  • 1. Data: 2008-11-09 18:46:16
    Temat: Konto w Niemczech - jaki bank?
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Witam,

    Czy ktoś ma doświadczenie z posiadaniem konta w Niemczech?
    Co możecie polecić? Zależy mi na:
    - niskie koszty prowadzenia rachunku
    - wygodna bankowość elektroniczna
    - tanie przelewy zagraniczne (do/z Polski najlepiej darmowe
    - jakiś bliźniaczy bank w Polsce? Obecnie mam Citi i TB).
    - wypukła Visa ale nie kredytówka
    - darmowe wypłaty z bankomatów - wystarczy z jednej sieci
    z limitem wypłat w mies.
    Założenie, że będę tam pracował legalnie i mieszkał.
    Bank najlepiej jakiś renomowany - niemiecki, a nie "krzak".

    dzięki!

  • 2. Data: 2008-11-09 20:15:43
    Temat: Re: Konto w Niemczech - jaki bank?
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Piotr C. pisze:
> [...]
    > Założenie, że będę tam pracował legalnie i mieszkał.
    > Bank najlepiej jakiś renomowany - niemiecki, a nie "krzak".

    To zalezy od regionu w jakim bedziesz mieszkal, nie ma tanich przelewow
    jak narazie z zadnego banku do polski.
    VISA biora tylko biedaki i idioci.

  • 3. Data: 2008-11-09 21:16:15
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    NoName wrote:
    > To zalezy od regionu w jakim bedziesz mieszkal, nie ma tanich przelewow
    > jak narazie z zadnego banku do polski.
    Południe, blisko granicy ze Szwajcarią.

    > VISA biora tylko biedaki i idioci.

    Ojej... dlaczego i w takim razie co bierze klasa średnia? ;)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-11-10 04:08:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    NoName schrieb:

    > To zalezy od regionu w jakim bedziesz mieszkal, nie ma tanich przelewow
    > jak narazie z zadnego banku do polski.

    Hmm? Udalo ci sie znalezc bank w Niemczech, w ktorym kosztuja przelewy
    do innych krajow Europy, w tym Polski? Moglbys napisac, jaki to?

    Do Piotra:
    - przelewy do innych krajow w Europie sa darmowe w wiekszosci bankow w
    Niemczech (pewnie sa jakies wyjatki); np. w NetBanku (www.netbank.de)
    - bankowosc elektroniczna jest niewygodna w wiekszosci bankow, np.
    historia rachunku jest ograniczona do 3 miesiecy (chyba prawnie), tak
    wiec raz na kwartal mozna sie spodziewac papierowych wyciagow w skrzynce
    pocztowej; jak ma sie bank "tracycyjny", to wyciagi mozna sobie
    wydrukowac samemu
    - wiekszosc bankow standardowo wydaje karte maestro + EC: wiekszosc
    sklepow przyjmuje wlasnie _tylko_ EC, i _nie_ przyjmuje kart kredytowych
    i innych kart
    - prowadzenie konta, przelewy, karta EC + maestro - darmowe w wiekszosci
    bankow
    - darmowe wyplaty przynajmniej z jednej sieci bankomatow to chyba kazdy
    bank ma...
    - aby zalozyc konto, bedziesz sie musial wybrac z wydrukowanymi
    papierami na tamtejsza poczte

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2008-11-10 06:59:27
    Od: Grzexs <g...@g...pl.pl>

    > Południe, blisko granicy ze Szwajcarią.

    > Ojej... dlaczego i w takim razie co bierze klasa średnia? ;)

    No to zapłać gdzieś Visą w .de!

    Biorą ichnią GeldKarte albo ElectronicCash.

    Grzexs

  • 6. Data: 2008-11-10 08:48:42
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Piotr C. pisze:
    > Południe, blisko granicy ze Szwajcarią.

    > Ojej... dlaczego i w takim razie co bierze klasa średnia? ;)
    >
    > pozdrawiam

    Jesli na poludniu to Raiffeisen i oczywiscie zwykla debetowka maestro

  • 7. Data: 2008-11-10 11:38:42
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Grzexs wrote:
    > No to zapłać gdzieś Visą w .de!
    >
    > Biorą ichnią GeldKarte albo ElectronicCash.

    Naprawde aż tak źle?? Posługiwałem się Visą w wielu krajach (Hiszpania,
    UK, Holandia) i myślałem że też jest to popularna karta w DE... dlaczego
    tak uciekają od Visy? Pytam już z ciekawości...

    P.

  • 8. Data: 2008-11-10 11:44:02
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Tomasz Chmielewski wrote:
    > - wiekszosc bankow standardowo wydaje karte maestro + EC: wiekszosc
    > sklepow przyjmuje wlasnie _tylko_ EC, i _nie_ przyjmuje kart kredytowych
    > i innych kart

    Czy taką kartą Maestro (rozumiem że płaska?) będę mógł płacić w Polsce
    czy innych krajach Europy? [bo domyślam się, że np. w Azji już nie...]
    > - aby zalozyc konto, bedziesz sie musial wybrac z wydrukowanymi
    > papierami na tamtejsza poczte

    Na POCZTE? Myślałem że tam tylko Postbank, Netbank też?

    Ogólnie - bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-11-10 11:46:35
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]

    papierami na tamtejsza poczte

    Na POCZTE? Myślałem że tam tylko Postbank, Netbank też?
    Czy Postbank ma jakieś minusy?

  • 10. Data: 2008-11-10 12:25:55
    Od: Grzexs <g...@g...pl.pl>

    > Naprawde aż tak źle?? Posługiwałem się Visą w wielu krajach (Hiszpania,
    > UK, Holandia) i myślałem że też jest to popularna karta w DE... dlaczego
    > tak uciekają od Visy? Pytam już z ciekawości...

    No jestem teraz w Bielefeld i tragedia. W takich sklepikach jak Plus,
    Aldi czy podobnych - tylko GK i EC, czasem Maestro, w większych
    supermarketach to loteria. Znalazłem nawet 2 bankomaty z logo Visa. Ale
    wszelkiej maści automaty (bilety, znaczki, papierosy, wejściówki) nie
    honorują Visy.

    Oni nie uciekają, oni jeszcze nie dobiegli.

    Polska, Czechy i w ogóle Europa Środkowa to raj kartowy!

    Grzexs