eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku › Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
  • Data: 2009-11-03 11:24:43
    Temat: Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sprawa pierwsza. Sytuacja:
    Eurobank. Chcę złożyć zlecenie comiesięcznego przelewu (z KO
    oczywiście), obowiązujące przez kilka miesięcy. Nie chcę przenosić
    zawczasu środków z RO na KO (na KO powinno normalnie być zero, a
    zasilenie powinnop następować w dniu przelewu poza bank - przy
    jednorazowych zleceniach z datą przyszłą taki schemat działał mi
    *bez pudła* przez ostatnie 8 miesięcy).
    Problem: niektóre przelewy zewnętrzne nie przypadną na dni robocze,
    wskutek czego bank obciąża konto w ostatni dzień roboczy (to może
    być nawet 3 dni wcześniej, niż wyznaczona wg zlecenia data
    wykonania). Ale na koncie nie będzie jeszcze pieniędzy, bo zlecenia
    wewnętrzne nie są przesuwane w czasie - są wykonywane dokładnie w
    dacie wskazanej przez klienta.
    Bank ma paragraf w regulaminie, usprawiedliwiający takie działanie
    (pokrętnie sformułowany, bo nie wiadomo, kiedy faktycznie pieniądze
    wyjdą z banku - mowa jest tylko o dacie zdjęcia ich z konta
    zleceniodawcy).
    Zatem można by się zabezpieczyć, sprawdzając, kiedy faktycznie
    pieniądze mają być przerzucone z RO na KO i poprawiając zlecenie
    ręcznie, albo zawieszając "na chwilę" stałe zlecenie i wydając
    jednorazowe. Ale...

    Sprawa druga. Sytuacja:
    Gdy przelew wypada w dzień "nieroboczy" Eurobank *nie modyfikuje*
    zlecenia przedłożonego przez klienta, tylko wykonuje je inaczej niż
    to wynika z literalnego zapisu: np. w zleceniu jest 3.10, próba
    wykonania (zabrania kasy) jest przeprowadzana 2.10, a ponieważ wtedy
    środków jeszcze nie ma, więc zlecenie jest odrzucane, zaś klient
    dostaje poczta (wewnętrzną) list, informujący, że zlecenie nie mogło
    być wykonane (z braku środków) w dniu 3.10 (!!!). choć 3.10 środki
    już są.
    Więc klient jest *dwukrotnie* wprowadzany w błąd - gdy sprawdza, na
    kiedy ma zlecenie zewnętrzne a na kiedy zasilenie (daty się
    zgadzają, więc niby wszsytko powinno być OK), oraz drugi raz, gdy
    jest informowany, że zlecenie na dzien x.y nie zostało wykonane w
    dniu x.y po nie było środków, które w dniu x.y były (a nie było ich
    dzień lub dwa dni wcześniej !).

    W rezultacie: skok ciśnienia, telefon do banku, trzy tygodnie
    czekania i odpowiedź na granicy kłamstwa.


    Wniosek:
    Wygląda na to, że - interpretując Regulamin literalnie - bank nie
    spełnia warunku tam zawartego i działa nielegalnie. Zobaczymy co
    odpiszą.
    W każdym razie nie jest to wygodne dla klienta, a może jeszcze i
    "brzydkie" samo w sobie :-)

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1