  • 11. Data: 2007-05-02 19:23:39
    Temat: Re: Może głupie - pytanie
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2007 21:04:35 +0200,
    osoba podpisana: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    napisała:

    > A cos bardziej konkretnie?

    Kiedy PKO BP i Pekao SA miały cokolwiek wspólnego ?
    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 12. Data: 2007-05-02 19:29:47
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > Kiedy PKO BP i Pekao SA miały cokolwiek wspólnego ?
    > KJ

    Miały ochotę oba na vwbankdirect.pl
    Ale NIemieccy udziałowcy na to nie poszli bo gwaratujom wysoką jakośćć
    Przyszłość pokaże

    kolina

  • 13. Data: 2007-05-02 19:43:05
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Chris napisał(a):

    > I to jest właśnie główny wyróżnik.
    > Ponieważ nazwy obu banków wymawia się identycznie, to zawsze rozmówcę
    > trzeba dodatkowo pytać, który z nich naprawdę miał na myśli.
    > Ot, taka polska specyfika.

    Historia Banku Pekao SA to siedemdziesiąt pięć lat ewolucji polskiej
    bankowości, to także długa droga - od działającego głównie za granicą
    banku dla polskich emigrantów, do największego w Europie Środkowej
    uniwersalnego, prywatnego banku komercyjnego.

    Bank Polska Kasa Opieki SA powstał w Warszawie pod koniec roku 1929,
    jako odpowiedź rządu II Rzeczypospolitej na potrzeby polskiej emigracji.
    Zadania Banku w tym okresie jego pierwszy prezes - Henryk Gruber
    określił w następujących słowach: ,,Zadaniem tego Banku miała być [...]
    ochrona oszczędności wychodźstwa polskiego, operacje kredytowe, obsługa
    finansowa eksportu i importu polskiego".

    Na początku 1930 r. w Paryżu została otwarta pierwsza zagraniczna
    siedziba Pekao SA. Kolejne oddziały powstawały w największych skupiskach
    Polonii takich jak: Nowy Jork, Buenos Aires czy Tel Awiw. Po wybuchu II
    Wojny Światowej, Centrala Banku była przenoszona w wiele miejsc.
    Najpierw do Paryża, a stamtąd do Tuluzy i do Londynu. Przez cały czas
    trwania wojny, większość placówek zagranicznych Pekao SA nie przestała
    jednak obsługiwać klientów.

    Rekonstrukcja systemu bankowego Pekao SA w powojennej Polsce rozpoczęła
    się w roku 1945 od reaktywowania warszawskiej Centrali. Już po roku Bank
    wznowił działalność operacyjną i obrót przekazowy z zagranicą.

    W 1948 roku rozpoczęto tworzenie w ramach Banku Pekao spółek, które
    miały odpowiadać za tzw. eksport wewnętrzny. W tym roku, w Nowym Jorku,
    powstało Pekao Trading Corporation, a w 1956 r. w Toronto - Pekao
    Trading Company Limited. Podobne spółki powstały także w RFN i
    Australii. Od 1952 roku w ramach eksportu wewnętrznego Bank zaczął
    udostępniać klientom towary we własnych placówkach. Ta forma
    działalności Banku funkcjonowała w nieco zmienionej formule aż do końca
    lat osiemdziesiątych.

    Od lat siedemdziesiątych zadania Banku były coraz silniej profilowane
    pod kątem obsługi dewizowej, obejmując m.in. obsługę rachunków
    walutowych. Z początkiem lat osiemdziesiątych Bank Pekao SA przejął
    obsługę firm eksportu wewnętrznego, przedsiębiorstw w kapitałem
    zagranicznym, tzw. firm polonijnych, a nawet firm rzemieślniczych.

    Prawdziwy przełom w funkcjonowaniu Banku rozpoczął się wraz z początkiem
    III Rzeczypospolitej i reformą systemu bankowego z 1989 r. Od tego
    momentu Bank rozpoczął realizowanie strategii tworzenia banku
    uniwersalnego z pełną ofertą w zakresie bankowości detalicznej,
    korporacyjnej i inwestycyjnej.

  • 14. Data: 2007-05-02 19:44:05
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > Dnia Wed, 2 May 2007 21:04:35 +0200,
    > osoba podpisana: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    > Kiedy PKO BP i Pekao SA miały cokolwiek wspólnego ?

