  • 11. Data: 2007-03-11 20:15:07
    Temat: Re: Kiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ?
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Leszek wrote:

    > A mówię, że tam mam? Czytałem.

    > TY za to jesteś obeznany całkowiecie i widać znasz jakąś technologie
    > internetową, która potrafi zczytać moje hasło zapisane w głowie
    > (ewentualnie na kartce).
    [ciach]

    W głowie to może nie ale odpowiedni program (trojan) zainstalowany na
    komputerze i uruchamiający się tylko w określonych warunkach przechwyci
    twój nr konta i cvv, dane i datę ważności oraz ile tam będziesz haseł
    klepał łącznie ze zrzutami ekranów w razie jakiejś klawiatury wirtualnej
    etc. Dlatego hasła jednorazowe lub maskowane dają tutaj pewne
    bezpieczeństwo.

    PS Oczywiście jeżeli masz czysty komputer i po drodze nie zrobi ktoś
    man-in-the-middel
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Man_in_the_middle_atta
    ck) lub DNS
    poisoning (http://en.wikipedia.org/wiki/Dns_poisoning) etc to ... w
    sumie hasło ci wtedy nie jest zbytnio potrzebne ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 12. Data: 2007-03-11 20:16:17
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

  • 13. Data: 2007-03-11 21:26:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Leszek" <n...@d...spamu.pl> wrote in message

    > A mówię, że tam mam? Czytałem.

    To nie zmieniaj banku.

    > TY za to jesteś obeznany całkowiecie i widać znasz jakąś technologie
    > internetową, która potrafi zczytać moje hasło zapisane w głowie
    > (ewentualnie na kartce).

    Jesteś geniusz. Powiedz mi w jaki sposób hasło trzymane w głowie i nigdy nie
    wpisywane do komputera jest do czegokolwiek przydatne.
    Bo jak już go raz wpiszesz to już nie jest tylko w głowie.

    > Chyba nie zapoznałeś się z opisem tego zabezpieczenia. Bank nie przesyła
    > do sklepu hasła tylko odpowiedź, że jest pozytywna autoryzacja (w
    > bezpiecznym połaczeniu).

    A do banku hasło wróble zaniosły?

> [...]
    > systemu bankowego, żeby ukraść z banku listę haseł klientów - zeby
    > zrealizowac fikcyjną transakcję i okraść rachunek karty (co przy w sumie
    > niewysokich pojedynczych kwotach płatności w internecie nie jest opłacalne
    > i jest czasochłonne). Technologia sprawdziła się i jest stosowana w
    > rozwiniętych krajach i tacy fachowcy jak ty nie powstrzymali jej.
    > Kurde! A może ty siedzisz jakimś polskim banku i siejesz taki defetyzm,
    > żeby nie dostać dodatkowych obowiązków? ;) Nie dziwota, że wciąż jesteśmy
    > za murzynami - wszystkiemu winni tacy "fachowcy".

    Dziecko drogie. Weź zabawki i idź do piaskownicy.
    Najprostszy keyloger zainstalowany na twoim komputerze spowoduje, że twoje
    hasła pójdą się bujać.

  • 14. Data: 2007-03-11 22:19:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Leszek" <n...@d...spamu.pl> writes:

> [...]
    > bezpieczniejsze. Złodziej okradając sklep z danych musiałby jeszcze
    > włamać się do konkretnego systemu bankowego, żeby ukraść z banku listę

    Jesli ktos ma w systemie keyloggery itp. to sam jest sobie winien
    i nie wiem czemu bank lub sklep ma za to odpowiadac.

    Realnie haslo mozna miec z innego sklepu internetowego, stad
    korzystne jest stosowanie np. hasel jednorazowych albo lepiej
    jakiegos systemu challenge-response.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-03-11 22:41:27
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    witek wrote:

    > Jesteś geniusz. Powiedz mi w jaki sposób hasło trzymane w głowie i
    > nigdy nie wpisywane do komputera jest do czegokolwiek przydatne.
    > Bo jak już go raz wpiszesz to już nie jest tylko w głowie.

    Na razie wierzę w SSL. Ponadto naprawdę nie czytasz ale starasz się siać
    defetyzm. Teoretycznie wszystko jest możliwe - tak jak zgubienie karty.
    Ryzyko jest zawsze przy kartach. Dodatkowe zabezpieczenie w transakcjach
    internetowych poważnie zmniejsza ryzyko. Ja mówię o konkretnej rzeczy -
    ty najwyraźniej niedopieszczony jesteś, bo starasz się mnie przegadać i
    udowodnić swoją wiedzę, o czym ja w ogóle nie chcę wiedzieć. Idź
    popodrywac głupawe panienki i poprzechwalaj się jeszcze. Żałosne.

    > A do banku hasło wróble zaniosły?

    Nie - idzie się piechotą (wolno pojechać). Umowę i hasło podaje się
    również w banku.

    > Dziecko drogie. Weź zabawki i idź do piaskownicy.
    > Najprostszy keyloger zainstalowany na twoim komputerze spowoduje, że
    > twoje hasła pójdą się bujać.

    Od 12 lat regularnie używam internetu. Od 5 nie miałem wirusa, keylogera
    czy konia tr. Jeżeli ktoś dba o komputer to nie ma syfu w systemie.
    Oczywiście zaraz mi wyjedziesz z tekstem, że zawsze można coś złapać i
    przy kilku jeszsze warunkach stracić pieniądze z konta do takiej karty.
    Pewnie, że można ale prawdopodobieństwo jest niskie (choć wyższe jeżeli
    użytkownik jest idiotą). Jeszcze raz powtarzam - stosuje się to na
    świecie i zdaje tam egzamin - mimo twoich narzekań.
    Nie popisuj się tu elokwencją i wiedzą, bo nie zaimponujesz. Nie
    odpowiedziałeś na razie dlaczego nasze banki nie mają, kiedy wprowadza,
    a takie było pytanie. Widać masz jednak trudności z czytaniem i
    zrozumieniem tematu. Zacząłem wątek i nie interesują mnie teorie
    zarozumialców.
    PLONK

    L.

