  • 11. Data: 2009-10-31 11:57:55
    Temat: Re: Obronność ....
    Od: "Krzysztof" <x...@x...pl>

    i pewnie oni wszyscy maja emeryture po 15latach
    pracy, 100% zdrowotnego i nie płacą zus, nfz.
    Bo przeciez potem musza byc wrakiem czlowieka.
    Nic dziwnego że budżet mimo dociskania spoleczenstwa
    (zarabiającego średnio 2000 na łape) wyglada jak spękane sito.

  • 12. Data: 2009-10-31 12:12:54
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

    > I porównujmy statystyki z roku wprowadzenia armii zawodowej. Bedzie komplet.

    No dlaczego po prostu nie mogłeś powiedzieć że takie proporcje są
    pozostałością odchudzenia armii z poboru (z zawodowym szkieletem)
    do armii zawodowej i bez (ryzykownych) rewolucji będą jeszcze widoczne
    przez kilka lat plus? *TAKIE* wyjaśnienie *ma* "jakiś sens" choć dopiero
    po podparciu go wykresem trendów (lub planów) tych proporcji.

    To jest taka mało subtelna różnica między jest nieoptymalnie bo X ale
    systematycznie zmieniamy we właściwym kierunku a "tak ma być zawsze".
    Armia to taki twór w którym przeważnie unika się błyskawicznych
    rewolucyjnych zmian chyba że w obliczu klęski albo śmiertelnego zagrożenia.

    Nic tak szybko nie uczy jak prawie całkowita klęska.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Jedna ręka nie klaszcze.

  • 13. Data: 2009-10-31 12:21:18
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Spoza fikołków i bijatyk
    > http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=969
    >
    > "[...] Na koniec lipca br. Wojsko Polskie liczyło 93 tys. żołnierzy, w tym
    > 112 generałów, 22 tys. oficerów, 42 tys. podoficerów, 16,5 tys.
    > szeregowców zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego
    > oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    Potrzebujesz jak najwięcej debili bez szkoły, mięsa armatniego?

  • 14. Data: 2009-10-31 12:31:20
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Potrzebujesz jak najwięcej debili bez szkoły, mięsa armatniego?

    Skippy, a byłeś może w wojsku ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2009-10-31 13:22:34
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "skippy" <...@n...ma> pisze:
    > Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebujesz jak najwięcej debili bez szkoły, mięsa armatniego?

    A ty potrzebujesz więcej przepłacanych żołnierzy za wysokiej rangi żeby
    im szybko płacić wysokie, szybkie a wiec BARDZO kosztowne wojskowe
    emerytury?

    Too many chiefs, and not enough Indians.

    Taka "nadwyżka" wyższych szarż jest *choćby* całkowicie finansowo nie do
    zaakceptowania przy obecnym systemie emerytur wojskowych.
    "To jest albo albo" - albo niższe podstawy do wojskowych emerytur albo
    bardzo inny wojskowy system emerytalny.

    Ja traktuje zobowiązania emerytalne państwa oraz "prawa nabyte" *bardzo*
    poważnie, aż tak poważnie że ich dalsze zaciąganie na kwotę znacznie wyższą
    niż niezbędna uważam za *kryminalną* nieodpowiedzialność/niegospodarność.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Szlachetny każdą rzecz z różnych stron widzi i nie ma uprzedzeń.

  • 16. Data: 2009-10-31 14:29:36
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    > Skippy, a byłeś może w wojsku ?.

    w carskim nie byłem

  • 17. Data: 2009-10-31 15:34:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > zagrożenia.
    >
    > Nic tak szybko nie uczy jak prawie całkowita klęska.

    Wiesz. Odpowiedziałem na list Endriu. Ty do rozmowy wszedłeś potem.

