    From: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Koszty przelewu (było: belgijskie konto w euro) (was: belgijskie konto w
    euro)
    Date: Tue, 20 Jul 2004 11:29:32 +0200

    Sat, 17 Jul 2004 21:10:32 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Miernik w
    wiadomości <news:cdc4k8$kus$2@sunflower.man.poznan.pl> napisał(a):

    > Ta, a przelew przychodzący 25 PLN co najmniej.

    Gdy przeglądałem TOiP banku, przy okazji wyjaśniła mi sie inna zagadka.
    Dosyć dawno temu ktoś na tej grupie pisał, że zauważył, że jeśli przy
    przelewie zadeklaruje się, że zleceniodawca pokrywa koszty także banku
    odbiorcy, to cena tego przelewy gwałtownie rośnie.
    A oto co wyczytałem w TOiP BZ-WBK:

    "UWAGA: W przypadku, gdy koszt BZ WBK ponosi zleceniodawca pobierana
    jest dodatkowa opłata w
    wysokości 150 zł."

    Można przypuszczać, że taką pozycję w TOiP ma więcej banków, zapewne
    zgodnie z życiową zasadą:
    "Masz frajera, to go duś, jak się zes.a, wtedy puść"

    Z tego wynika twarda nauczka na przyszłość: nigdy nie deklarować
    pokrywania kosztów banku odbiorcy!

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj