  • 21. Data: 2011-02-28 13:26:01
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - spłata przed czasem
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 28.02.2011 10:39, Jarek Andrzejewski wrote:

    > wynająć od nabywcy? Jeśli czynsz będzie niższy niż ten "haracz" dla
    > banku, to chyba można spróbować.

    a jak on się potem rozmyśli i nie sprzeda...?
    Marx

  • 22. Data: 2011-02-28 13:47:23
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 27-02-2011 15:49, Andriej pisze:
    > Dotąd nie miałem do czynienia z kredytami hipotecznymi, stąd moje
    > pytanie. Interesuje mnie kredyt h., w który mógłbym spłacać raty przed
    > czasem nie ponosząc kosztów odsetek za okres "niewykorzystany". W
    > okresach lepszych mogę spłacać nawet kilka rat miesięcznych, za to nie
    > zapewne nie będę mógł wziąć kredytu na zbyt krótki okres z wysoką ratą,
    > bo podstawowy stały dochód nie aż tak wysoki.
    >
    > 1. Czy i które banki umożliwiają takie coś?
    > 2. Jak się to finansowo lub w żargonie nazywa?
    > 3. Jakiś inne pomysł jak się za to zabrać?

    Kombinujesz.
    Za każdym razem płacisz odsetki za okres od ostatniej raty od kapitału
    jaki Ci pozostał + jakąś część kapitału.
    To jest żelazna zasada.

    Teraz jeśli nadpłacisz, to nadpłacasz kapitał - zmniejszasz ilość kasy
    do zapłaty.
    Może to mieć 2 efekty:
    - zmniejszenie raty
    - skrócenie okresu kredytowania przy tej samej wysokości raty

    Różne banki róznie te 2 sytuacje traktują, czasem za obie coś płacisz
    (pytaj o aneks do umowy kredytowej), czasem za żadną.

    W ING na przykład jest (było?) tak, że domyślnie zmniejsza się rata, i
    to było za free, a jak chciałeś skrócić okres, to trzeba podpisać aneks
    do umowy - i to kosztuje (nie pamiętam - chyba 50 zł)

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 23. Data: 2011-02-28 15:30:44
    Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>

    Marx napisał:

    > a czy bank ten pozwala spłacić np 50% kredytu po roku bez żadnych
    > dodatkowych kosztów?

    *Wydaje mi się*, że można tę informację znaleźć na ich stronie :>.
    Ot, na przykład tu:
    http://www.bankmillennium.pl/pl/klienci-indywidualni
    /kredyty-hipoteczne/kredyt-hipoteczny/

    Zakładka Szczegóły -> Spłata kredytu, gdzie jak byk stoi:
    "możliwość wcześniejszej spłaty kredytu - bez opłat w sytuacji, gdy
    wcześniejsza spłata następuje po okresie 3 lat kredytowania, a także w
    ciągu pierwszych 3 lat, jeśli łączna suma nadpłat nie przekroczy 30%
    przyznanej kwoty kredytu."

    Jakiś rok temu było bodajże 2 lata i 20% :).

    --
    Becer

  • 24. Data: 2011-02-28 15:44:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 28 Feb 2011 14:26:01 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

    >a jak on się potem rozmyśli i nie sprzeda...?

    toż napisałem: wynająć od nabywcy. Czyli: sprzedać stare, nie
    wyprowadzać się, ale płacić czynsz nabywcy, kupić nowe , wyprowadzić
    się.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2011-03-02 06:50:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 28.02.2011 16:44, Jarek Andrzejewski wrote:

    > toż napisałem: wynająć od nabywcy. Czyli: sprzedać stare, nie
    > wyprowadzać się, ale płacić czynsz nabywcy, kupić nowe , wyprowadzić
    > się.

    tylko jak swoje komuś sprzedam to też będzie chciał je jak najszybciej,
    żeby się do niego wprowadzić :) To błędne koło...
    Marx

  • 26. Data: 2011-03-02 08:51:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 02 Mar 2011 07:50:52 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

    >tylko jak swoje komuś sprzedam to też będzie chciał je jak najszybciej,
    >żeby się do niego wprowadzić :) To błędne koło...

    Może tak, a może nie - wszystko kwestia dogadania.
    Pytanie było jak obejść te opłaty i prowizje banku, a zaproponowane
    rozwiązanie spełnia warunki.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski