  • 51. Data: 2011-03-16 09:18:42
    Temat: Re: Longterm inwestowanie w akcje
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Po co mnie pytasz skoro sam sobie później odpowiadasz ?
    Przy obecnych uwarunkowaniach, które opisałem, powtórka scenariusza
    japońskiego w Polsce jest absolutnie niemożliwa.
    W USA i Niemczech też jest niemożliwa ponieważ średni C/Z akcji wynosi ok. 15
    a nie 100 jak to było w Japonii w latach 80-tych.

    Kiedy w 2008r. wkleiłem tutaj wypowiedź prof. Balcerowicza, że kryzysy w
    gospodarce kapitalistycznej i na rynkach finansowych są sprawą cykliczną i nie
    oznaczają końca świata ani końca kapitalizmu to reakcja wielu uczestników tej
    grupy była jednoznaczna: "hahaha, co tam Balcerowicz wie, to teoretyk itp.".

    Teraz L.Balcerowicz staje w obronie OFE i też wielu laików go atakuje.
    Poczekajmy do debaty Rostowski - Balcerowicz. Posłuchamy co do powiedzenia
    mają nam eksperci i wtedy wrócimy do dyskusji.

  • 52. Data: 2011-03-16 09:21:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Po co mnie pytasz skoro sam sobie później odpowiadasz ?

    Pytam żeby dostać odpowiedź.
    A Ty się wykręciłeś sianem.

  • 53. Data: 2011-03-16 09:34:03
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nikt nawet o tym słowa nie beknie, tylko będzie dysksja z gościem który
    > powinien stanąć przed TS.

    No bo, gdyby ktoś "beknął" a daj Boże zrobił taka reformę, moglibyśmy się
    wreszcie dowiedzieć ile mamy rzeczywistej "hossy w hossie" ....

    Stawek polski
    http://dwagrosze.blogspot.com/2010/12/stawek-polski.
    html

    "[...] Zebrało się nam na te biologiczne dywagacje ponieważ stawek giełdy
    polskiej liczy kilkanaście wielorybów w postaci OFEs a biolog Tusk
    przeprowadza tam niebezpieczne eksperymenty genetyczne. Z danych KNF z końca
    2009 r. wynika na przykład że udział OFEs we free float polskich spółek był
    znaczny. W spółkach których kapitalizacja przekracza 10 mld zł (było ich 8),
    wynosił 27 procent. Dla sześciu spółek o kapitalizacji od 5 do 10 mld zł -
    44,3 proc., a dla 41 firm z przedziału 1-5 mld zł udział ten wyniósł 37,7
    procent. Po chłopsku znaczy to tyle że w stawku polskim wielorybów jest, nie
    przymierzając, tyle samo co wody. [...]".

    .....i czy nasz wykres WiG-u nie powinien przypominać czasami tego
    wstawionego przez ciebie - "japońskiego"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 54. Data: 2011-03-16 09:38:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > tego typu załamanie w gospodarkach USA, Niemiec itp.
    >
    > Niestety nie trzeba być geniuszem, żeby odkryć iż w takim przypadku, nasz
    > płytki rynek sklopi jeszcze bardzie czego przykład mieliśmy w tej małej
    > ostatniej bessie (3900>>>1200)
    >
    > I w tym prostym kontekście Twoja teza, iż u nas nie jest to możliwe jest
    > nic nie warta.
    >
    > Naprawdę tego nie rozumiesz?
    > Ona jest nie do obrony.
    > Po prostu nie brnij dalej bo się kompromituesz.
    > To tezy dobre do radia al telewizji, ale nie tu gdzie większość ludzi

    Ale Ty jesteś uparty. Chodzi o spadki przez 20 lat. Jedno pokolenie. Jak na
    razie. To się stało w Polsce? Z wyjątkowego przypadku giełdy japońskiej
    robisz regułę. Policz medianę wszystkich giełd czyli odrzuć wartości skrajne
    i policz średnią. Jaki będzie wynik? Rozważania są bardziej niż
    fantastyczne. Ty potrafisz zdiagnozować zmianę trendu najpóźniej po
    tygodniu. Dlaczego zakładasz, że jesteś taki wyjątkowy? Czytałem, że to
    Japończycy wymyślili pierwsi giełdę jako organizacje handlu i kontrakt jako
    zabezpieczenie pozycji. Kontrakt jako narzędzie do zabezpieczania pozycji
    jest znany od dziesiątków lat. Myślisz, że w Japonii nie umieją z tego
    korzystać? Wścieka Cię, że inwestują Twoje pieniądze wbrew Twojej woli.
    Rozumiem to. Zamiast podpierać się giełdami w Japonii sugerowałbym Ci
    przeanalizowanie definicji własności i ponowne przyjrzenie się czy pieniądze
    w OFE spełniają to kryterium. Może jak dojdziesz do wniosku, że to nie są
    Twoje pieniądze to ciśnienie Ci spadnie. Sprawa nie jest w tym czy giełdy
    będą spadać czy rosnąć. Choć inflacja i postęp technologiczny oraz skończona
    ilość surowców wskazywałoby na ciągły wzrost kursów. Mnie się zdaje, ze zbyt
    łatwo uwierzyłeś w to, ze jakiś polityk powiedział, że w OFE są Twoje
    pieniądze. Choć to nie jest prawda co potwierdził częściowo Trybunał
    Konstytucyjny. OFE to nie są Twoje pieniądze.

