  • 1. Data: 2011-11-08 17:11:34
    Temat: Oszukańcze prowizje mBanku
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    4 września pobrano ode mnie 144zł prowizji za powiększenie limitu
    kredytu. 1 października zostałem obciążony kolejną prowizją (180zł) za
    przedłużenie kredytu na kolejny rok. Sęk w tym, że prowizja obejmuje
    cały kredyt, w tym również 8 tysięcy, za które pobrano prowizję niecały
    miesiąc wcześniej.

    Nie uważam, za słuszne, abym po niecałym miesiącu miał ponownie płacić
    prowizję za przedłużenie kredytu na kolejny rok. Przecież gdybym
    poczekał miesiąc z podwyższaniem kredytu i powiększył limit 2
    października, tak wysoka prowizja nie została by pobrana. Ponieważ nie
    przypuszczałem, że zostanę podwójnie obciążony, podniosłem limit nieco
    wcześniej i w efekcie, niecały miesiąc korzystania z kredytu kosztował
    mnie podwójną prowizję.

    mBank odpowiada, że to zgodne z ich taryfą, ale czy na pewno taka taryfa
    jest zgodna z prawem? Zapłaciłem 144zł prowizji za miesiąc. A jakbym
    zwiększył limit 29 września, to bym zapłacił 144zł za 1 dzień kredytu.

    Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

    --
    PAŚ

  • 2. Data: 2011-11-08 17:20:12
    Temat: Re: Oszukańcze prowizje mBanku
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:j9bns7$6hm$...@n...onet.pl...

    > Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

    Nie ma takiej realnej szansy. Takie ustawienie prowizji jest jak najbardziej
    poprawne. Owszem, w przypadku klienta o skrajnie niskiej inteligencji jest
    możliwe zapłacenie pełnej prowizji za 1 dzień funkcjonowania linii.

  • 3. Data: 2011-11-08 18:46:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.11.2011 18:20, MarekZ pisze:
> [...]
    > najbardziej poprawne. Owszem, w przypadku klienta o skrajnie niskiej
    > inteligencji jest możliwe zapłacenie pełnej prowizji za 1 dzień

    A co to ma wspólnego z inteligencją? Miałem Xzł kredytu, chciałem mieć
    Yzł. Dlaczego cena kredytu zależy od tego, kiedy brałem kredyt na X? Wg
    mojej inteligencji, prowizja za dodatkowe środki powinna być pobierana w
    cyklu rocznym od momentu ich uzyskania.

    To, że brałem pieniądze 4 września a nie 4 października podnosi prowizję
    o 100%. Nie jest to działanie zgodne z inteligencją i twoje plumkanie
    sobie możesz wsadzić w buty.

    To, że potrzebuję środki 15 września, a nie 4 października nie powinno
    wpływać na zwiększanie prowizji.

  • 4. Data: 2011-11-08 19:05:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:j9btf1$pdh$...@n...onet.pl...

> [...]
    > sobie możesz wsadzić w buty.
    >
    > To, że potrzebuję środki 15 września, a nie 4 października nie powinno

    Z inteligencją ma to tyle wspólnego, że inteligencja powinna pomóc odróżnić
    prowizję od podwyższenia limitu kredytowego (co jest związane z aneksem do
    umowy), od prowizji związanej z przedłużeniem umowy o kolejny rok (zależnej
    od aktualnej wysokości limitu).

    Wariant opisany powyżej odpowiadałby raczej sytuacji gdyby każda zmiana
    limitu wiązała się z podpisywaniem kolejnej umowy i funkcjonowała
    niezależnie od pozostałych umów (np. różne numery rachunków, konieczność ich
    odrębnego wypowiadania itd.).

  • 5. Data: 2011-11-08 19:07:13
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > sobie możesz wsadzić w buty.
    >
    > To, że potrzebuję środki 15 września, a nie 4 października nie powinno

    Moim zdaniem to przegięcie i zgadzam sie z twoim zdaniem.
    Gdyby to były dwie osobne instancje (kredyty) w systemie mbanku to pewnie
    drugie odnowienie i prowizja nastąpiłoby po roku od "zwiększenia" o kwotę
    Y-X.
    Programiści poszli na skróty i tyle. Nikt niestety nie powiedział że takie
    "uproszczenia" bedą rozwiązywać fair wobec klientów. Jak widać ze
    "zwiększeniem" limitu należy w mbanku uważać. Dzieki za info.

    george

  • 6. Data: 2011-11-08 19:37:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/8/2011 12:46 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > Yzł. Dlaczego cena kredytu zależy od tego, kiedy brałem kredyt na X? Wg
    > mojej inteligencji, prowizja za dodatkowe środki powinna być pobierana w

    to nie jest prowizja za doodatkowe srodki tylko za fakt ich przyznania.
    zaplaciles za czynnosc.

  • 7. Data: 2011-11-08 21:04:43
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-11-08 20:37, witek pisze:
    > to nie jest prowizja za doodatkowe srodki tylko za fakt ich przyznania.
    > zaplaciles za czynnosc.

    Tylko obciążanie opłatą za 1 miesiąc jest zwyczajnie przegięciem pały.
    Zapewne system tak jest skonstruowany, ale tak czy siak powinno to być
    inaczej rozwiązane.

    --
    Raf

  • 8. Data: 2011-11-09 02:00:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Nov 2011 22:04:43 +0100, Rafał napisał(a):

    > Tylko obciążanie opłatą za 1 miesiąc jest zwyczajnie przegięciem pały.
    > Zapewne system tak jest skonstruowany, ale tak czy siak powinno to być
    > inaczej rozwiązane.

    Płacisz za przedłużenie umowy kredytowej na kolejny rok, a nie za całkę po
    czasie przyznanych środków. Można optymalizować odsetki, można i opłaty.
    Ktoś tu zwyczajnie nie policzył, co mu się bardziej opłaca.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-11-13 01:09:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

    Jakiś rzecznik praw konsumenta?
    A może czytać podpisywane umowy?

    Feromon