  • 11. Data: 2009-07-23 10:53:31
    Temat: Re: Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    news:73a21320-588e-4c7f-9b76-971604a320fe@i6g2000yqj
    .googlegroups.com

    > Czy moze omijanie podatkow "na zakrecona polise" ma moze bardziej
    > ugruntowana tradycje niz "na zakrecona lokate" i stad ten brak
    > obaw? :)

    I w tym przypadku trafiasz w samo sedno bradley. Wraz z pojawieniem sie
    belki jak grzyby po deszczu pojawily sie polisy, które pozwalaly ten podatek
    ominac. Potem to ewoluowalo itp. ale zawsze IMHO te produktu byly strasznie
    zakrecone. W koncu ewolujcja doprowadzila nas do zwyklych, standardowych
    lokat, które owy zlodziejski podatek pozwalaja ominac. A jezeli cos jest
    proste w swoim dzialaniu, wystarczy przelew aby to miec to wiecej ludzi sie
    na to decyduje... - tak sadze :)

  • 12. Data: 2009-07-23 10:55:11
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Budzik" news:23072009.580745B1@budzik61.poznan.pl

    > w takim razie jaka jest teraz najciekawsza opcja lokatowa na 6 lub 12
    > miesiecy zakładajac ze ma sie jednak troche wiecej niz 13 tysiecy do
    > ulokowania?

    Założenie kilka rachunków oszczędnościowych w eurobanku :)
    Albo założenie kilkudziesięciu (a może i więcej) lokat na niskie kwoty gdzie
    masz stałe oprocentowanie :)

  • 13. Data: 2009-07-23 11:01:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 23 Lip, 06:44, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
    > OF? Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank. Metoda
    > obejścia podatku belki (dodam tutaj, że kiedy owy podatek wchodził miał on
    > być tymczasowy - jak widzimy ta tymczasowość będzie trwała w nieskończoność)
    > jest wszędzie taka sama.

    Valdi, one sie chyba jednak troche roznia. Wydaje mi sie ze OF (Noble)
    "magicznie" nalicza te odsetki na koniec lokaty, ktorej w trakcie nie
    mozesz ruszyc, a eurobank pozwala wyplacac srodki kiedy chcesz.
    W przepisach bylo chyba cos o "stawianiu do dyspozycji", wiec jakis
    wyjatkowo uparty i trzymajacy sie przepisow urzedas zapewne moglby sie
    przyczepic.

  • 14. Data: 2009-07-23 11:04:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h49e6p$3nj$2@news.interia.pl...

    > A co ty masz takie parcie na ratowanie budżetu, z którego i tak większość

    Ja mam parcie na ratowanie budżetu? Nie wiem jak to skomentować, więc w
    ogóle nie skomentuję.

    > Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
    > OF?

    Okres kapitalizacji inny niż okres umowny, sztywne okresy umowne oraz
    możliwość posiadania ograniczonej liczby takich produktów. Ogólnie brak
    płynności inwestycji.

    > Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank.

    Powaznie? Myślałem że w Eurobanku jest o/n ale dawno nie byłem na mieście,
    to nie wiem...

    > Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)

    Wszystko przed nami. :)

  • 15. Data: 2009-07-23 11:10:23
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    b.googlegroups.com

    > Valdi, one sie chyba jednak troche roznia. Wydaje mi sie ze OF (Noble)
    > "magicznie" nalicza te odsetki na koniec lokaty, ktorej w trakcie nie
    > mozesz ruszyc, a eurobank pozwala wyplacac srodki kiedy chcesz.

    No to tutaj jest ta (chyba) jedyna różnica, że w przypadku eurobanku
    wypracowanych odsetek nie tracisz i masz swobodny dostęp do swoich pieniędzy
    prawie w każdej chwili.
    Noble zaś odsetki nalicza (dopisuje) codziennie lecz kiedy zdecydujesz się
    zerwać lokatę to... idą się one stukać :(

    > W przepisach bylo chyba cos o "stawianiu do dyspozycji", wiec jakis
    > wyjatkowo uparty i trzymajacy sie przepisow urzedas zapewne moglby sie
    > przyczepic.