  • 55. Data: 2011-03-16 11:50:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > .....i czy nasz wykres WiG-u nie powinien przypominać czasami tego
    > wstawionego przez ciebie - "japońskiego"

    Jeśli teza, iż bez tych zakupów WGPW padnie jest prawdziwa, to oznacza tylko
    jedno.
    Nie ma innych chętnych do kupowania i mamy do czynienia z perpetuum mobile
    potocznie zwanym piramida finansową.
    Innej opcji nie widzę.

  • 56. Data: 2011-03-16 13:08:19
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2011 10:34:03 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    >
    > .....i czy nasz wykres WiG-u nie powinien przypominać czasami tego
    > wstawionego przez ciebie - "japońskiego"

    Na moj chłopski rozum wyprzedaz OFE dzisiaj spowodowalaby silne tąpnięcie.
    W krótkim czasie akcje zostałyby wykupione przez inwestorow globalnych,
    ktorzy od roku szukaja rynkow gdzie moznaby ulokowac kapital. Tym bardziej
    ze ilosc wylaniajacych sie rynkow wyraznie im sie zmniejsza (Chiny, Afryka,
    teraz Azja w ogole). Zostala jeszcze Rosja i Europa Wschodnia (o Am.Pld nie
    pisze bo to absurdalnie wysokie PE)

  • 57. Data: 2011-03-16 13:21:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > W krótkim czasie akcje zostałyby wykupione przez inwestorow globalnych,
    > ktorzy od roku szukaja rynkow gdzie moznaby ulokowac kapital...

    Ja zaś twierdzę, że od roku ci wymienieni odwalają mega-dystrybucję.
    Niedługo zobaczymy kto miał rację, bo żaden z nas nie zna prawdy ze źródla
    od tych globalnych grubasów.

  • 58. Data: 2011-03-16 13:34:06
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2011 14:21:08 +0100, skippy napisał(a):

    > Ja zaś twierdzę, że od roku ci wymienieni odwalają mega-dystrybucję.
    > Niedługo zobaczymy kto miał rację, bo żaden z nas nie zna prawdy ze źródla
    > od tych globalnych grubasów.

    To skad te wzrosty przez caly rok? Sadzisz ze nasze grubasy maja tu swoj
    udzial. A... juz wiem: To OFE kosztem calego spoleczenstwa wykupuje te
    akcje z mega dystrybucji.
    Znowu złe siły owładnęły nasz sponiewierany kraj i tylko Rostkowski i Tusk
    narazaja swoje kariery, zeby nas ratowac. Nu maładcy!!!

  • 59. Data: 2011-03-16 13:45:27
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Megadystrybucja na tych poziomach cenowych, wciąż dość niskim średnim C/Z dla
    akcji i przy pozytywnych prognozach dla gospodarki światowej i jeszcze
    lepszych dla Polski ???
    Megadystrybucja przy rekordowo niskich stopach procentowych i rekordowo
    niskiej rentowności obligacji ???
    Oj pogubił nam się trochę skippy w tych swoich spiskowych teoriach :-)
    skippy: przestań być na "nie" i zacznij być na "tak" !!!

    Do Endriu: od 1989r. Polską rządzi ten zdradziecki i niszczycielski "układ
    okrągłostołowy" ale kto ma rządzić skoro UPR ma tylko 1% poparcia ???
    Co zrobiłeś w swojej dzielnicy i w swoim mieście, żeby notowania UPR poszły w
    górę ?

  • 60. Data: 2011-03-16 13:46:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > To skad te wzrosty przez caly rok? Sadzisz ze nasze grubasy maja tu swoj
    > udzial.

    Jakie wzrosty?
    Rok temu w kwietniu było 2600
    Jesteśmy 130p wżej.