  • 21. Data: 2007-03-12 11:44:37
    Temat: Re: Kiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Oczywiście jak złożysz reklamację w banku po trakiej transakcji to szybko
    > dostaniesz zwrot pieniędzy, bo sklep, czy cokolwiek by to nie było nie jest
    > w stanie wykazać się ani twoim podpisem, anie faktem, że transakcja odbyłą
    > się z fizyczną obecnością karty.

    Tym niemniej musisz ta reklamacje zlozyc, a wczesniej musisz w ogole
    miec swiadomosc ze taki fraud wystapil, i masz jakies tam terminy.

    > Im mniej danych potrzebnych do przeprowadzenia transakcji, tym bezpieczniej
    > ze strony klienta.

    I tym wieksza ilosc fraudow, z czego moze ciesza sie zlodzieje, ale
    sklep musi np. miec wyzsze ceny. Ale w sumie dla "zwyklego
    uzytkownika" ceny nie maja znaczenia jesli we wszystkich okolicznych
    sklepach sa podobne.

    Teoria, w ktorej zmniejszenie ilosci fraudow na karcie dotyczy glownie
    banku a nie klienta to jakas teoria rodem z centralnego planowania.
    To, ze akurat w jednym konkretnym przypadku PIN nie jest korzystny
    (zakupy z karta magnetyczna) to tylko wyjatek.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2007-03-12 13:12:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Bank moze w ogole nie miec SSL, wazne by sklep mial. A i to,
    > zakladajac uzycie sensownego mechanizmu hasel (np. tokena
    > z ch-resp), ma niespecjalnie wielkie znaczenie.

    Ale to nie ja się powoływałem na potęgę SSL. Dlatego napisałem co napisałem.

  • 23. Data: 2007-03-12 13:16:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > To, ze akurat w jednym konkretnym przypadku PIN nie jest korzystny
    > (zakupy z karta magnetyczna) to tylko wyjatek.

    Coś innego mam na myśli.
    Im więcej zabezpieczeń tym większy procent fraudów, które miały miejsce jest
    nieuznawanych przez bank i pozostaje po stronie klienta.
    Po prostu banki swoje zabezpieczenia uznają za stuprocentowe i odmawiają
    uznania reklamacji.

  • 24. Data: 2007-03-12 13:44:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > nieuznawanych przez bank i pozostaje po stronie klienta.
    > Po prostu banki swoje zabezpieczenia uznają za stuprocentowe i odmawiają

    To kwestia bankow, sądów itd. Tak czy owak duzo mniejsza ilosc
    fraudow to tylko zaleta dla klientow.

    A to, ze ktos zgubi karte procesorowa, albo ma trojana w systemie,
    i ignoruje to, to raczej tylko jego wina.
    --
    Krzysztof Halasa