  • 41. Data: 2003-04-12 12:37:40
    Temat: Re: NERWY w oddziale PKO BP
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > Oczywiscie ze tak. Zbyt dlugie kolejki irytujace klientow to efekt
    > czyjejs niekompetencji. Jesli sprawy kadrowe zalatwia sie w centrali,
    > to niech centrala sie dowie o sytuacji w malej placowce i zwolni przede
    > wszystkim kierowczke.

    za co??? za to ze centrala nie godzi sie na dodatkowy etat, a ona sie
    domaga? (czego nie moge powiedziec z pewnoscia bo jej nie znam:))))

    Marek

  • 42. Data: 2003-04-12 12:43:26
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    > Odwracasz uwage od podstawowego problemu jakim jest olewanie przez bank
    > swoich klientow. I moze jest to wina kierowniczki (na ktora sie nikt nie
    > poskarzy, bo jak widze wiekszosc osob w tym watku "nie widzi w staniu w
    > gigantycznej kolejce zadnego problemu), a moze samego prezesa, ktory nie
    > ma czasu na pierdoly, bo i tak swoje zarobi.
    > Facet nie dobija sie do banku przed 8 albo po 18. Jest bardzo zle
    obslugiwany.
    > Aaaale wariat. Nalezy mu sie lekcja polskiej pokory.

    Poważnie podchodząc do tematu :-) wiesz co jest problemem? PIENIĄDZE...
    Plany banku jako całości do zrealizowania określonego wyniku finansowego,
    związane z tym plany zatrudnienie, zwolnień, wymagania sprzedażowe.
    To czy ktoś się będzie darł twarz w małym oddziale czy nie nic nie zmieni,
    bo właśnie prezes, centrala tego banku zaplanowała, że w danym roku będą tam
    pracowały 4 osoby. Koniec. Kierownik takiej placówki nie ma na to kompletnie
    żadnego wpływu. Musi za to otworzyć więcej rachunków niż w danej
    miejscowości mieszka osób :-), bo gdy tego nie zrobi, nie dostanie połowy
    wynagrodzenia.
    Chcesz zmian - ślij pisma do zarządu banku, a on i tak to oleje, bo popatrzy
    w wyniki i zobaczy, że ten odział jest deficytowy i być może właśnie zacznie
    się zastanawiać nad jego likwidacją.
    To nie jest tak, że ktoś musi coś ci dać... da ci wtedy, gdy mu się to
    opłaca.
    A opłaca się likwidować małe placówki, które nie dają dochodu, likwiduje się
    obsługę do progu wytrzymałości zarówno pracowników jak i klientów, by
    zmniejszyć koszty.
    To, że "tester" (ciekawe co testuje ;) ) został źle obsłużony jest faktem,
    tak jak faktem jest, że źle jest obsługiwana znaczna część klientów różnych
    banków w różnych miejscach. No, ale czy to znaczy, że trzeba wszędzie
    wykrzykiwać, że "płacę i mi się należy" ??? Trzeba szanować siebie i
    innych. To podstawowa lekcja.
    Masz pomysł na usprawnienie pracy PKO BP - napisz list do prezesa, najlepiej
    taki, w którym pokażesz mu korzyści finansowe. O... postrasz go, że nie
    będziesz tam więcej wpłacał pieniędzy do Inteligo :-) przestraszy się na
    pewno.
    pozdr.
    A.

  • 43. Data: 2003-04-12 12:46:19
    Od: " Palabra" <p...@N...gazeta.pl>

    Tester_ <g...@h...pl> napisał(a):

    > wyszedlem i stwierdzilem ze moja noga juz w tym banku nie stanie.

    I tak trzymać! Ja to zrobiłam w stosunku do PBK jakies 2 lata temu. Od tego
    czasu moja noga tam nie postała i to była jedna z najlepszych decyzji w moim
    życiu.

