  • 1. Data: 2009-01-24 14:50:56
    Temat: Kupno/sprzedaż walut a podatek
    Od: FiLiP <u...@d...com>

    Witam,

    Czy dochód z kupn/sprzedaży walut w Banku/Kantorze jest opodatkowany?
    Chodzi mi o sporadyczne transakcje, które nie są cykliczne i specjalnie
    zorganizowane (kilkanaście w ciągu roku). Jednak zakup/sprzedaż może
    opiewać na ok. 100 000 pln jednorazowo.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2009-01-24 15:08:57
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż walut a podatek
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "FiLiP" <u...@d...com> wrote in message
> [...]
    > Chodzi mi o sporadyczne transakcje, które nie są cykliczne i specjalnie
    > zorganizowane (kilkanaście w ciągu roku). Jednak zakup/sprzedaż może

    Jak wyjmujesz z materaca i robisz transakcje w kantorze i nie prosisz od
    nich pokwitowania to niby jak maja wiedziec? Wlasciciele kantoru nie maja
    obowiazku zglaszania do U.S. delikwentow....

  • 3. Data: 2009-01-24 19:32:41
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Jan 2009 16:08:57 +0100, "Virck" <V...@v...net>
    wrote:

    >Jak wyjmujesz z materaca i robisz transakcje w kantorze i nie prosisz od
    >nich pokwitowania to niby jak maja wiedziec? Wlasciciele kantoru nie maja
    >obowiazku zglaszania do U.S. delikwentow....

    No tak, ale dwie rzeczy:

    1. Powiedzmy, ze na takich manewrach zarobiłeś 200.000 zł i kupujesz
    za to mieszkanie. Trzeba przecież jakoś przed US się wytłumaczyć, skąd
    ta kasa. Można pokazać kwity z kantoru. Pytanie - czy ten zysk ma być
    opodatkowany?

    2. Zamiast łazić po kantorach można robić ten manewr w banku,
    bezgotówkowo. Wtedy masz historię w koncie. Ale znowu pytanie: czy ten
    zysk ma być opodatkowany?

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2009-01-24 20:01:23
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    > 2. Zamiast łazić po kantorach można robić ten manewr w banku,
    > bezgotówkowo. Wtedy masz historię w koncie. Ale znowu pytanie: czy ten
    > zysk ma być opodatkowany?

    A jak trzymasz walutę w materacu i zarabiasz bo kurs rośnie to też płacisz
    podatek? Podatek Belki jest od oprocentowania, a nie od wzrostu kursu.

  • 5. Data: 2009-01-24 21:08:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Sty, 15:50, FiLiP <u...@d...com> wrote:
> [...]
    > Chodzi mi o sporadyczne transakcje, które nie są cykliczne i specjalnie
    > zorganizowane (kilkanaście w ciągu roku). Jednak zakup/sprzedaż może

    Jeżeli nie zajmujesz się tym zawodowo-różnica kursowa jest wolna od
    podatku dochodowego.

  • 6. Data: 2009-01-24 21:12:18
    Od: sorden <s...@w...pl>

    mx wrote:

    > A jak trzymasz walutę w materacu i zarabiasz bo kurs rośnie to też płacisz
    > podatek? Podatek Belki jest od oprocentowania, a nie od wzrostu kursu.

    Od wzrostu kursu akcji np. jak najbardziej jest podatek ;]

    --
    in

  • 7. Data: 2009-01-24 23:47:13
    Od: Ra <a...@a...com>

    FiLiP pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o sporadyczne transakcje, które nie są cykliczne i specjalnie
    > zorganizowane (kilkanaście w ciągu roku). Jednak zakup/sprzedaż może

    chyba na waluty.com był artykuł, muszą być spełnione ze 3 warunki.
    Generalnie przy kantorze nie płacisz, na foreksie tak