eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMa terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Date: 22 Feb 2006 16:34:46 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 33
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1140622486 12510 213.180.130.18 (22 Feb 2006 15:34:46
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 22 Feb 2006 15:34:46 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 82.177.111.66, 192.168.243.37
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007
    Firebird/0.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:378370
    [ ukryj nagłówki ]


    Witam, mam pytanko do znawców.

    Chciałbym dokonać zakupu biletów lotniczych w pewnym biurze turystycznym i
    zapłacić za nie kartą płatniczą Maestro (z Pekao SA). Kwota jest dość duża, bo
    wybieram się daleko i nie sam. Sprzedawca ma terminal do kart, ale uporczywie
    odmawia przyjęcia płatności kartą płatniczą: tylko "karta kredytowa", ew.
    przelew lub gotówka. Prawdę mówiąc trochę mnie to dziwi, bo wydawało mi się, że
    z punktu widzenia sprzedającego płatność kartą typu Maestro gwarantuje większe
    bezpieczeństwo itp. niż przy płatności kredytówką, ale rozmowa z nimi jest jak z
    osłem - opowiadają jakieś farmazony o "systemie", który rzekomo akceptuje tylko
    karty "kredytowe".

    Bank Pekao rozkłada ręce. Nie wiem od kogo mają terminal do kart w tym biurze
    turystycznym, ale nie bardzo mogę kupić gdzie indziej, bo akurat ci mają
    zdecydowanie najtańsze bilety na interesującym mnie kierunku.

    Czy w takiej sytuacji można coś poradzić na niezrozumiały (dla mnie wręcz
    absurdalny - przecież jeśli płacę Maestrem, to "na żywo" mają zdjęte pieniądze z
    mojego konta) upór sprzedawcy?

    Zeby było ciekawiej, przy płatności przelewem nie uznają kwitu z banku z
    pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu kasy
    na ich konto (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej sytuacji po
    prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).

    Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba
    najmniej bezpieczna - ?

    Poradździe coś.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1