  • 1. Data: 2007-02-20 11:03:37
    Temat: Karta kredytowa citi - bezpieczeństwo
    Od: "Grześ" <u...@y...com>

    Czy ktoś w posiadaczy najbezpieczniejszej karty na świecie z citi
    banku wyjaśni mi znaczenie takiego zapisu z umowy o kartę:

    § 11.
    2.
    Transakcje dokonane na odległość, bez fizycznego przedstawienia Karty,
    obciążją Klienta, o ile zostały one potwierdzone za pomocą Kodu
    Identyfikacyjnego lub numeru i daty ważności Karty.

    Czy to jest tak, że jak ktoś kupujący mp3 w sieci poda mój numer karty
    i jej datę ważności (numeru CVV i danych osobowych nie podaje), to ja
    mam zapłacić za jego zakupy? Ja to tak odczytuję. Rzeczywiście
    bezpieczna ta karta.

    Grześ

  • 2. Data: 2007-02-20 11:16:01
    Temat: Re: Karta kredytowa citi - bezpieczeństwo
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Grześ porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > i jej datę ważności (numeru CVV i danych osobowych nie podaje), to ja
    > mam zapłacić za jego zakupy? Ja to tak odczytuję. Rzeczywiście
    Przespales ostatni czas? Nie tylko Citi tak ma (swego czasu glosno bylo
    chyba o rajfim - klient sie procesowal i przegral).
    Tyle ze ponoc (tak mowia google) Citi idzie na reke klientom i uznaje
    tego typu reklamacje
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-20 11:26:17
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > i jej datę ważności (numeru CVV i danych osobowych nie podaje), to ja
    > mam zapłacić za jego zakupy? Ja to tak odczytuję. Rzeczywiście

    a w ktorym sklepie CVV lub CVC nie jest wymagany?
    sporo kupuje w sieci i ostatnio z takimi nie mialem do czynienia...

    poza tym, ktory bank bierze pelna odpowiedzialnosc za transakcje
    internetowe?

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-02-20 11:28:58
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > bylo chyba o rajfim - klient sie procesowal i przegral).
    > Tyle ze ponoc (tak mowia google) Citi idzie na reke klientom i uznaje

    Nie procesowal sie tylko wystapil do arbitra.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2007-02-20 12:22:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mithos porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nie procesowal sie tylko wystapil do arbitra.
    W kazdym badz razie przegral.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-02-20 12:53:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 20 Feb 2007 03:03:37 -0800, "Grześ" <u...@y...com> wrote:

> [...]
    >i jej datę ważności (numeru CVV i danych osobowych nie podaje), to ja
    >mam zapłacić za jego zakupy? Ja to tak odczytuję. Rzeczywiście

    Nie. To znaczy, że można CIę obciążyć za zakupy. A oprócz tego
    postanowienia Visa Int. mówią, że takie transakcje sa dokonywane na
    ryzyko sprzedawcy.
    Innymi słowy, co przepraktykowałem, jesli pojawi się lewe obciążenie,
    to skłądasz reklamację, pieniądze w ciągu kilkunastu minut wracają na
    konto, a bank robi chargeback.
    Sprzedawca zas może dochodzić należności.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/

  • 7. Data: 2007-02-20 12:54:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 20 Feb 2007 12:26:17 +0100, RobertS
    <r...@x...pl> wrote:

    >poza tym, ktory bank bierze pelna odpowiedzialnosc za transakcje
    >internetowe?

    Żaden, to czyni sprzedawca. Tylko banki nierzadko o tym nei chcą
    wiedzieć. Citi akurat wie.

  • 8. Data: 2007-02-20 13:08:55
    Od: "Grześ" <u...@y...com>

> [...]
    > konto, a bank robi chargeback.
    > Sprzedawca zas może dochodzić należności.

    A podeślij mi Adamie linka do tych "postanowień Visa Int.". Ja ich
    jeszcze na oczy nie widziałem, chociaż już kilka kart visa zużyłem.
    Ciekawe dlaczego te postanowienia nie objęły tego gościa, co go
    rajfaisen zrobił w konia.
    Taka wiara w postanowienia różnych organizacji nie jest chyba dobra. W
    relacjach z bankiem obowiązuje umowa i regulamin, a w § 11. p. 2 umowy
    jest napisane, że zedrą ze mnie, a nie ze sprzedawcy.

    Pozdr.
    G.

  • 9. Data: 2007-02-20 13:19:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 20 Feb 2007 05:08:55 -0800, "Grześ" <u...@y...com> wrote:

    >A podeślij mi Adamie linka do tych "postanowień Visa Int.". Ja ich

    Jak zawierasz umowe, to bank powinien Ci pokazać. Ja zażądałem i
    dostałem.

    >jeszcze na oczy nie widziałem, chociaż już kilka kart visa zużyłem.
    >Ciekawe dlaczego te postanowienia nie objęły tego gościa, co go
    >rajfaisen zrobił w konia.

    Bo gość, miast iśc do prawnika, stulił uszy po sobie.

    >Taka wiara w postanowienia różnych organizacji nie jest chyba dobra. W
    >relacjach z bankiem obowiązuje umowa i regulamin, a w § 11. p. 2 umowy
    >jest napisane, że zedrą ze mnie, a nie ze sprzedawcy.

    W regulaminei jest odwołanie do zasada Visa Int.

  • 10. Data: 2007-02-20 18:38:35
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-20 12:03, Grześ stwierdził, że:
    > Transakcje dokonane na odległość, bez fizycznego przedstawienia Karty,
    > obciążją Klienta,

    A kogo mają obciążać? Bez tego zapisu po prostu byś nie mógł płacić
    kartą na odległość.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl