  • 1. Data: 2008-11-09 14:09:47
    Temat: Kredyt w HSBC
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Chce kupic gadzet typu apartat foto. na kreche.
    Mam juz 2 kredyty w przykladowo w:
    - w GE Money - TV
    - KBC - rower
    i teraz 3 zabaweczke chce kupic w tym co proponuje sprzedawca, czyli HSBC

    No i mi zaporponowali oprocentowanie realne 24,5%
    Biorac pod uwage to, ze jestem solidny, splacam na czas itd. a
    generalnie dochod mam taki, ze moglbym praktycznie w ciagu 2 miesiecy
    splacic przedmiot kreydtu to oprocentowanie mam wrecz lichwiarskie..
    Dodam, ze poprzednie kredyty mi sie juz "koncza" - 1 miesiac.

    no i teraz pytanie: czy obecnie APR=24% to jest standard?

    Dlaczego splacacac rzetelnie kredyty mam coraz wyzsze apr?
    Czy moze isc do jakiegos dziwadla typu eurobank i dostac kredyt
    gotowkowy do reki ale np z apr=20%? chodzi mi o minimum formalnosci

    Jak dla mnie te 25% to ostre przegiecie.
    Aha, kwota kredytyto 6 tys, wplata 30% wartosci produktu, czas trwania
    24 miesiace.

    Co o tym sadzicie?

  • 2. Data: 2008-11-09 17:18:07
    Temat: Re: Kredyt w HSBC
    Od: arti <p...@s...net.pl>

    Witam

    Rozumiem, że chodzi Ci o zakup na raty a nie kredyt.
    Najłatwiej jest sobie to samemu przeliczyć i wtedy nie ma się żadnych
    wątpliwości :)
    Proponuje kredyt w jakimś banku np mBank ok 11 % rocznie

    podam porównanie :
    1) Raty 24,5 %
    kwota 6000 zł
    wpłata własna 30 % czyli 1800 zł
    pozostaje do spłaty 4200 zł
    24 raty x 223.11 zł = 5354.59 , koszty 1154,59 zł

    2) Kredyt 11 %
    wpłata własna 1800 zł
    Kredyt 4200 24 mc 195.75 = 4699.07 , koszty 498 zł
    pozdr

  • 3. Data: 2008-11-09 18:56:10
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "jasio" <s...@k...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jak dla mnie te 25% to ostre przegiecie.
    > Aha, kwota kredytyto 6 tys, wplata 30% wartosci produktu, czas trwania 24

    Dziwne, dwa miesiące temu kupiłem cyfrówkę też na krechę, namówił mnie
    sprzedawca, był to Fotojoker bodajże. Kredytowanie: 100% wartości, 12
    miesięcy, raty 0% + prowizja za udzielenie kredytu 5%. Kupując za 12 500 mam
    do zapłaty 13 125. Kredytuje GE bank (Uwaga, jest to kredyt z podstępem:
    dają kartę kredytową z nadzieją, że jakiś naiwniak ją aktywuje i zacznie
    korzystać).

    Jeśli HSBC chce 24,5%, tym lepiej dla nich. No i dla mnie: mam przecież u
    nich konto w UK... Dla Ciebie porażka: już raty "Komfort" w Citi (płatność
    zwykłą kredytówką) są korzystniej oprocentowane.

    Jednym słowem: niech sobie HSBC w oko wsadzi taką ofertę....

  • 4. Data: 2008-11-09 19:03:49
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jasio" <s...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dla mnie te 25% to ostre przegiecie.
    > Aha, kwota kredytyto 6 tys, wplata 30% wartosci produktu, czas trwania 24
    > miesiace.
    >
    > Co o tym sadzicie?

    Raczej daj sobie spokój z HSBC. To jedna z największych porażek w PL.
    Sprawdź ewentualnie czy słabość tej oferty nie wynika z doliczenia jakichś
    ubezpieczeń, z których możesz zrezygnować (nawet jeśli sprzedawca będzie
    kłamał, że nie możesz).

    Jeśli jednak z jakichś dziwnych powodów chcesz akurat HSBC poczekaj jeszcze
    z 15 dni. Powinni mieć jakąś lepszą ofertę "świąteczną".

    marekz