    '9 w datach mają wspólną ;)

    7 lutego 1919 roku na mocy dekretu podpisanego przez Naczelnika Państwa,
    Józefa Piłsudskiego, powstała Pocztowa Kasa Oszczędności.W 1949 r., na
    mocy dekretu ministra finansów, zlikwidowano Pocztową Kasę Oszczędności,
    a na jej bazie powstał nowy bank - Powszechna Kasa Oszczędności Bank
    Państwowy

    Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna został powołany na podstawie
    decyzji Ministerstwa Skarbu w marcu 1929 roku. W 1969 roku nastąpiły
    ważne zmiany w strukturze własnościowej Banku - Skarb Państwa wszedł w
    posiadanie większościowego pakietu akcji Banku. W dniu 3 sierpnia 1999
    roku w skład akcjonariatu wszedł nowy strategiczny partner - UniCredito
    Italiano SpA.

  • 15. Data: 2007-05-02 19:56:00
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 2 May 2007 19:23:39 +0000 (UTC), Kamil Jońca napisał(a):

    > Kiedy PKO BP i Pekao SA miały cokolwiek wspólnego ?

    Same banki - nic. Ale ich nazwy identycznie się wymawia, co stanowi
    przyczynę wielu nieporozumień.

    --
    Krzysztof

  • 16. Data: 2007-05-03 06:44:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2007 21:56:00 +0200,
    napisała:

    > Same banki - nic. Ale ich nazwy identycznie się wymawia, co stanowi
    > przyczynę wielu nieporozumień.

    Napisałeś:
    "Jest to zgodne z tradycją tego banku.
    Bo najpierw zrobili klientom wodę z mózgu tworząc PKO i Pekao,"

    A później sam przyznajesz, że te banki nie mają ze sobą nic wspólnego.
    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 17. Data: 2007-05-03 07:04:41
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Janina WALLA <w...@w...pl> napisał(a):

    > Tu na grupie jako pierwsze konto generalnie doradzamy vwbankdirect.pl
    > Dużo lepsze i tańsze
    >
    > Walla

    W "tansze" ujmujesz koszt tokenu ?

  • 18. Data: 2007-05-03 21:25:42
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 3 May 2007 06:44:57 +0000 (UTC), Kamil Jońca napisał(a):

    > Napisałeś:
    > "Jest to zgodne z tradycją tego banku.
    > Bo najpierw zrobili klientom wodę z mózgu tworząc PKO i Pekao,"
    >
    > A później sam przyznajesz, że te banki nie mają ze sobą nic wspólnego.

    Jeśli nie same banki, to kto inny jest winien tego, że w Polsce nazwy
    dwóch całkiem różnych banków wymawiane są identycznie?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2007-05-03 21:35:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2007 23:25:42 +0200,
    osoba podpisana: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    napisała:
    [...]
    > Jeśli nie same banki, to kto inny jest winien tego, że w Polsce nazwy
    > dwóch całkiem różnych banków wymawiane są identycznie?

    Dlaczego "winny" ? Po prostu tak jest.
    A zwalanie tego na "komunistyczną mentalnośc"[2] panującą w tym banku[1] i
    Bóg wie co jeszcze, jest śmieszne.

    KJ
    [1] - wydaje się, że chodzi Ci o PKOBP.
    [2] - nie wiedzieć czemu cały czas ten bank jest postrzegany jako
    moloch. Moje osobiste doświadczenia temu przeczą.

    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 20. Data: 2007-05-04 12:21:31
    Od: SirMike <s...@F...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 May 2007 18:56:24 +0200, Janina WALLA napisał(a):

    > Tu na grupie jako pierwsze konto generalnie doradzamy vwbankdirect.pl
    > Dużo lepsze i tańsze

    Z tym "Duzo lepsze i tansze" to sie nie zgodze. Wszystko zalezy od
    indywidualnych preferencji i potrzeb uzytkownika. Pod uwage powinnismy brac
    takze wszelkie koszty alternatywne :)

    Ja osobiscie wole Inteligo. Miedzy innymi dlatego, ze mam w swojej okolicy
    pelno bankomatow PKO, z ktorych wyplacam sobie np. po 20 PLN bez prowizji.
    Przelewy (kosztujace 99gr) robie sporadycznie i nie przewyzszaja
    miesiecznej oplaty za konto w VW. Do tego bardzo dobry serwis internetowy,
    do ktorego przyzwyczailem sie uzywajac sporo czasu PKO Inteligo.

    --
    SirMike - http://www.sirmike.org

    C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but
    when you do, it blows away your whole leg. - Bjarne Stroustrup