  • 44. Data: 2003-04-12 12:49:53
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widze, o tym czy jakis oddział dostanie dodatkowe etaty decyduje
    > centrala (jak juz napisałem), jak by było inaczej w tym oddziale pracowała
    > by polowa znajomych i rodziny pani kierownik (biorąc pod uwage spore
    > bezrobocie w małej miescinie) i nie było by problemów z brakiem panienek w
    > okienkach:)

    Ha, no zapewne jest tak, ze jesli cenrali zalezy na dobrym funkcjonowaniu
    placowek, to powinna ona uwzgledniac wnioski, spostrzezenia, propozycje
    osob sprawujacych nadzor nad placowka.
    I teraz:
    1) albo pani kierownik ma gleboko sprawy placowki jej podleglej i jedyne
    co robi to pije kawe i podpisuje dokumenty - pomoze skarga, ale trzeba
    ja jednak zlozyc a nie sluchac "niewymagajacych", ktorzy albo sie dziwia,
    albo odwracaja kota ogonem.
    2) albo pani kierownik to dusza czlowiek, ktora chce jak najlepiej dla
    klientow podleglej placowki, ale nie ma sily na zlo panujace na samej
    decyzyjnej gorze - nalezy wspolczuc mieszkancom miejscowosci, gdzie stoi
    nieszczesna PKOBP, a zwlaszcza bezsilnej i atakowanej pani kierownik.

    > co nie zmienia faktu, ze faktycznie najwazniejszy dla banku jest klient, ale
    > to jeszcze go nie upowaznia do takiego zachowania

    Zgadzam sie - nie upowaznia.

    GreG

  • 45. Data: 2003-04-12 12:58:15
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest tak, że ktoś musi coś ci dać... da ci wtedy, gdy mu się to
    > opłaca.

    Dziekuje za wyjasnienia.

> [...]
    > taki, w którym pokażesz mu korzyści finansowe. O... postrasz go, że nie
    > będziesz tam więcej wpłacał pieniędzy do Inteligo :-) przestraszy się na

    Autor watku juz ustosunkowal sie do tego banku i faktycznie (po Twoich
    slowach) jest to najskuteczniejsze rozwiazanie.

    Pozdrawiam
    GreG

  • 46. Data: 2003-04-12 13:01:15
    Od: "ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > czyjejs niekompetencji. Jesli sprawy kadrowe zalatwia sie w centrali,
    > to niech centrala sie dowie o sytuacji w malej placowce i zwolni przede

    To zabawne przekonanie, że "centrala" nie wie :-) , ono się chyba wywodzi z
    czasów ojcanaroduStalina, który był dobry dla ludu.
    Zwolnić kierowniczkę!!!! koniecznie... A jak myślisz, dlaczego długo stoi
    się w kolejce w banku? bo prace w nich straciło kilkanaście tysięcy ludzi.
    Niedługo odbędzie się kolejna "rewolucja" jakościowa w PEKAO SA, wtedy
    zacznie się narzekanie. Bo będzie tak, jak we Włoszech - przerwa na lunch
    :-). Kolejne 750 osób na bruk, do właściciel zlikwiduje 2 zmianę - więc
    taki, jak to ktoś napisał "gamoń" bedzie pracował 10 godzin (no oczywiście
    dostanie przerwę na lunch) bo powinien zamknąć przed nosem oddział na 2
    godziny, ale przecież tego nie zrobi, bo nie wyrzuci ludzi którzy stoją w
    środku i wrzeszczą, że im się należy. :-)
    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Jedyne rozwiązanie - nie korzystać z usług.
    Tak się tylko zastanawiam - czy w małych miejscowościach nie ma bankomatów,
    które przyjmują wpłaty?
    A.

  • 47. Data: 2003-04-12 13:09:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Kozłowski" <s...@U...pl> wrote in message

    > owszem w banku nie kazda osoba moze robic wszystko.. za uwiez ze np. co do
    > obslugi klientow
    > to zakladajac ze sa dwa stanowiska, to wiecej niz dwie osoby maja
    > uprawnienia do takiej obslugi i sa przeszkolone...

    To, ze sa 2 stanowiska nie znaczy, ze oba musza byc wykorzystywane. Byc moze
    byly wykorzystywane kiedys, ale kierownictwo doszlo do wniosku, ze wystarczy
    jedno...

    > chociazby dlatego ze w przypadku choroby lub urlopu odpowiedniej osoby
    mozna
    > bylo ja zastapic..

