    From: "Hadamek" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nieszczęsne eurokonto w PEKAO SA
    Date: Mon, 14 Jul 2003 16:05:57 +0200

    Posiadam Eurokonto w PEKAO SA, którego nie używam już od conajmniej roku.
    Początkowo myślałem, że w związku z zerowym stanem konta i brakiem
    jakichkolwiek transakcji, konto zostanie automatycznie zamknięte.
    W przekonaniu tym dodatkowo utwierdził mnie fakt, iż przestałem dostawać
    miesięczne wyciągi, więc uznałem sprawę za zamkniętą.
    Jednak w tym tygodniu dowiedziałem się, że konto jest i z każdym miesiącem
    wzrasta zadłużenie, a wyciągów jak nie dostawałem tak nie dostaję. Zgodnie z
    regulaminem eurokonta (rozdział 1 paragraf 7 punkt2) cytuje:
    "Bank sporządza wyciągi z EUROKONTA za okresy miesięczne i wysyła je na
    adres korespondencyjny, o ile nie zostanie wydana inna dyspozycja w tej
    sprawie".
    Żadnej dyspozycji nie wydawałem, więc bank powinien mi cały czas przesyłać
    wyciągi.
    Jak bym dostał wyciąg z "zadłużeniem" to od razu bym poszedł zapłacić i
    zamknąć konto.
    Z informacji jakie uzyskałem w banku wynika, że muszę najpierw uregulować
    zaległości za prowadzenie konta i dopiero wtedy mogę je zamknąć.
    Ogólnie kwota nie jest duża (ok 100 zł), ale nasuwa się pytanie za co mam
    płacić skoro bank nie wywiązał się w pełni ze swoich zobowiązań zawartych w
    regulaminie i jak długo zamierzał czekać?
    Może po paru latach jak bym nie zainteresował się sprawą przyszedłby
    komornik wyegzekwować np. 5000 zł
    Czy w ten sposób PEKAO SA zarabia na Eurokontach?

    Co teraz najlepiej zrobić? Reklamacja do swego oddziału?
    Może spotkał się ktoś z taką sytuacją?

    pzdr

    Jarek