  • 61. Data: 2010-07-02 10:15:21
    Temat: Re: Komorowski = Kaczyński [NTG]
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

    IMHO tu potrzeba radykalnej zmiany systemu podatkowego wraz z całkowitym
    odejściem od socjalizmu. Inaczej kraj czeka bankructwo.

    Jak Twoim zdaniem można to zrobić skoro poparcie dla takich rozwiązań o jakich
    piszesz nie przekracza wśród Polaków 2-3% ?

    Co Ty, jako zwolennik skrajnego liberalizmu zrobiłeś do tej pory na rzecz
    realizacji idei, które są Ci bliskie (poza głosowaniem na UPR)?
    Czy np. aktywnie propagujesz aktywnie te idee w rodzinie, wsród znajomych,
    sąsiadów, w pracy itp. ?
    Na jakie przykłady się powołujesz ? Które kraje współcześnie są dla Ciebie
    wzorcem odniesienia jeśli chodzi o liberalizm?
    A może nie ma takich krajów wcale i jedynym odniesieniem jest publicystyka?

    p.s. Właściwie nie ma czegoś takiego jak bankructwo kraju. Polska przecież w
    1989r. była praktycznie bankrutem a Argentyna w 2001r.
    Obecnie są stabilnie rozwijającymi się krajami.
    Czy znasz kraj, który zbankrutował i zniknął z mapy świata? Bo ja takiego nie
    znam.

  • 62. Data: 2010-07-02 11:30:26
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

    > Jak Twoim zdaniem można to zrobić skoro poparcie dla takich rozwiązań o
    jakich
    > piszesz nie przekracza wśród Polaków 2-3% ?

    Aktualnie w warunkach demokracji i bardzo niskiego poparcia niczego
    nie da się zrobić. Kraj będzie zmierzał do katastrofy ekonomicznej.

    > Co Ty, jako zwolennik skrajnego liberalizmu zrobiłeś do tej pory na rzecz
    > realizacji idei, które są Ci bliskie (poza głosowaniem na UPR)?

    Nic

    > Czy np. aktywnie propagujesz aktywnie te idee w rodzinie, wsród znajomych,
    > sąsiadów, w pracy itp. ?

    Mam bardzo mało znajomych, ale większość z nich ma takie poglądy jak ja.

    > Na jakie przykłady się powołujesz ? Które kraje współcześnie są dla Ciebie
    > wzorcem odniesienia jeśli chodzi o liberalizm?

    Nie wiem, czy takie są. Aby wyrobić sobie pogląd w tej kwestii musiałbym
    przeanalizować systemy ekonomiczne kilkunastu krajów ... i nie zrobię tego,
    bo mi się zwyczajnie nie chce.
    Swoje poglądy opieram na pewnych fundamentalnych ideach, które pozostają
    w okropnym dysonansie w zderzeniu z naszą krajową rzeczywistością.
    Na przykład uważam, że kradzież jest zła pomimo, że jest upowszechniana
    przez rządy większości krajów i akceptowana przez większość ludzi.

    > p.s. Właściwie nie ma czegoś takiego jak bankructwo kraju.

    Może i racja. Wymyśl inne słowo. Chodzi mi o stan, w którym załamują się
    finanse państwa (obligi = śmieci) i system emerytalny, a firmy bankrutują
    z braku popytu na towary i usługi, ludzie giną z zamieszkach na ulicach itd.

    pozdr.
    sys29

  • 63. Data: 2010-07-02 12:17:04
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):

    Aktualnie w warunkach demokracji i bardzo niskiego poparcia niczego
    nie da się zrobić. Kraj będzie zmierzał do katastrofy ekonomicznej.

    To "aktualnie" trwa już 20 lat i Polska dynamicznie się w tym czasie
    rozwinęła. O jakiej "katastrofie ekonomicznej" zatem piszesz?
    Narastające zadłużenie jest problemem ale mają go prawie wszystkie rozwinięte
    kraje świata.

    Nie wiem, czy takie są. Aby wyrobić sobie pogląd w tej kwestii musiałbym
    przeanalizować systemy ekonomiczne kilkunastu krajów ... i nie zrobię tego,
    bo mi się zwyczajnie nie chce.

    Nie chce Ci się propagować swoich idei ani dokonać analizy systemów
    ekonomicznych grupy krajów a chciałbyś dokonać rewolucji w Polsce ?
    W jaki sposób? Mają jej dokonać kosmici ???

  • 64. Data: 2010-07-02 12:52:10
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozwinęła. O jakiej "katastrofie ekonomicznej" zatem piszesz?
    > Narastające zadłużenie jest problemem ale mają go prawie wszystkie

    Takiego rozumowania nigdy nie zaakceptuję. Jeśli dobrze odczytałem sens
    Twojej wypowiedzi, to widzę, że pomniejszasz problem - " ... mają go
    prawie wszystkie kraje ... ". Wg mnie jest odwrotnie. Gdyby zadłużenie
    miał jeden kraj, to może byłby mały kłopot, ale w tej sytuacji problem
    jest gigantyczny. IMHO ta sytuacja wygeneruje okropny kryzys.

    > Nie chce Ci się propagować swoich idei ani dokonać analizy systemów
    > ekonomicznych grupy krajów a chciałbyś dokonać rewolucji w Polsce ?
    > W jaki sposób? Mają jej dokonać kosmici ???

    Kosmici to na razie kandydują w wyborach prezydenckich, a później i tak
    nie zamierzają niczego zmieniać ... ale socjalizm i tak sam się rozleci.

    pozdr.
    sys29

  • 65. Data: 2010-07-02 12:53:57
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > Nie wiem, czy takie są. Aby wyrobić sobie pogląd w tej kwestii musiałbym
    > przeanalizować systemy ekonomiczne kilkunastu krajów ... i nie zrobię
    > tego, bo mi się zwyczajnie nie chce.

    Ja wiem. Singapur i Hongkong to pierwsze dwa miejsca z listy najbardziej
    liberalnych gospodarek na świecie. Jak wiadomo z tego przykładu to bieda tam
    aż piszczy i ludzie umierają z chorób i głodu w przydrożnych rowach. Czekam
    na argument, że to mniejsze gospodarki to można, a Polska to większa
    gospodarka to nie można.

  • 66. Data: 2010-07-02 13:13:59
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    Czekam
    > na argument, że to mniejsze gospodarki to można, a Polska to większa

    thx :-)

    pozdr.
    sys29