  • 21. Data: 2009-10-05 05:37:36
    Temat: Re: Kruczek w umowie kredytowej
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 4 Paź, 23:54, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > na chłopski rozum chodzi oczywiście o przelewanie całości
    > wynagrodzenia... tyle, że prawnicy rzadko kierują się rozumem. wolą
    > paragrafy... /.../
    Znaczy się wolałbyś zapis w umowie (zamiast regulaminu): "strony
    między sobą kierują się rozumem" ? Coś daleko byśmy na tym rozumie nie
    zaszli ;-))
    Wg mnie ten zapis to zwyczajny błąd.

  • 22. Data: 2009-10-05 06:28:49
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    >Myślę, ze tu jest literówka: powinno byc "w całości z....", wtedy to
    >by miało jakiś (wątpliwy) sens.

    Przepraszam ale nie mogę się powstrzymać...czy w takim razie jeśli jest to
    prawdopodobnie błąd, który mogę zinterpretować na swoją korzyść, czy są
    jakieś szanse na walkę z bankiem na ew. rozprawie sądowej o naliczenie tych
    odsetek i podwyższonej marży?
    Jak uważasz?
    (też zauważyłem tą nieścisłość ale nie zamierzam o tym póki co mowić w
    banku, bo zmienią na moją niekorzyść)

  • 23. Data: 2009-10-05 06:29:47
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Maska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tych odsetek i podwyższonej marży?
    > Jak uważasz?
    > (też zauważyłem tą nieścisłość ale nie zamierzam o tym póki co mowić w
    Prosze też o uwagii innych czytających to dla mnie ważny temat

  • 24. Data: 2009-10-05 15:42:46
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 5 Paź, 08:29, "Maska" <m...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maska" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:hac3n3$a1s$1@news.task.gda.pl...

    > Prosze też o uwagii innych czytających to dla mnie ważny temat
    Bank jako profesjonalistę obciąża prawidłowe formułowanie regulaminów
    i umów zatem nie może się tłumaczyć, że piszący zrobił literówkę.
    Inna sprawa jak taki zapis zinterpretuje sąd - tu nikt nikomu żadnej
    gwarancji nie da, bo sędzia może mieć zupełnie inne spojrzenie na
    sprawę niż my.

  • 25. Data: 2009-10-05 19:10:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Clegan wrote:

> [...]
    > Inna sprawa jak taki zapis zinterpretuje sąd - tu nikt nikomu żadnej
    > gwarancji nie da, bo sędzia może mieć zupełnie inne spojrzenie na

    Zwłaszcza, że zasadniczo sąd powinien kierować się przede wszystkim
    rozumem (hehe...) i nie tyle literalnym brzmieniem zapisów w
    ustawach/umowach/regulaminach, co raczej ich duchem/sensem/intencją. A
    intencja tego zapisu jest dla mnie jednoznaczna: przelewana ma być cała
    pensja, a nie jej część. Aczkolwiek przelewanie "pośrednie" przez inne
    swoje konto uznałbym za wystarczające. :-)

    --
    MiCHA

  • 26. Data: 2009-10-05 19:35:38
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 5 Paź, 21:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Zwłaszcza, że zasadniczo sąd powinien kierować się przede wszystkim
    > rozumem (hehe...) i nie tyle literalnym brzmieniem zapisów w
    > ustawach/umowach/regulaminach, co raczej ich duchem/sensem/intencją. /.../
    Teoretyczna teoria :-)
    W umowach adhezyjnych formułowanych przez profesjonalistów bardziej
    zwraca się uwagę na literalne brzmienie. Bankowcy mieli czas żeby
    pomyśleć nad tym co piszą - to chyba wiedzieli czemu napisali tak a
    nie inaczej.
    Jeśli bank za pomocą swoich fachowców nie napisał, że chodzi o całe
    wynagrodzenie to imo problem ma bank a nie klient.

  • 27. Data: 2009-10-05 21:48:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Clegan wrote:

> [...]
    > Jeśli bank za pomocą swoich fachowców nie napisał, że chodzi o całe
    > wynagrodzenie to imo problem ma bank a nie klient.

    Wszystko prawda, ale też teoretyczna. :-)
    Sądy nadzwyczaj często przy interpretacji treści ustaw analizują co też
    było intencją ustawodawcy. Skoro takie analizy są potrzebne odnośnie
    czegoś, co tworzy sejm, to i nie dziwota, że przy analizie głupiego
    regulaminu bankowego może zajść taka potrzeba... :-)
    To zresztą doskonale pokazuje jaki jest poziom tworzone w Polsce
    prawa... :-(

    --
    MiCHA

  • 28. Data: 2009-10-05 22:54:26
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 5 Paź, 23:48, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Wszystko prawda, ale też teoretyczna. :-)
    > Sądy nadzwyczaj często przy interpretacji treści ustaw analizują co też
    > było intencją ustawodawcy. Skoro takie analizy są potrzebne odnośnie
    > czegoś, co tworzy sejm,
    Prawdę rzeczesz, tylko że ta cała konstrukcja racjonalnego ustawodawcy
    wynika z czegoś innego: parlament u nas produkuje tyle przepisów że
    siłą rzeczy jedne nie do końca (eufemizm) zgadzają się z innymi. Wobec
    tego trzeba przyjmować że organ ustawodawczy wie co robi i próbować to
    jakoś poskładać do kupy. W przypadku banku takie problemy nie
    występują - jeśli bank coś sknoci to generalnie interpretuje się na
    korzyść klienta; w przypadku ustaw taki zabieg nie przejdzie.

    > To zresztą doskonale pokazuje jaki jest poziom tworzone w Polsce
    > prawa... :-(
    Smutna refleksja: jacy prawnicy takie prawo.

  • 29. Data: 2009-10-06 17:15:39
    Od: Aki <a...@g...com>

    Clegan pisze:

    > Smutna refleksja: jacy prawnicy takie prawo.
    Tylko żeby ci prawnicy tworzyli to prawo.
    A w sejmie prawników jak na lekarstwo. Zupełnie inne profesje zasilają
    ławy sejmowe.
    Więc smutna refleksja jest taka: jacy posłowie takie prawo.

  • 30. Data: 2009-10-06 18:39:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 6 Paź, 19:15, Aki <a...@g...com> wrote:

    > Tylko żeby ci prawnicy tworzyli to prawo.
    > A w sejmie prawników jak na lekarstwo. Zupełnie inne profesje zasilają
    > ławy sejmowe.
    > Więc smutna refleksja jest taka: jacy posłowie takie prawo.

    To też, ale sporo ustaw zostało napisanych przez prawników i krótko
    rzecz ujmując: spieprzonych dokumentnie.