    W imię dokopania szaremu obywatelowi i walki z nadmiernym deficytem
    budżetowym :)

  • 16. Data: 2009-07-23 11:15:09
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h49g2e$adi$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Ja mam parcie na ratowanie budżetu? Nie wiem jak to skomentować, więc w
    > ogóle nie skomentuję.

    Takie odnosłem wrażenie czytając twoje posty. Jeżeli czujesz się urażony to
    przepraszam.

    > Okres kapitalizacji inny niż okres umowny

    Masz na myśli to, że odsetki masz dopisywane każdego dnia, a nie na koniec
    lokaty?

    > sztywne okresy umowne

    W końcu to lokata - jak by nie patrzeć :)

    > oraz możliwość posiadania ograniczonej liczby takich produktów.

    Dodajmy, że taki "bonus" OF zaoferował nam chyba dopiero po 14 lipca. Kiedy
    produkt pojawił się w ofercie mogłeś ich założyć ile chciałeś.

    > Ogólnie brak płynności inwestycji.

    Chodzi o to, że tracisz już wypracowane odsetki jak zrywasz lokatę?

    > Powaznie? Myślałem że w Eurobanku jest o/n ale dawno nie byłem na mieście,
    > to nie wiem...

    Może zbyt duże uogólnienie z mojej strony - działanie eurobanku bardziej
    porównał bym do lokaty jednodniowej w getinie :)

    > Wszystko przed nami. :)

    Odpukałem w niemalowane drewienko - tak dla bezpieczeństwa.

  • 17. Data: 2009-07-23 11:23:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h49fk8$s1c$1@news.interia.pl...

    > Takie odnosłem wrażenie czytając twoje posty. Jeżeli czujesz się urażony
    > przepraszam.

    Hehehe, no nieźle, muszę sobie zrobić trochę wolnego od pisania na grupę i
    dopracować precyzyjnośc wypowiedzi. :)

    > Masz na myśli to, że odsetki masz dopisywane każdego dnia, a nie na koniec
    > lokaty?

    Tak.

    > W końcu to lokata - jak by nie patrzeć :)

    Dostajesz odsetki tak jak przy zwykłej lokacie na koniec długiego okresu
    umownego. Niczym nie różni się to od zwykłej lokaty w Pekao czy w PKO BP.
    Zobaczymy jakie będzie mieć znaczenie to, ż ew opisie produktu bank sobie
    napisał historyjkę, iż odsetki dopisywane są codziennie...

    > Chodzi o to, że tracisz już wypracowane odsetki jak zrywasz lokatę?

    Tak, o to chodzi. Przy o/n masz pełną swobodę wyjścia z inwestycji, tutaj
    nie.

  • 18. Data: 2009-07-23 11:35:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail V...@P...NOspam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Założenie kilka rachunków oszczędnościowych w eurobanku :)

    a coto daje?
    tam jest kapitalizacja dzienna?
    Jaki procent? Stały na 6 miesiecy?

    > Albo założenie kilkudziesięciu (a może i więcej) lokat na niskie kwoty
    > gdzie masz stałe oprocentowanie :)

    Mam nadzieje, ze dosc jasny jest brak checi inwestowania np 100.000 dzielac
    je na lokaty po 300 zł...

    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 19. Data: 2009-07-23 12:21:32
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Mam nadzieje, ze dosc jasny jest brak checi inwestowania np 100.000 dzielac
    > je na lokaty po 300 zł...

    Z "tradycyjnych", opodatkowanych lokat to chyba oferta Aliora - 7% na 10M jest
    w miarę przyzwoita, Meritum Bank oferuje też 7% ale na 7M.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 20. Data: 2009-07-23 12:53:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "scholastyk" news:0560.00000197.4a6855cc@newsgate.onet.pl

    > Z "tradycyjnych", opodatkowanych lokat to chyba oferta Aliora - 7% na 10M
    jest
    > w miarę przyzwoita, Meritum Bank oferuje też 7% ale na 7M.

    Jest jeszcze OF 7% na 3, 6 i 12 mc.