  • 1. Data: 2003-02-16 21:41:10
    Temat: PEKAO S.A. kombinatorzy
    Od: "tomi2365" <t...@w...pl>

    Co z takimi zrobić, już drugi raz chcą mnie
    zrobić w ..... .Ponad rok temu podwyższyli
    opłaty miesięczne za prowadzenie rachunku
    z 6 na 8 PLN pisząc że to z powodu wliczonego
    w konto pakietu ubezpieczeniowego (Allianz)
    który mi nie jest do niczego potrzebny. Przysłali
    zawiadomienie (zwykłą pocztą), że jeśli pisemnie nie odpowiem negatywnie to
    zmiana umowy będzie
    ważna i Eurokonto przekształci się Eurokonto Plus
    . Nie było mnie więc w terminie nie miałem
    możliwości nic zrobić. Ale umowy ubezpieczenia
    nie podpisałem choć płaciłem 2 PLN więcej.
    Teraz dostałem pismo. że rozszerzają usługi o
    opiekę ubezpieczeniową zdrowotną (Elvia+) .
    a ten nowy pakiet Eurokonto Plus kosztować
    będzie od 1 marca 11,50 PLN .
    Brawo, w ciągu dwóch lat opłata wzrosła o 100%.
    Najciekawsze jest znowu to że jeśli nie wyślę pisma
    że to mi nie odpowiada to automatycznie się na to
    godzę. Nie zgodzenie się jest równoznaczne
    z rozwiązaniem umowy.
    Czyli faktycznie wygląda to tak :
    Podpisałeś umowę z bankiem aby mieć konto,
    ale jeśli dalej chcesz je w nim mieć to musisz kupić
    w Allianz jakieś gówniane ubezpieczenie
    a w ELVIA kupić ubezpieczenie od kosztów leczenia.
    Co na to fachowcy z Ochrony Praw Konsumenta,
    bo to mi śmierdzi jakimś naciąganiem klientów.
    Jeśli dodać że na subkontach walutowych (USD)
    oprocentowanie wynosi 0,1 % (tak, po roku z
    4000 $ ma się 4 USD odsetek minus 20% podatku.
    to nie zostaje nic innego jak zabrać swoje pieniądze
    tym cwaniakom i poszukać innego banku.
    Może znacie jakiś trochę bardziej cywilizowany?
    Dokładne info o tej "akcji ubezpieczeniowej" na stronie
    www.pekao.com.pl .

    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-16 22:38:27
    Temat: Re: PEKAO S.A. kombinatorzy
    Od: Laik <g...@b...pl>

    Hello tomi2365,
    w wiadomości <b2p0kf$kv7$1@atlantis.news.tpi.pl> z 2003-02-16 22:41:10
    przeczytałem:

    > Co z takimi zrobić, [...]
    > to nie zostaje nic innego jak zabrać swoje pieniądze
    > tym cwaniakom i poszukać innego banku.

    znalazles optymalne rozwiazanie.:) polecam, wlasnie jutro koncze
    definitywnie wspolprace (15.02 mijal mi termin lokat w usd).

    > Może znacie jakiś trochę bardziej cywilizowany?

    na konto 'okienkowe' wybralem "kredyt bank". maja to, czego potrzebowalem:
    bezprowizyjne wplaty i wyplaty w okienku, konta walutowe, konto 'junior' i
    - dodatkowo - dostep przez siec. bankomat mam pod oknem.
    w polaczeniu z bezplatnym lukasem (blisko bankomat wbk) i mbankiem -
    calosc oplat miesiecznych (prad, gaz, czynsz itd) - tu tez wplyw pensji -
    jestem chyba wystarczajaco zabezpieczony wobec roznych potrzeb. acha, VC
    mam jeszcze z innego banku, ale to moze tylko do konca waznosci karty,
    potem byc moze lukasowa.
    --
    Laik
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-02-17 04:26:43
    Od: " " <t...@g...pl>

    Laik <g...@b...pl> napisał(a):

