związane z bankructwem, ugodą z wierzycielami, zasądzeniem
    długów (CCJ - County Court Judgement) - przechowywane przez 5 lat.

    - Ew. wpisy z bazy danych osób zaginionych i ukrywających się, jeżeli klient
    w takiej się znalazł (chodzi o osoby ukrywające się przed wierzycielami).

    - Wszelkie zapytania (i ich zakres) o informacje kredytowe klienta (tzw.
    "credit search") przez banki itp. Zapytania zbyt częste (typowo, więcej niż
    trzy razy w ciągu 6 miesięcy) są źle widziane (klient "poluje" na kredyt -
    znaczy, powodzi mu się kiepsko) i mogą skutkować automatyczną odmową.
    Historia zapytań przechowywana jest przez rok.

    Na koniec, na żądanie banku BIK przekaże również te same informacje o
    osobach, z którymi zadeklarowałeś więź finansową (np. macie wspólne konto,
    kartę kredytową, pożyczkę, abonament itp. albo po prostu zadeklarowałeś to
    na wniosku do BIK-u).

    Więcej szczegółów i przykładowe raporty - na stronach BIK-ów:
    www.equifax.co.uk, www.experian.co.uk, www.callcredit.co.uk.

    Przykłady warunków, jakie bank Capital One stawia osobom składającym o różne
    karty kredytowe - zob. porównanie kart na www.capitalone.co.uk.

    Jeżeli nie miałeś rachunku kredytowego w UK, na 99.99% nie dostaniesz karty
    kredytowej ze standardowym oprocentowaniem typu 16.9%. W tej chwili na rynku
    jest dostępnych tylko 5 kart "na poprawę zdolności kredytowej": Halifax,
    Barclaycard, CapitalOne, Vanquis i Aquacard (wszystko: co.uk).

    Subiektywna ocena KK "dla początkujących": Najbardziej mi pasuje Halifax
    (dobre zarządzanie online), najwyższy limit dostałem na Vanquisie (ale brak
    online), CapitalOne jako jedyne ma podgląd blokad online (ale najniższy
    limit, a ich www to koszmarek), Aqua nic nadzwyczajnego. Na Barclaysa jestem
    obrażony za ich obsługę i nie występowałem o kartę.

    Jeśli więc mówisz, że został Ci Barclays i Halifax, to o ile nie robi
    problemu dłuższe klarowanie czeku przez ten ostatni (wg informacji @swen) i
    nie potrzebujesz przelewać w czasie rzeczywistym do Barclaysa, to polecam
    Halifax.

    Wniosek możesz złożyć online. Dane we wniosku - zwłaszcza historia adresu -
    musi się zgadzać z informacjami w BIK-ach (czyli tym co podawałeś na
    wcześniejszych wnioskach).

    Pozdr.

    k.

  • 8. Data: 2008-03-14 18:25:39
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Poza tym - OT - odważny jesteś podając swój email spamerom :)
    k.

  • 9. Data: 2008-03-14 19:49:09
    Od: t...@g...com

    wiadomościnews:376fa484-751a-4c96-be9f-ef61f5d85c4a@
    i12g2000prf.googlegroups.com...

    > Poza tym - OT - odważny jesteś podając swój email spamerom :)
    > k.

    wiec chyba zostanie Halifax - w porównaniu z Barclaysem chyba wypada
    lepiej (LLoydsem jestem rozczarowany) oczywscie konto podstawowe,
    bezplatne

    jakia karte dostane do konta (debetowa)?

    jak nazywa sie KK dla poczatkujacych i czy moge o nia wnioskowac przy
    otwarciu konta?

  • 10. Data: 2008-03-14 20:03:12
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > lepiej (LLoydsem jestem rozczarowany) oczywscie konto podstawowe,
    > bezplatne
    >
    > jakia karte dostane do konta (debetowa)?

    Tak, zwykłe bezpłatne Current Account. Karta Visa Debit
    No chyba że naprawdę wolisz Easycash (konto typu "basic") z Visą Electron...

    > jak nazywa sie KK dla poczatkujacych i czy moge o nia wnioskowac przy
    > otwarciu konta?

    Możesz, tyle że radziłbym najpierw otworzyć konto i poczekać kilkanaście
    dni, aż zaistniejesz w ich systemie jako aktywny klient.
    Po zalogowaniu się online zobaczysz opcję złożenia wniosku o KK (nie tę dla
    początkujących, która w Halifaxie nazywa się Classic). Ja po tych dwóch
    tygodniach wypełniłem wniosek, po czym dostałem odpowiedź, że tamtej karty
    mi nie dadzą, za to proponują KK Classic.

    Możesz też złożyć bezpośrednio o Classic - ale lepiej odczekaj te dwa
    tygodnie albo i dwa miesiące jeżeli jesteś cierpliwy (aż sięTwoje konto w
    Halifaxie pojawi w BIK-ach).

    Pozdr.,
    k.