  • 1. Data: 2009-01-24 15:41:13
    Temat: Zagraniczna karta - wypłata euro w oddziale w Polsce lub bankomacie
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    1. Czy korzystając z karty debetowej rozliczanej w euro wydaną przez
    zagraniczny bank mogę wypłacić euro w oddziale dowolnego banku w Polsce?
    W którym są najniższe opłaty za tę czynność? Jaką kwotę mogę podjąć
    jednorazowo? Czy muszę wcześniej umówić się na wypłatę?

    2. Na Okęciu jest bankomat, który wypłaca w euro (banku BPH). Czy
    istnieją jeszcze jakieś bankomaty, które wypłacają w euro (BPH miał
    rozwijać sieć)?

  • 2. Data: 2009-01-24 18:33:49
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Sheen" <z...@v...pl> wrote in message news:glfcr0$f59$1@news.onet.pl...
> [...]
    > którym są najniższe opłaty za tę czynność? Jaką kwotę mogę podjąć
    > jednorazowo? Czy muszę wcześniej umówić się na wypłatę?

    Na zdrowy rozum mogą i na zdrowy rozum jest to bezpłatne (bank wydający
    kartę pobiera opłatę za taką usługę - zwykle ok. 3 - 3.5% sumy). Jedyne co
    może nastąpić, że kartę obciążą w PLN, a następnie przeliczą to na EUR
    kursie sprzedaży. A wtedy zapewne taniej wyjdzie wypłacić PLN w bankomacie i
    wymienić na EUR w kantorze.

    /.../

    pzdr.
    k.

  • 3. Data: 2009-01-24 20:30:50
    Od: "bradley. st" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przetestowalem w roznych bankach w czasie ostatniego pobytu w Polsce, jakies
    trzy lata temu. Mnie chodzilo o wyplate w USD, ale generalnie historia podobna.

    W zaleznosci od kompetencji/kultury/swiatopogladu pracownikow bankow bylem
    albo pouczany ze "wyplata moze nastapic wylacznie w walucie krajowej"
    (akurat!), albo zachecany do wyplaty w PLN i kupienia USD od banku (czyli
    podwojne przewalutowanie, troche zbyt hardcore jak dla mnie). W Pekao SA przez
    5 minut bylo prawie mozliwe, ale okazalo sie ze wyplaty w USD to tylko dla
    ichnich kart Visa w USD. I tyle.

    Najlepszym rozwiazaniem jest wlasnie ten bankomat na Okeciu (jesli jeszcze
    istnieje). Co wiecej, jest (byl?) o tyle "mily", ze sciaga wyplate w EUR z
    konta - a moglby w PLN po kursie sprzedazy EUR w BPH. 100 EUR zaszlo z mojego
    konta jako rownowartosc 100 EUR w USD (bez dodatkow) i to po bardzo
    przyzwoitym kursie.

  • 4. Data: 2009-01-25 01:02:57
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    bradley. st napisał(a):

> [...]
    > konta - a moglby w PLN po kursie sprzedazy EUR w BPH. 100 EUR zaszlo z mojego
    > konta jako rownowartosc 100 EUR w USD (bez dodatkow) i to po bardzo

    ktoś parę miesięcy temu tu pisał że już go nima. będę w środę to sprawdzę.

    PG

  • 5. Data: 2009-02-04 22:43:25
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    > ktoś parę miesięcy temu tu pisał że już go nima. będę w środę to sprawdzę.
    >
    > PG

    No i sprawdziłem. Po bankomacie zostało tylko wspomnienie. Przyszedł
    Żubr i zamienił dobry PLNowo-EURowy bankomat BPHu na zwykłe Pekao... bleeee

  • 6. Data: 2009-02-05 02:11:12
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 4 Lut, 17:43, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > No i sprawdziłem. Po bankomacie zostało tylko wspomnienie. Przyszedł
    > Żubr i zamienił dobry PLNowo-EURowy bankomat BPHu na zwykłe Pekao... bleeee

    To kiepsko, bo byl uzyteczny. Swoja droga, ciekawe kiedy banki wpadna
    na pomysl zainstalowania na Okeciu bankomatow wyplacajacych Euro / $ /
    Franki / Korony / co tam jeszcze - ale "sprzedajacych" waluty i
    obciazajacych konto w zlotowkach po kursie banku.

    Dochodowe to chyba musi byc, bo widzialem w kilku miejscach.

    No chyba ze nadal jest taniej posadzic pania w budce z napisem
    "kantor" - i wtedy mija sie to z celem...