  • 18. Data: 2009-10-31 15:37:40
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego oficera przypada
    > jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    Tu trochę świeższe dane:

    http://mon.gov.pl/pl/strona/47/LG_54_55

    Generałowie - 139

    Oficerowie - około 22 670

    Podoficerowie zawodowi - około 41 850

    Szeregowi zawodowi - około 18 200

    Żołnierze nadterminowej służby wojskowej - około 10 000

    Kandydaci do zawodowej słuzby wojskowej (elewi, podchorążowie) - około 2500

    Ogółem - około 95 360

    kc

  • 19. Data: 2009-10-31 18:46:54
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Endriu"

    A na serio: strategicznie to w tym momencie przez okres najbliższych x, może
    wcale nie tak wielu lat, istotne jest zachować ciągłość kadry
    specjalicztycznej w tym przeszkolonej w realu wojny.
    To się właśnie dzieje i podane wskaźniki są bdb.
    Likwidując nie da się tego odtworzyć szybko, to niemożliwe.

    A mięso armatnie szkoli się 3 mce, często niezłym szkoleniem jest szklana
    spirytusu, więc był bezsens trzymać 100k szwejów na naszym garze, bawiących
    się w falę.

    Co do Twoich wyliczeń czy ich braku, jesli patrzysz pod tym kątem, to
    pozostaje przeanalizować to co podał totus oraz ile kosztowało utrzymywanie
    skoszarowanej bandy ww szwejów.

  • 20. Data: 2009-10-31 19:35:12
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A ruszysz ciężką dupę *własną* i rozbijesz statystyki "ogólno-wojskowe"
    > na marynarkę, lotnictwo, ...?

    A no tak jeżeli chodzi o lotnictwo, to poziom wyszkolenia i profesjonalizmu
    polskich pilotów ostatnimi czasy jest szczególnie wysoki .....

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_M
    iros%C5%82awcu

    [...]
    1sierż. Janusz Adamczyktechnik pokładowy, 13. Eskadra Lotnictwa
    Transportowego
    2gen. bryg. pil. Andrzej Andrzejewskidowódca 1. Brygady Lotnictwa
    Taktycznego w Świdwinie
    3ppłk pil. Zdzisław Cieślikszef szkolenia, 1. Brygada Lotnictwa Taktycznego
    w Świdwinie
    4mjr Piotr Firlingerszef sekcji techniki lotniczej, 21. Bazy Lotniczej w
    Świdwinie
    5mjr pil. Jarosław Haładusszef sekcji techniki lotniczej, 13. Eskadra
    Lotnictwa Transportowego
    6mjr pil. Grzegorz Jułgadowódca klucza technicznego, 8. Eskadra Lotnictwa
    Taktycznego
    7ppłk Zbigniew Książekzastępca dowódcy 22. Bazy Lotniczej w Malborku
    8por. pil. Robert Kuźmastarszy instruktor, 13. Eskadra Lotnictwa
    Transportowego
    9płk pil. Dariusz Maciągdowódca 21. Bazy Lotniczej w Świdwinie
    10mjr pil. Robert Majszef sekcji, 1. Brygada Lotnictwa Taktycznego w
    Świdwinie
    11ppłk pil. Wojciech Maniewskidowódca 40. Eskadry Lotnictwa Taktycznego w
    Świdwinie
    12ppłk Dariusz Pawlakszef sekcji techniki lotniczej, 12. Bazy Lotniczej w
    Mirosławcu
    13płk pil. Jerzy Piłatdowódca 12. Bazy Lotniczej w Mirosławcu
    14mjr Krzysztof Smołuchaspecjalista, Oddział Operacyjny A3 Dowództwa Sił
    Powietrznych
    15por. pil. Michał Smyczyńskistarszy pilot, 13. Eskadra Lotnictwa
    Transportowego
    16kpt. Grzegorz Stepaniukszef sekcji techniki lotniczej, 40. Eskadra
    Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie
    17kpt. Karol Szmigieldowódca klucza technicznego, 8. Eskadra Lotnictwa
    Taktycznego
    18mjr Mirosław Wilczyńskiszef sekcji techniki lotniczej, 1. Brygada
    Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie
    19kpt. Paweł Zdunekdowódca klucza Lotniczego, 8. Eskadra Lotnictwa
    Taktycznego
    20kpt. pil. Leszek Ziemskiinspektor bezpieczeństwa lotów, szef sekcji, 40.
    Eskadra Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie
    [...]"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/