    A skad wiesz, ze wlasnie druga osoba nie byla na urlopie? ;)
    Rozumiem to, ze klienta denerwuja kolejki, ale rozwizywanie problemow i
    diagnozowanie ich przyczyny nalezy do pracownikow, a nie do klientow.
    Zwlaszcza, ze jak widac w tym przypadku nie dysponuja odpowiednia wiedza nt.
    specyfiki dzialania banku.

    Maciej

  • 48. Data: 2003-04-12 13:34:46
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Marek" <m...@w...pl> wrote in message

    > a co ona zrobila nie tak??? nie usiadła w okienku kasowym i nie przyjela
    > wplaty od klienta?

    Widzisz... zachowała się zupełnie nieprofesjonalnie. M. in. po to jest
    kierowniczką, żeby umieć łagodzić konflikty. BP to chyba na tyle zasobny
    bank, że mógłby posłyłać kierowników oddziałów na odpowiednie kursy? Nawet
    jeżeli klient na 100% nie miał racji, to miała przecież inicjatywę w ręku i
    powinna umieć to wykorzystać. A ona tylko doprowadziła go do piany na pysku.
    Nie o to chodzi.
    Inna sprawa, że np. w moim miasteczku w oddziale BP pracuje nie mniej niż 30
    osób i naprawdę nieczęsto zdarza się, żeby były czynne więcej niż trzy kasy.
    W dużej mierze wynika to zapewne z tego, że nie można zatrudnić więcej
    kasjerów, bo potrzeba ludzi do wypełniania milionów przepisowych papierków
    nie związaneych bezpośrednio z obsługą klienta. A widok pani skrobiącej coś
    tam na biurku wkurza stojących w kolejce - taki odruch. Nie wiem, może to
    specyfika mojego oddziału, ale ja osobiście uważam się za całkiem dobrze
    obsługiwanego klienta (zwłaszcza, że nie muszę stać w kolejce do zwykłej
    kasy :))) ). W przeciwieństwie do pekaosa, gdzie staram się po prostu
    chodzić jak najrzadziej.
    T.

  • 49. Data: 2003-04-12 13:38:04
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > Ha, no zapewne jest tak, ze jesli cenrali zalezy na dobrym funkcjonowaniu
    > placowek, to powinna ona uwzgledniac wnioski, spostrzezenia, propozycje
    > osob sprawujacych nadzor nad placowka.

    Dokładnie, tu jest sedno sprawy. PKO BP to wielki państwowy moloch, którego
    zarzad ma bardziej w d*** klientów, niz owa pani kierownik. Co nie oznacza
    ze kadra sredniego i nizszego szczebla jest swieta:)))

> [...]
    > co robi to pije kawe i podpisuje dokumenty - pomoze skarga, ale trzeba
    > ja jednak zlozyc a nie sluchac "niewymagajacych", ktorzy albo sie dziwia,

    bardzo prawdopodobne

> [...]
    > decyzyjnej gorze - nalezy wspolczuc mieszkancom miejscowosci, gdzie stoi
    > nieszczesna PKOBP, a zwlaszcza bezsilnej i atakowanej pani kierownik.

    Tez bardzo prawdopodobne, nie rozumie tylko ironi Twojej wypowiedzi. Z góry
    zakładasz ze pani kierownik jest najgorsza????

    > Zgadzam sie - nie upowaznia.

    jest dobrze dochodzimy do porozumienia, zeby było jasne odpowiedź pani
    kierownik "nie jestem na posyłki" była jak najbardziej nie na miejscu

    Marek

  • 50. Data: 2003-04-12 13:44:01
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli klient na 100% nie miał racji, to miała przecież inicjatywę w ręku
    > powinna umieć to wykorzystać. A ona tylko doprowadziła go do piany na

    Fakt jej zachowanie nie powinno miec miejsca.

> [...]
    coś
    > tam na biurku wkurza stojących w kolejce - taki odruch.

    Ale fakt olbrzymiej biurokracji PKO BP nie jest przeciez w zaden sposób
    zawiniony przez kierowników/dyrektorów małych oddziałów. Ten bank poprostu
    "tak ma" i nie zanosi sie na szybka zmiane

    pozdrawiam
    Marek