  • 1. Data: 2010-03-21 13:46:56
    Temat: Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Czy ten zapis określa:

    Ref(ROC(25),-1)

    wartości 25dniowego ROC z dnia wczorajszego ?.

    A co oznacza taki zapis:

    Ref(ROC(25),0) - dzisiejszy ??

    albo taki:

    Ref(ROC(25),1) - jutrzejszy ????

    albo:

    Ref(ROC(25),2) pojutrzejszy ??

    W AMi sobi ejuż to umiem zdefiniować ale w Metasie jakoś mi eksploruje
    jakieś dziwne rzeczy, niezgodne z formułą ?.
    Proszę o pomoc.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-03-22 08:26:28
    Temat: Re: Metastock -The Explorer - szybkie pytanie.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Ref(ROC(25),-1)
    >
    > wartości 25dniowego ROC z dnia wczorajszego ?.
    >
    > A co oznacza taki zapis:
    >
    > Ref(ROC(25),0) - dzisiejszy ??
    >
    > albo taki:
    >
    > Ref(ROC(25),1) - jutrzejszy ????
    >
    > albo:
    >
    > Ref(ROC(25),2) pojutrzejszy ??
    >
    > W AMi sobi ejuż to umiem zdefiniować ale w Metasie jakoś mi eksploruje
    > jakieś dziwne rzeczy, niezgodne z formułą ?.
    > Proszę o pomoc.

    Anatol, Viper, Sławek XXL - nie wiecie czasami ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2010-03-22 08:27:52
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Anatol, Viper, Sławek XXL - nie wiecie czasami ?.

    Bo jak na razie przez 3 lata mojego przebywania tutaj żaden z was ani
    jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....
    Nie wiem co wy tu kurwa robicie....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-03-22 08:37:32
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Bo jak na razie przez 3 lata mojego przebywania tutaj żaden z was ani
    > jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....
    > Nie wiem co wy tu kurwa robicie....

    Ja czytam i analizuje złote myśli Michałkiewicza.

  • 5. Data: 2010-03-22 08:47:05
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Bo jak na razie przez 3 lata mojego  przebywania tutaj żaden z was ani
    > jednej rady z podstaw Metasa lub Ami nie udzielił.....
> [...]
    nie jesteśmy od udzielania ci porad... jakbyś miał legalny soft to support by
    ci zaraz pomógł... ja nie używam komercyjnego szajsu... lata temu napisałem
    swoje oprogramowanie i na razie mi służy dobrze... czasami wspieram się
    Metatraderem... chociaż niewykluczone że w jakiejś przyszłości zajmę się Ami,
    bo to kawał porządnego oprogramowania... kiedyś próbowałem pewne rzeczy zrobic
    w Omedze i Metasie, ale nie było szans... ale teraz to na oko wygląda mi że
    Amibroker by sobie z tym poradził..

  • 6. Data: 2010-03-22 08:50:50
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > napisałem
    > swoje oprogramowanie i na razie mi służy dobrze

    W jakim języku jeśli można wiedzieć ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-03-22 08:54:17
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > W jakim języku jeśli można wiedzieć ?.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu
    > http://drendriu.ovh.org/

    wstyd powiedziec ale w Turbo Pascalu he he...

  • 8. Data: 2010-03-22 09:16:49
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W jakim języku jeśli można wiedzieć ?.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu
    > http://drendriu.ovh.org/

    SYNTAX ref( DATA ARRAY, PERIODS )
    FUNCTION References a previous or subsequent element in a DATA ARRAY. A
    positive PERIOD references "n" periods in the future; a negative PERIOD
    references "n" periods ago.
    EXAMPLE The formula "ref( CLOSE, -12 )" returns the closing price 12 periods
    ago. Thus, you could write the 12-day price rate-of-change (expressed in
    points) as "C - ref( C, -12 )." The formula "ref( C, +12 )" returns the
    closing price 12 periods ahead.

  • 9. Data: 2010-03-22 09:33:00
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > ago. Thus, you could write the 12-day price rate-of-change (expressed in
    > points) as "C - ref( C, -12 )." The formula "ref( C, +12 )" returns the

    Nie rozumie jak to wprzód. Przecież przyszłych ticków jeszcze nie ma. Więc
    jak można wyznaczyć ROC "na przód" ?.
    Po co istnieje konstrukcja ref( C, +12 )" - jakies to chyba nielogiczne

    A jak wyznaczyć wartość ROC dla dnia dzisejszego :
    Ref(ROC(25),0) - tak ?

    Po prostu nie umiem zrozumieć tego tekstu....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-03-22 09:48:32
    Od: "kigam" <p...@g...com>

> [...]
    >
    > A jak wyznaczyć wartość ROC dla dnia dzisejszego :
    > Ref(ROC(25),0) - tak ?
    >
    > Po prostu nie umiem zrozumieć tego tekstu....

    Formuła odnosi się do istniejących danych i zwraca te dane których
    zażądasz -12 z dwunastego dnia wstecz a +12 z dnia dwunastego wprzód. ROC z
    dnia bieżącego to: roc(C,25,%)

    SYNTAX roc( DATA ARRAY, PERIODS, DIFF_METHOD )
    FUNCTION Calculates the PERIODS rate-of-change of DATA ARRAY expressed as
    DIFF_METHOD.
    Valid DIFF_METHODs are PERCENT and POINTS (these can be abbreviated as % and
    $).
    EXAMPLE The formula "roc( CLOSE, 12, PERCENT )" returns the 12-period percent
    rate-of-change of the closing prices.