eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOstrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientówRe: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!at
    lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Date: Tue, 09 Jan 2007 17:17:37 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <1...@v...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cph240.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1168359669 26228 83.31.213.240 (9 Jan 2007 16:21:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jan 2007 16:21:09 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:hMdk9MvXWks3f5gM1OHMIBCNiTE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:404597
    [ ukryj nagłówki ]

    "info" <t...@k...pl> writes:

    > Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
    > kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006

    Jaka byla data transakcji (nie ksiegowania)?

    > roku mimo że
    > należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
    > uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
    > godzinach przedpołudniowych 8.02.2007 roku byłem w markecie aby
    > wyjaśnić tą sytuację. I okazało się (tak przynajmniej twierdzą
    > pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
    > z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji.

    Przeciez to kompletnie bez sensu - jak niby np. kasjerki mialyby
    dokonac powtornej transakcji i po co mialyby to robic?

    Powtornego obciazenia moglby dokonac np. ktos w ksiegowosci,
    np. gdyby stwierdzil, ze pierwszego obciazenia nie bylo
    z jakichs powodow, ale "pracownicy marketu" nie mieliby
    o tym pojecia. Watpie jednak by oni to sprawdzali.

    Mogloby sie tak zdazyc, ze jakies urzadzenie powtornie wyslaloby
    obciazenie (np. caly plik - po jakims przerwaniu pracy wczesniej).

    W banku raczej taka sytuacja nie powinna sie objawic - banki
    ksieguja splywajace obciazenia na biezaco (mniej-wiecej) i po
    prostu nie ma sie im jak odbic zadna czkawka (a szansa na
    awarie systemu transakcyjnego w banku jest raczej wielokrotnie
    mniejsza niz na "podobna" awarie np. w terminalu karcianym).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1