  • 31. Data: 2009-09-26 21:17:15
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message
    news:h9m05c$lrh$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nic nie szkodzi.
    >
    > Natomiast implementacja PSD definiująca unikatowy identyfikator jako
    > konkatenację nazwy posiadacza i numeru rachunku IMHO spełnia definicję.

    Ale na takiej samej zasadzie jakby bank każdemu dołączył do numeru rachunku
    gwiazdkę na końcu oraz słoneczko na początku i chciał aby te gwiazdki oraz
    słoneczka dopisywać. Czyli definicję spełnia ale ma charakter rozszerzenia
    minimalnego zestawu informacji, który rzeczywiście jest niezbędny i szkoda,
    że nie zawarli tego, że to powinien być minimalny niezbędny zestaw
    informacji (też źle byłoby zresztą, bo liczba kontrolna nie jest niezbędna,
    pozostały numer także jest unikalny).

    Dobrze, że przynajmniej zrobili alternatywę zwykłą dla użytkownika i jego
    rachunku, bo gdyby zrobili rozłączną albo koniunkcję to byłoby śmiechu.

    Cale szczęście, że wiadomo co usiłowali z grubsza wyrazić w tym zdaniu.

  • 32. Data: 2009-09-27 07:27:59
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Przecież nie znasz danych osobowych oszusta. Chcesz pozwać numer jego
    > rachunku bankowego ?

    Według tego co tu http://www.bank-lokata.edu.pl/index2.htm pisza (drugi art.)
    to sąd miałby je ustalić zwracając się do banku. A w przypadku oszustwa
    zrobiłaby to policja/prokuratura.

  • 33. Data: 2009-09-27 09:53:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@N...gazeta.pl pisze:
    > Według tego co tu http://www.bank-lokata.edu.pl/index2.htm pisza (drugi art.)
    > to sąd miałby je ustalić zwracając się do banku. A w przypadku oszustwa
    > zrobiłaby to policja/prokuratura.

    Postępowanie karna i cywilne to dwie różne kwestie. Jeśli zgłosisz
    oszustwo to do czasu zakończenia postępowania karnego nic nie zdziałasz
    powództwem cywilnym.

    A sąd nic nie musi ustalać.

    --
    Mithos

  • 34. Data: 2009-09-27 11:07:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mithos wrote:
    > Postępowanie karna i cywilne to dwie różne kwestie. Jeśli zgłosisz
    > oszustwo to do czasu zakończenia postępowania karnego nic nie zdziałasz
    > powództwem cywilnym.
    >
    > A sąd nic nie musi ustalać.

    Roszczeń cywilnych w procesie karnym zawsze można dochodzić na drodze
    powództwa adhezyjnego.

    Tyle tylko, że podchodząc do sprawy pragamtycznie to chyba lepiej jednak
    reklamować przelewy w banku.

    Po pierwsze w świetle wyroku SN jest spora szansa, że bankowi nie będzie
    się opłacało odrzucić reklamacji (zwłaszcza jeśli już raz przegrał
    analogiczny proces).

    Po drugie nawet jeśli sprawa zakończy się w sądzie to na ogół bank jest
    wypłacalny, czego nie niekoniecznie można się spodziewać po oszuście.

    Piotrek

  • 35. Data: 2009-09-27 11:10:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mithos wrote:

> [...]
    > powództwem cywilnym.
    >
    > A sąd nic nie musi ustalać.

    Roszczeń cywilnych w procesie karnym zawsze można dochodzić na drodze

    Tyle tylko, że podchodząc do sprawy pragmatycznie to chyba lepiej jednak

  • 36. Data: 2009-09-27 11:11:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mithos wrote:
> [...]

    analogiczny proces).

    Po drugie nawet jeśli sprawa zakończy się w sądzie to na ogół bank jest
    wypłacalny, czego niekoniecznie można się spodziewać po oszuście.

    Piotrek

  • 37. Data: 2009-09-27 11:27:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Po drugie nawet jeśli sprawa zakończy się w sądzie to na ogół bank jest
    > wypłacalny, czego niekoniecznie można się spodziewać po oszuście.

    Pod warunkiem, ze masz kase na oplacenie procesu az dotrze do SN :). Bank co
    do zasady raczej odrzuci roszczenia.

    MK

  • 38. Data: 2009-09-27 11:42:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MK wrote:
    > Pod warunkiem, ze masz kase na oplacenie procesu az dotrze do SN :).
    > Bank co do zasady raczej odrzuci roszczenia.

    Czyli uważasz, że raczej należy założyć, że prawnicy (którzy na 99.99%
    będą opiniowali reklamację) w banku się nie uczą.

    I jak raz umoczyli w analogicznej sprawie to będą próbowali dalej.

    No to trochę mnie zmartwiłeś ;-)

    Piotrek

  • 39. Data: 2009-09-27 12:52:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > będą opiniowali reklamację) w banku się nie uczą.
    >
    > I jak raz umoczyli w analogicznej sprawie to będą próbowali dalej.

    Bledem jest przyjmowanie, na podstewie jednostkowego przypadku US, ze sprawa
    bedzie wygrana. Po ukazaniu sie tego orzeczenia byla tu dyskusja na ten
    temat.

    MK

  • 40. Data: 2009-09-27 12:57:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > A co to ma do rzeczy? Nadawca zlecił przelew dla Jana Kowalskiego z
    > Pocztowej 1/10. Bank zaksięgował Janowi Kowalskiemu z Pocztowej 10/1. To
    > może być inna osoba. Pokaż mi ten przepis który ogranicza sprawdzenie tylko
    > do "Nazwy beneficjenta".

    To jeszcze pomysl co bedzie jak pod 1/10 bedzie mieszkac 3 Janow
    Kowalskich.

    Banki sprawdzaja (niektore, w niektorych przypadkach) zgodnosc nazwy
    beneficjenta (a takze czasem np. tytul przelewu). Rozne adresy im nie
    przeszkadzaja. Teraz mozesz dorobic sobie do tego dowolna teorie.
    --
    Krzysztof Halasa