  • 1. Data: 2007-02-20 11:22:40
    Temat: Kredyt hipoteczny na budowę domu odroczony pod hipotekę mieszkania
    Od: "Pawel" <a...@w...pl>

    Chcę wybudować dom - koszt inwestycji 600 tys zł. Mam mieszkanie nie
    obcążone hipoteką o wartości rynkowej 900 tys. zł
    Niestety nie moge najpierw sprzedać mieszkania żeby uzyskac pieniądze na
    budowę domu bo nie będe miał gdzie mieszkać. Dom planuję postawić do końca
    2008 roku.
    Czy są banki które udzielą mi kredytu - może jakiegoś z odroczoną
    płatnością - spłata kredytu po wybudowaniu domu i sprzedaniu mieszkania.

    Interesuje mnie żeby nie spłacać kredytu w trakcie budowy domu. Jest coś
    takiego?

    pl

  • 2. Data: 2007-02-20 11:29:35
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > płatnością - spłata kredytu po wybudowaniu domu i sprzedaniu mieszkania.
    >
    > Interesuje mnie żeby nie spłacać kredytu w trakcie budowy domu. Jest coś

    2 lata karencji w splacie kredytu to raczej marzenie, zdarzaja sie
    banki, ktore odraczaja splate odsetek przez pewien czas, ale nie az tak
    dlugo...

    "masz" 900 tys. a potrzebujesz 600 tys., wiec sprzedaj mieszkanie i kup
    sobie mniejsze lub wynajmij, zwlaszcza to drugie rozwiazanie moze byc
    korzystne

    RS

  • 3. Data: 2007-02-20 11:43:06
    Od: grego <f...@f...pl>

    RobertS wrote:

    > 2 lata karencji w splacie kredytu to raczej marzenie, zdarzaja sie
    > banki, ktore odraczaja splate odsetek przez pewien czas, ale nie az tak
    > dlugo...

    Mam tak w mBanku. Karencja obejmuje 25 miesięcy. Przez pierwsze 2 lata
    spłacam "tylko" odsetki.
    Dodam, że sami od siebie dołożyli taki zapis w umowie. Jednocześnie mam
    bezpłatną możliwość nadpłacenia.

    pozdr
    grego

  • 4. Data: 2007-02-20 11:50:22
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > spłacam "tylko" odsetki.
    > Dodam, że sami od siebie dołożyli taki zapis w umowie. Jednocześnie mam

    tak, ale karencja dotyczy TYLKO odsetek, kapital trzeba splacac przez
    caly czas, a pytajacy (chyba) chcialby dostac kase i przez 2 lata nie
    splacac NIC, moze zle zrozumialem?

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-20 11:58:59
    Od: "Pawel" <a...@w...pl>

    > tak, ale karencja dotyczy TYLKO odsetek, kapital trzeba splacac przez caly
    > czas, a pytajacy (chyba) chcialby dostac kase i przez 2 lata nie splacac
    > NIC, moze zle zrozumialem?

    Dokładnie tak. Nie wchodzi tez w rachubę sprzedanie mieszkania, i zakup
    mniejszego ze względu na to że musze mieć określone warunki mieszkaniowe dla
    siebie i rodziny.
    Chodzi o to że nie posiadam odpowiedniej zdolności kredytowej na kredyt o
    wartości 600 tys. zł. Jakbym miał to bym nie sprzedawał mieszkania tylko je
    wynajął a z czynszu spłacał odsetki po wybudowaniu domu, ale żaden bank nie
    uzna mi kasy z wynajmu jako podwyższenia zdolności kredytowej. Wydawało mi
    się że jak dam bankowi hipotekę znacznie przekraczającą wartość kredytu z
    gwarancją spłaty po 2 latach to że bank będzie chętny. W koncu pod sam
    koniec kredytu bank będzie miał jako zabezbieczenie ponad 1 400 000 zł
    zabezpieczenia w hipotekach - bo jak bedzie chciał to mogę jako
    zabezpieczenie dać hipotekę gruntu i domu w budowie.
    A nie wyprowadze się przeciez do tesciowej :) na czas budowy

    pl

  • 6. Data: 2007-02-20 12:08:25
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Sprzedaj mieszkanie, a na czas budowy wynajmij inne albo np dom.
    Raczej nie dostaniesz kredytu w którym nie musiałbyś spłacać przynajmniej
    odsetek. A wynajem będzie pewnie tańszy od tychże odsetek w przypadku
    wzięcia kredytu...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2007-02-20 12:10:38
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Dokładnie tak. Nie wchodzi tez w rachubę sprzedanie mieszkania, i zakup
    > mniejszego ze względu na to że musze mieć określone warunki mieszkaniowe dla
    > siebie i rodziny.
    to jest oczywiste, mozesz wynajac inne mieszkanie, ale pewnie byloby to
    drozsze niz splata kapitalu od kredytu wiec mija sie z sensem

> [...]
    > wynajął a z czynszu spłacał odsetki po wybudowaniu domu, ale żaden bank nie
    > uzna mi kasy z wynajmu jako podwyższenia zdolności kredytowej.
    dlaczego nie? banki biore pod uwage przychody z wynajmu, ale mieszkanie
    musi byc oficjalnie wynajete = umowa, podatki itp...
    oczywiscie musialbys je wynajac zanim zaczniesz sie ubiegac o kredyt..

> [...]
    > zabezpieczenia w hipotekach - bo jak bedzie chciał to mogę jako
    > zabezpieczenie dać hipotekę gruntu i domu w budowie.
    masz zabezpieczenia, ale nie masz zdolnosci!
    bankowi zalezy na tym, abys byl w stanie splacac kredyt, zajmowanie
    zabezpieczenia to ostatecznosc i bank nie jest tym zainteresowany

    problemy sa dwa:
    1. nie masz zdolnosci na 600kzl
    2. liczysz na karencje w splacie kredytu z odsetkami co jest
    niespotykanym rozwiazaniem

    > A nie wyprowadze się przeciez do tesciowej :) na czas budowy
    doskonale to rozumiem...

  • 8. Data: 2007-02-20 12:14:42
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > to jest oczywiste, mozesz wynajac inne mieszkanie, ale pewnie byloby to
    > drozsze niz splata kapitalu od kredytu wiec mija sie z sensem

    ZONK
    oczywiscie mialo byc odsetek

  • 9. Data: 2007-02-20 12:14:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pawel wrote:
    [...]

    > Chodzi o to że nie posiadam odpowiedniej zdolności kredytowej na kredyt o
    > wartości 600 tys. zł. Jakbym miał to bym nie sprzedawał mieszkania tylko je

    No to niestety musisz pewnie dobrać kogoś (rodziców, brata, kochankę),
    żeby Ci tej zdolności starczyło. OIMW to bez tego nie ma co nawet
    startować.
    Kwestia samej hipoteki (na starym czy na nowym) jest IMHO w tym wypadku
    drugorzędna.

    KJ

  • 10. Data: 2007-02-20 12:19:39
    Od: grego <f...@f...pl>

    RobertS wrote:

    > tak, ale karencja dotyczy TYLKO odsetek, kapital trzeba splacac przez
    > caly czas, a pytajacy (chyba) chcialby dostac kase i przez 2 lata nie
    > splacac NIC, moze zle zrozumialem?

    Tylko dla wyjaśnienia (wiemy już Paweł nie o to pytał).

    Karencja dotyczy spłaty KAPITAŁU !!! Odsetki trzeba spłacać.

    pozdrawiam
    grego