  • 1. Data: 2006-02-06 16:31:28
    Temat: Karty przedpłacone BZ WBK... amok
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Chciałem dziś kupić karte przedpłaconą BZ WBK tą doładowywalną.

    Cała warszawa "nie ma kart, nie prowadzimy" lub jednej, jedynej osoby w
    oddziele upoważnionej do zawarcia umowy nie ma w pracy?
    Jak oni do k.... nędzy chcą promować ten produkt?

    Gdzie sprzeaz na pocztach etc? Po co przy pieniądzu elektronicznym
    umowa? Dlaczego tylko wybrane oddziały mają toto w ofercie?

    MZ

  • 2. Data: 2006-02-06 16:37:37
    Temat: Re: Karty przedpłacone BZ WBK... amok
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tez kiedys chciałem kupic, panie robiły wieeelkie oczy...
    JaC

  • 3. Data: 2006-02-06 21:48:13
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Marcin Żyła wrote:
> [...]
    > w oddziele upoważnionej do zawarcia umowy nie ma w pracy?
    > Jak oni do k.... nędzy chcą promować ten produkt?

    No chyba nie chcą.

    > Gdzie sprzeaz na pocztach etc? Po co przy pieniądzu elektronicznym
    > umowa? Dlaczego tylko wybrane oddziały mają toto w ofercie?

    A czytałeś ustawę o elektronicznych instrumentach płatniczych (hint: umowa o
    wydanie instrumentu pieniądza elektronicznego).

    A tak poza tym to mam poważne wątpliwości czy to jest instrument pieniądza
    elektronicznego. Oczywiście bank może sobie kartę tak nazwać, ale to jeszcze
    nie znaczy że jest IPE. Przecież to jest zwykła karta przedpłacona,
    powiązana z rachunkiem bankowym o ograniczonej funkcjonalności. Pieniądz
    elektroniczny nie znajduje się, wbrew temu co pisze bank, na karcie. Jest
    przechowywany na rachunku bankowym.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-02-07 22:40:15
    Temat: Re: Re: Karty przedpłacone BZ WBK... amok
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 06 Feb 2006 22:48:13 +0100, Dawid Kulbicki napisal/a:
    >Pieniądz elektroniczny nie znajduje się, wbrew temu co
    > pisze bank, na karcie. Jest przechowywany na rachunku bankowym.
    ale niedużo brakuje, karta ma chip i powinna byc/jest? zgodna ze
    standardami umozliwiającymi takie działanie. Tylko oczywiście co jakiś
    czas trzeba uaktualnić stan środków, "doładować" kartę i następuje
    "synchronizacja" ze środkami znajdującymi się na rachunku bankowym.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 5. Data: 2006-02-07 23:04:33
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Krzysztof Lerski wrote:
> [...]
    > czas trzeba uaktualnić stan środków, "doładować" kartę i następuje
    > "synchronizacja" ze środkami znajdującymi się na rachunku bankowym.

    Powtarzam
    Na karcie nie jest przechowywany pieniądz elektroniczny. Nic nie jest
    synchronizowane z kartą. Terminal łączy się zawsze z bankiem i odpowiednie
    zapisy są wykonywane na rachunku bankowym. Karta ta nie jest instrumentem
    pieniądza elektronicznego i banki o tym dobrze wiedzą.
    Polecam przeczytanie ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.

    --
    Dawid