  • 1. Data: 2010-06-22 22:06:39
    Temat: Komorowski = Kaczyński [NTG]
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Mamy remis. Albo raczej możemy wybierać z której strony dostać w łeb.
    Przewaga zalet Komorowskiego jest równoważona przez wadę zasadniczą, jaką
    jest koncentracja władzy w rękach PO, które nie dotrzymało prawie żadnej
    istotnej obietnicy wyborczej. Osobiście, na żywo słyszałem co Tusk
    obiecywał.

    Obydwa ugrupowania są lewicowe w kwestiach gospodarczych, tylko że jedno
    bardziej niż drugie. Jedno bardziej katolickie, drugie mniej ale to nie ma
    żadnego znaczenia gospodarczego ani politycznego. Obydwa zdążyły się
    skompromitować żenującymi propozycjami ustaw i zupełnym olewaniem tego co
    wazne.. Obydwaj kandydaci reprezentują tzw "elity" czyli wąski krąg ludzi,
    którzy od 20 lat zawłaszczyli sobie prawo do bycia na świeczniku i blokują
    zmianę systemu wyborczego. Nikt świeży nie dostanie się na listy wyborcze.
    Inne ugrupowania nie są zdolne do zdobycia popularności. Obydwa ugrupowania
    nie rozwiązują najważniejszych problemów jakimi są: włażenie w dupę
    wszystkim za dropsy w polityce zagranicznej, KRUS, ZUS, system podatkowy,
    koszty pracy, śmieszne nakłady na naukę, prywatyzacja służby zdrowia i
    ubezpieczeń społecznych. Rozwiązują problemy pozorne: zwiększanie
    penalizacji prawa karnego bez zwiększenia nieuchronności kary i prewencji,
    powoływanie komisji na temat pierdół, populistyczne decyzje.

    Wyborów mogło by nie być. Ale wiecie dlaczego są?
    Dlatego, że sprowokowanym do uczestniczenia w tym cyrku obywatelom stwarza
    się złudzenie możliwości wyboru. Dzięki temu utożsamiają swoją decyzję i
    później jej bronią. Tak samo, jak kibic piłkarski utożsamia się z jedną z
    grających drużyn innych państw np dlatego, że zostaje postawiony przed
    wyborem. Psychologia (np Cialdini) nazywa ten mechanizm zasadą konsekwencji.

    Ja na II turze będę gdzieś na jachcie na Mazurach...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-06-22 22:48:19
    Temat: Re: Komorowski = Kaczyński [NTG]
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    w miarę sie zgadzam
    najbardziej mnie grzeje brednia "nie głosowałeś, nie masz prawa narzekać"
    sorki, ale dlaczego???
    a jak głosowałem to mam prawo?
    jesli tak, to na wszystkich, czy na tych co głosowałem,czy nie głosowałem i
    jakie niby jest uzasadnienie?

    to ściema
    mająca wytworzyć w głosującym wwn przekonanie, że to co robia politycy jest
    jego winą

    sprytne, ale g. prawda

  • 3. Data: 2010-06-23 01:34:24
    Od: sorden <s...@s...com>

    skippy wrote:

> [...]
    > i jakie niby jest uzasadnienie?
    >
    > to ściema
    > mająca wytworzyć w głosującym wwn przekonanie, że to co robia politycy

    Bo to dziala tak.

    - masz kandydata - idziesz glosowac
    - nie masz kandydata - startuj sam
    - nie glosujesz, masz prawo milczec ;)

    --
    in

  • 4. Data: 2010-06-23 04:28:30
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "sorden" <s...@s...com> napisał w wiadomości

    > Bo to dziala tak.
    >
    > - masz kandydata - idziesz glosowac
    > - nie masz kandydata - startuj sam
    > - nie glosujesz, masz prawo milczec ;)

    Ja startowałem i co? Widziałeś mnie na liście?

  • 5. Data: 2010-06-23 06:05:35
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >w miarę sie zgadzam
    > najbardziej mnie grzeje brednia "nie głosowałeś, nie masz prawa narzekać"
    > sorki, ale dlaczego???
    > a jak głosowałem to mam prawo?

    IMO nie powinien narzekać tylko ten co wybrał prezydenta.
    Widziały gały co brały :)

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-06-23 06:12:35
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> napisał(a):

> [...]
    konsekwencji.

    > Ja na II turze będę gdzieś na jachcie na Mazurach...

    Ja też nie idę na drugą turę.
    Tak mi teraz przyszło do głowy coś zabawnego. Od tej całej szopki
    z wyborami lepiej i taniej (i sprwaiedliwiej) byłoby wyłonić prezia
    w drodze losowania. Koszty to tylko jedna, wielka maszyna losująca
    i 30 mln ping-pongów. Przyjmując, że w populacji jest 10% ludzi
    rozsądnych, to szansa na poprawę sytuacji wyniosłaby aż 1/10 !

    pozdr.
    sys29

  • 7. Data: 2010-06-23 06:36:21
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >
    > IMO nie powinien narzekać tylko ten co wybrał prezydenta.
    > Widziały gały co brały :)

    He he, marfi, to raczej syndrom "ślepego zaufania"

    BTW myslisz, że już ktoś go wybrał?
    :)

  • 8. Data: 2010-06-23 06:53:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > He he, marfi, to raczej syndrom "ślepego zaufania"

    Chciałbym wiedzieć ilu będzie głosować "pozytywnie" tzn. głosować na
    swojego kandydata a nie głosować dlatego aby kontrkandydat nie wygrał.

    > BTW myslisz, że już ktoś go wybrał?
    > :)

    Myślę, że wieksze emocje budzi Kaczyński i wielu już go wybrało.

    --
    marfi

  • 9. Data: 2010-06-23 07:18:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

[...]

    To co powyżej napisałeś to filozofowanie chłopka-roztropka.
    Z Twoich wywodów wynika, że Polska jest krajem III świata i ludzie żyją tutaj
    jak za króla ćwieczka a skorumpowane elity polityczne okłamują i wykorzystują
    biedny naród jak chcą.
    Wynika z tych wywodów, że dwadzieścia lat transformacji nie dało żadnych
    pozytywnych efektów i wciąż jesteśmy w ogonie Europy.
    Zamiast rozwiązywać najważniejsze problemy politycy wszystkich ugrupowań dbają
    tylko o swoje przywileje i o to, żeby nie dopuścić konkurencyjnych partii,
    które są blokowane i nie mogą się przebić.

    Krótko mówiąc typowo polskie biadolenie i narzekanie i żadnych realnych
    propozycji.

  • 10. Data: 2010-06-23 07:35:34
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> napisał(a):
    >
    > Krótko mówiąc typowo polskie biadolenie i narzekanie i żadnych realnych
    > propozycji.

    Czyli nadaje się na prezydenta :)

    --
    marfi