  • Data: 2003-11-11 01:46:09
    Temat: Odp: Kto chcia?by si?
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozsmieszaj z tym mysleniem! Akurat miales fuksa. Gdybys naprawde
    > pomyslal to wybralbys TFI pieniezne.
    NIE
    TFI inwestuje w obligacje- które są dostępne także dla indywidualnych.
    Oprocentowanie spada - a fundusze BIORA sobie opłatę za prowadzenie tega
    całego interesu. Niech to bedzie 1,5 % rocznie.. Więc by działały lepiej niż
    ja kupując najbardziej trywialną obligację musiałyby uzyskać 1,5 % wiecej
    odestek niż ta trywailan obligacja... przy stopach rzedu 15 czy 20 % rocznie
    jest to mozliwe i łatwe, przy stopach rzedu kilku procent... wydobycie 1,5 %
    więcej by mieć na swoje prowizje..... A zdaje się jest ego wiecej niż 1,5 %.
    TFI MOGĄ miec tylko wtedy sens, gdy chce na BARDZO DŁUGIE okresy. Mi lokata
    15 letnia się kiedyś skończy, TFI nie....

    > Przewaga funduszy nad lokata to:
    > 1. codzienna kapitalizacja; w bankach wyplacaja Ci odsetki, ktore nie moga
    > byc kapitalizowane
    I tak i nie Jak ma obligacja kupiona przez TFI 4 % rocznie, to mi , jesli
    chce długo trzymać, jest obojętne, czy dostanę raz 4 % czy bedzie to powoli
    wzrastało... o faktyczna inwestycja przez TFI pieniedzy bedize wtedy , gdy
    skrab państwa wypłaci te odsetki. Więc cena jednostek zmienai się
    codziennie.... ale faktyczna KAPITALIZACJA następuje rzadziej No lae masz
    trochę racji - te odsetki od odsetek TFI nadal ma bez podatku - a sam
    kapitalizuje już z podatkiem. Ale TFI za to bierze 1,5 % ( lub wiecej...)OD
    CAŁOŚCI przy odsetkach ponizej 100/19*1,5 % czyli ponad 7,5 % jestem i tak
    do tyłu

    > 2. wyzsza stopa zwrotu (wynikajaca miedzy innymi z p. 1)
    Nie zgodze się z tym. NIEKTÓRE mają wyższą. I coraz-to inne.
    > 3. bezterminowosc, w zwiazku z tym "bezpodatkowosc" teoretycznie do konca
    A tak, PRZY BARDZO DŁUGIM okresie ma to znaczenie. TU SIE ZGODZĘ

    > 4. mozliwosc wyplacania dowolnych kwot w dowolnym czasie, bez utraty
    > zwolnienia z podatku od reszty zdeponowanych pieniedzy.
    A ja sobie zrobiłem KILKA lokat małych...
    Al etak, jednostki sa znacznie lepiej skwantowane

    > Zycze milej nauki, jako ze duzo przed Toba :-)
    > Karolew

    I nie tylko przede mną.
    TFI mocno tez brałem pod uwagę.