  • 21. Data: 2010-04-15 12:32:01
    Temat: Re: Mbank też pada?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 15 Kwi, 13:14, Pr0NET <b...@g...com> wrote:

    > Bank traci coś ważniejszego niż odsłony ;) czy potencjalne zyski z
    > powodu, że ktoś nie zamówi towaru. Zaufanie klientów :). Biorąc pod
    > uwagę kosztu przyciągnięcia nowego klienta to bardzo dużo.

    Z powodu przedłużającej się awarii - możliwe. Z powodu regularnych,
    zaplanowanych, wyłączeń - wątpię.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2010-04-15 13:33:11
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Apr 15, 1:46 pm, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >  I na to ma mieć wpływ niedziałanie przez dwie minuty? Nie żartuj sobie.
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Wiesz ile w 2 minuty można stracić przez niedostępność systemu
    transakcyjnego? Nie skorygujesz TP i SL w porę i lipton. Nie daj boże
    brak SL :D. Mówimy o banku który posiada usługę maklerską.

  • 23. Data: 2010-04-15 13:56:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 06:33:11 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

    > Wiesz ile w 2 minuty można stracić przez niedostępność systemu
    > transakcyjnego? Nie skorygujesz TP i SL w porę i lipton. Nie daj boże
    > brak SL :D. Mówimy o banku który posiada usługę maklerską.

    A jak skalpujesz na Foreksie, to w ogóle hoho...

    IMO nadal przesadzasz. Zapewne na swoje łącze internetowe nie masz żadnego
    SLA. A jeśli już, to do najbliższego routera. Po drodze też wiele się może
    wydarzyć. 99.999% to 5 minut rocznie jak dobrze liczę? No to zostały im
    jeszcze trzy ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-04-15 14:51:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Pr0NET" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000yqc.googlegroups.com...

    > Wiesz ile w 2 minuty można stracić przez niedostępność systemu
    > transakcyjnego? Nie skorygujesz TP i SL w porę i lipton. Nie daj boże
    > brak SL :D. Mówimy o banku który posiada usługę maklerską.

    Przesadzasz i to wybitnie.

  • 25. Data: 2010-04-16 08:31:01
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Apr 15, 3:56 pm, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]
    > wydarzyć. 99.999% to 5 minut rocznie jak dobrze liczę? No to zostały im

    Maiłeś styczność z utrzymaniem infrastruktury sieciowej? Wiesz co to
    jest Five nines? Takie są światowe standardy do których się dąży. To
    około 00:05:15 h downtime rocznie i nie chodzi tutaj o planowane
    wyłączenia. Ciekawe jakby system elektrowni atomowej albo kontroli
    lotów miał takie zwiechy :d. Banki powinny być traktowana jako
    infrastruktura krytyczna.

    Co do SL i TP jak kiedyś nie skorygujesz i stracisz (lub nie zyskasz)
    to będziesz wiedział ile może kosztować chociażby jednak minuta :)
    czego nie życzę. Dlatego np. przestałem zawsze stawiać TP tylko
    podnoszę SL, w myśl zasady że nie warto wyskakiwać z pędzącego
    pociągu. Zresztą zależy na czym się gra jak siedzisz na silnych
    spółkach to ok, ale jak jakaś spekulacyjna przed ogłoszeniem upadłości
    to sam wiesz jak podczas sesji potrafi skakać kurs.

  • 26. Data: 2010-04-16 08:46:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pr0NET <b...@g...com> writes:

    [...]
> [...]
    > wyłączenia. Ciekawe jakby system elektrowni atomowej albo kontroli
    > lotów miał takie zwiechy :d. Banki powinny być traktowana jako

    Bo? Wybuchnie coś? Bank (a nawet biuro maklerskie) to _NIE_ jest
    elektrownia jądrowa.

    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 27. Data: 2010-04-16 09:07:58
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Apr 16, 10:46 am, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
    > Pr0NET <b...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Bo? Wybuchnie coś? Bank (a nawet biuro maklerskie) to _NIE_ jest
    > elektrownia jądrowa.
    >
    > KJ
    >
    > --http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dziec
    i/
    > A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    > - Winston Churchill

    Zależy co się wydarzyło, może w trakcie restartu załaduj się złośliwy
    kod i zostawi backdoora a później zniknie trochę wirtualnej
    gotówki ;).

    Nie mam pojęcia jakie są przyjęte standardy w systemach bankowych na
    dzień dzisiejszy w odniesieniu do kanałów dostępu do systemu
    transakcyjnego, a pewnie jakieś są.

  • 28. Data: 2010-04-16 11:16:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 11:07, Pr0NET <b...@g...com> wrote:

    > Zależy co się wydarzyło, może w trakcie restartu załaduj się złośliwy
    > kod i zostawi backdoora a później zniknie trochę wirtualnej
    > gotówki ;).

    Jasne, 99,999-procentowa dostępność całkowicie likwiduje wszelkie
    backdoory i złośliwy kod.

    > Nie mam pojęcia jakie są przyjęte standardy w systemach bankowych na
    > dzień dzisiejszy w odniesieniu do kanałów dostępu do systemu
    > transakcyjnego, a pewnie jakieś są.

    A są? A jakie są "standardy na dzień dzisiejszy w odniesieniu do
    godzin otwarcia placówek"?
    Toż ja właśnie to w tej dyskusji twierdzę: jak się jasno powie, jak
    się chce działać (że w szabas nie sprzedajemy, albo w nocy system
    internetowy banku jest wyłączony na x godzin), to jest prawidłowo.
    Jeśli klient koniecznie musi w sobotę rano kupić obiektyw, albo o 1:35
    zlecić przelew, to trudno, wybierze inny sklep czy bank.
    Porównanie banku w kontekście dostępności 24/7 z elektrownią jądrową
    czy oprogramowaniem samolotów (czy też kontroli lotów) jest IMHO
    chybione.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 29. Data: 2010-04-16 12:00:34
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Apr 16, 1:16 pm, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Porównanie banku w kontekście dostępności 24/7 z elektrownią jądrową
    > czy oprogramowaniem samolotów (czy też kontroli lotów) jest IMHO

    Pewnie że nie zlikwiduje, jednak monitoring trzeba mieć na takie
    sytuację. W odniesieniu do systemów informatycznych zawsze są jakieś
    standardy i mierniki, tak to już działa.