    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas czy BPH? Proszę o radę
    Date: Thu, 25 May 2006 00:08:37 +0200

    Piterson [###p...@h...plx.###] napisał:

    > Mogę Ci zdecydowanie polecić LUKAS Bank. Rodzice mieli kiedyś konto
    > PBK, później w BPH... co jakiś czas przychodziły na wyciągu większe
    > opłaty za to konto, a w LUKAS Banku cały czas są takie same i poza
    tym
    > to uczciwy bank, jestem z niego zadowolony.

    W wypadku LUKAS-a są dwa jednak pewne minusy. Mniejsza dostępność
    placówek bankowych, które są tylko w dużych miastach. Zamiast podpisu
    elektronicznego przy obsłudze via Internet stosują token, który jest
    moim zdaniem mniej wygodnym rozwiązaniem, a wcale nie bezpieczniejszym
    przy inteligentnym użytkowaniu klucza.

    LUKAS gro swoich środków inwestuje w kredyty gotówkowe przy zakupach
    towarów. Nie znalazłem na ich stronach informacji o gwarantowaniu
    wkładów przez Skarb Państwa - ale jeśli nie mają gwarancji, to
    potencjalnie istnieje większe zagrożenie, niż w wypadku BPH. Choć
    upadłość jest mało prawdopodobna.

    Mają stosunkowo niewiele w stosunku do BPH bezprowizyjnych bankomatów.

    Co do kosztów prowadzenia, to chyba jest to korzystniejsza oferta od
    BPH. Po - przyznam pobieżnym - przejrzeniu w sumie mamy tylko opłatę
    za samo prowadzenie (przy wyższym saldzie nie ma opłaty) i za
    posiadanie tokena.

    Gorzej już z ofertą kart kredytowych, bo w BPH przedłużenie jest
    darmowe, o ile się faktycznie tej karty używa, natomiast w Lukasie
    kosztuje już 50 zł.

    Natomiast LUKAS może być jedyną alternatywą w wypadku przejęcia BPH
    przez PEKAO SA, gdyż z tego co wiem system obsługi przez internet kont
    w PEKAO SA to porażka. LUKAS ma to lepiej zorganizowane, z tego co
    widziałem.