eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku › Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.bnet.pl!newsfeed.neostrada.pl!atl
    antis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
    Date: Tue, 03 Nov 2009 12:24:43 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <hcp423$lam$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ggo50.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1257247619 21846 83.12.170.50 (3 Nov 2009
    11:26:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Nov 2009 11:26:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:507560
    [ ukryj nagłówki ]

    Sprawa pierwsza. Sytuacja:
    Eurobank. Chcę złożyć zlecenie comiesięcznego przelewu (z KO
    oczywiście), obowiązujące przez kilka miesięcy. Nie chcę przenosić
    zawczasu środków z RO na KO (na KO powinno normalnie być zero, a
    zasilenie powinnop następować w dniu przelewu poza bank - przy
    jednorazowych zleceniach z datą przyszłą taki schemat działał mi
    *bez pudła* przez ostatnie 8 miesięcy).
    Problem: niektóre przelewy zewnętrzne nie przypadną na dni robocze,
    wskutek czego bank obciąża konto w ostatni dzień roboczy (to może
    być nawet 3 dni wcześniej, niż wyznaczona wg zlecenia data
    wykonania). Ale na koncie nie będzie jeszcze pieniędzy, bo zlecenia
    wewnętrzne nie są przesuwane w czasie - są wykonywane dokładnie w
    dacie wskazanej przez klienta.
    Bank ma paragraf w regulaminie, usprawiedliwiający takie działanie
    (pokrętnie sformułowany, bo nie wiadomo, kiedy faktycznie pieniądze
    wyjdą z banku - mowa jest tylko o dacie zdjęcia ich z konta
    zleceniodawcy).
    Zatem można by się zabezpieczyć, sprawdzając, kiedy faktycznie
    pieniądze mają być przerzucone z RO na KO i poprawiając zlecenie
    ręcznie, albo zawieszając "na chwilę" stałe zlecenie i wydając
    jednorazowe. Ale...

    Sprawa druga. Sytuacja:
    Gdy przelew wypada w dzień "nieroboczy" Eurobank *nie modyfikuje*
    zlecenia przedłożonego przez klienta, tylko wykonuje je inaczej niż
    to wynika z literalnego zapisu: np. w zleceniu jest 3.10, próba
    wykonania (zabrania kasy) jest przeprowadzana 2.10, a ponieważ wtedy
    środków jeszcze nie ma, więc zlecenie jest odrzucane, zaś klient
    dostaje poczta (wewnętrzną) list, informujący, że zlecenie nie mogło
    być wykonane (z braku środków) w dniu 3.10 (!!!). choć 3.10 środki
    już są.
    Więc klient jest *dwukrotnie* wprowadzany w błąd - gdy sprawdza, na
    kiedy ma zlecenie zewnętrzne a na kiedy zasilenie (daty się
    zgadzają, więc niby wszsytko powinno być OK), oraz drugi raz, gdy
    jest informowany, że zlecenie na dzien x.y nie zostało wykonane w
    dniu x.y po nie było środków, które w dniu x.y były (a nie było ich
    dzień lub dwa dni wcześniej !).

    W rezultacie: skok ciśnienia, telefon do banku, trzy tygodnie
    czekania i odpowiedź na granicy kłamstwa.


    Wniosek:
    Wygląda na to, że - interpretując Regulamin literalnie - bank nie
    spełnia warunku tam zawartego i działa nielegalnie. Zobaczymy co
    odpiszą.
    W każdym razie nie jest to wygodne dla klienta, a może jeszcze i
    "brzydkie" samo w sobie :-)

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1