  • 16. Data: 2007-03-11 22:54:27
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski wrote:

    > W głowie to może nie ale odpowiedni program (trojan) zainstalowany na
    > komputerze i uruchamiający się tylko w określonych warunkach
    > przechwyci twój nr konta i cvv

    Oczywiście wszystko przechwyci - jeśli ma się śmietnik w systemie i brak
    zabezpieczeń (a tak ma min. 90% internautów). Ja piszę o sytuacji, gdy
    nie ma winy po stronie kupującego i zabezpieczenia samej transakcji
    podczas niej. Wiele sklepów traci dane klientów i ich kart juz po
    transakcji. Jednak jeśli używa się ww zabezpieczeń sam numer karty i CVV
    jest dla złodziei nieprzydatny. Dla danej karty wymagana jest jeszcze
    odpowiedź z serwera mojego banku - taka bez przesyłania hasła do sklepu.
    Numer karty CVV, data ważności i nazwisko jest wielokrotnie
    udostępniana - robiąc "fizycznie" zakupy w markecie przekazuje się je
    wszystkie. Co to za problem dla kasjera zapamiętac czy zapisać je (razem
    z CVV - choć ja pousuwałem z kart). Jednak bez dodatkowej autoryzacji z
    banku konta karty nie okradną.
    L.

  • 17. Data: 2007-03-11 23:18:29
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Leszek wrote:

    > (...) Jednak bez dodatkowej autoryzacji z banku konta
    > karty nie okradną.

    Tak zgadzam się z Tobą. Jednak zwykłe hasło wpisywane w całości mimo
    SSLa to jest w mojej opinii zbyt niewiele jak na dzisiejsze czasy.
    Dlatego widziałbym raczej hasło jednorazowe lub chociaż maskowane
    tudzież coś w tym stylu.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 18. Data: 2007-03-12 00:01:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Na razie wierzę w SSL.

    Po pierwsze, hasło możesz stracić zanim cokolwiek zostanie w SSL wysłane.
    Po drugie dużo banków ma ciągle SSL2

    > Ponadto naprawdę nie czytasz ale starasz się siać defetyzm. Teoretycznie
    > wszystko jest możliwe - tak jak zgubienie karty.

    Ja nie mówię teoretycznie tylko praktycznie.

> [...]
    > udowodnić swoją wiedzę, o czym ja w ogóle nie chcę wiedzieć. Idź
    > popodrywac głupawe panienki i poprzechwalaj się jeszcze. Żałosne.

    Dziecko. Idź się trochę doucz, a potem się wymądrzaj.

    > Nie - idzie się piechotą (wolno pojechać). Umowę i hasło podaje się
    > również w banku.

    Rozumiem, że po przekierowaniu ze strony sklepu na stronę banku hasła nie
    używasz.
    Genialne to twoja technika. Nieużywanie hasła jest najlepszym jego
    zabezpieczeniem.

    > Od 12 lat regularnie używam internetu.

    No i chyba nic po za tym.
    Od 5 nie miałem wirusa, keylogera
    > czy konia tr.
    Skąd wiesz?

    > Jeżeli ktoś dba o komputer to nie ma syfu w systemie.
    Tak, trzeba go regularnie ściereczką wycierać.

    Idź się dziecko lecz.

  • 19. Data: 2007-03-12 00:09:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Jednak jeśli używa się ww zabezpieczeń sam numer karty i CVV jest dla
    > złodziei nieprzydatny.

    Sam numer karty i data ważności wystarczy.
> [...]
    > zapamiętac czy zapisać je (razem z CVV - choć ja pousuwałem z kart).
    > Jednak bez dodatkowej autoryzacji z banku konta karty nie okradną.

    Dziecko drogie.
    Żeby obciążyć kartę wystarczy mi jej numer i data ważności.
    Żadnych więcej cudów do tego nie potrzeba.
    Oczywiście jak złożysz reklamację w banku po trakiej transakcji to szybko
    dostaniesz zwrot pieniędzy, bo sklep, czy cokolwiek by to nie było nie jest
    w stanie wykazać się ani twoim podpisem, anie faktem, że transakcja odbyłą
    się z fizyczną obecnością karty.
    Jak ci hasło/pin/CVV wypłynie, to jedyne co zobaczysz z banku jako
    odpowiedź, to to żebyś spadał, bo przecież przy transakcji użyte było
    hasło/pin, które jest znane tylko tobie, więc to musiałeś być ty.
    Im mniej danych potrzebnych do przeprowadzenia transakcji, tym bezpieczniej
    ze strony klienta.
    Im więcej zabezpieczeń tym łatwiej bankowi sie wypiąć.
    Bank wprowadza zabezpieczenia dla samego siebie, żeby go mniej okradano i
    żeby mieć więcej arguemtów na to, że to klient jednak tą transakcję
    przeprowadził. Klienta bank ma w d... Biznes jest biznes.

  • 20. Data: 2007-03-12 11:37:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Po pierwsze, hasło możesz stracić zanim cokolwiek zostanie w SSL wysłane.
    > Po drugie dużo banków ma ciągle SSL2

    Bank moze w ogole nie miec SSL, wazne by sklep mial. A i to,
    zakladajac uzycie sensownego mechanizmu hasel (np. tokena
    z ch-resp), ma niespecjalnie wielkie znaczenie.
    --
    Krzysztof Halasa