    > Hello tomi2365,
    > w wiadomości <b2p0kf$kv7$1@atlantis.news.tpi.pl> z 2003-02-16 22:41:10
    > przeczytałem:

    Przylaczam sie do dyskusji. Najlatwiej sie wyniesc z tego banku. PeKaO SA
    robia takie numery prawie co rok - ja ucieklem od nich, gdy wprowadzili
    oplate za konto w ogole nie powiadamiajac o tym. To uwazam za skandal. Dzis
    ciesze sie, ze nie jestem w tym banku - nie z powodu wprowadzanych (i
    wysokich) oplat ale dlatego, bo chce byc powaznie traktowany.

    UOKiK powinien pochylic sie nad takim traktowaniem klienta - jesli klient nie
    nie wie o zmianach to jak ma sie do nich ustosunkowac? Czy umowa jest wazna?

  • 4. Data: 2003-02-17 09:04:32
    Od: p l <p...@w...pl>

    > Brawo, w ciągu dwóch lat opłata wzrosła o 100%.
    > Najciekawsze jest znowu to że jeśli nie wyślę pisma
    > że to mi nie odpowiada to automatycznie się na to
    > godzę.

    Teraz wiesz już skąd ich zysk netto za zeszły rok.
    którym zresztą się nim chwalą na swojej stronie www:
    ******
    Zarząd Banku Pekao SA oczekuje, że zysk netto w 2002 roku osiągnął około 800
    milionów złotych (ekwiwalent 200 mln euro). Jest to jeden z najlepszych wyników
    netto w historii Banku, osiągnięty pomimo trudnych warunków makroekonomicznych
    *****

> [...]
    > a w ELVIA kupić ubezpieczenie od kosztów leczenia.
    > Co na to fachowcy z Ochrony Praw Konsumenta,
    > bo to mi śmierdzi jakimś naciąganiem klientów.

    Firmy ubezpieczeniowe przścigają się w dymaniu ludzi,
    świadczy o tym kilkanaście telefonów dziennie do firmy
    z ofertami najprzeróżniejszych ubezpieczeń. Układają się
    z bankiem, ten pod groĽbą wyrzucenia klienta zmusza go
    żeby się ubezpieczył i wszyscy są zadowoleni ... poza klientem
    którego znowu wycyckali na kilkadziesiąt PLN rocznie, a
    jest tych klientów setki tysięcy.

    > to nie zostaje nic innego jak zabrać swoje pieniądze
    > tym cwaniakom i poszukać innego banku.

    I to jest jedyna metoda, żeby się opamiętali ...

    p l

  • 5. Data: 2003-02-17 09:22:55
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "tomi2365" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co z takimi zrobić, już drugi raz chcą mnie

    Na tej grupie jest bardzo mało klientów Pekao.
    Jest wielu BYŁYCH klientów Pekao:-)

  • 6. Data: 2003-02-17 10:05:24
    Od: Tomal <no_e-mail@no_spam.no_problem>

    tomi2365 wrote:
    > Co z takimi zrobić, już drugi raz chcą mnie
    > zrobić w ..... .Ponad rok temu podwyższyli

    A pamiętacie kilka miesięcy temu była promocja polegająca na obniżeniu
    progu min. wpłaty Eurokonto+ do 500 PLN. Pewnie część ludzi się skusiła
    i przeszła za "marne" 2 zł z Euro na Euro+ i teraz... bęc! Dziś już
    bawią mnie tylko te zagrywki.

    --
    Tomal

  • 7. Data: 2003-02-17 10:57:38
    Od: "Paweł" <n...@N...pl>

> [...]
    > progu min. wpłaty Eurokonto+ do 500 PLN. Pewnie część ludzi się skusiła
    > i przeszła za "marne" 2 zł z Euro na Euro+ i teraz... bęc! Dziś już

    Zwykłe Eurokonto tez podrożało (na 8.50) więc różnica jest 3 zl, niby nadal
    niewielka.

    Pawel

  • 8. Data: 2003-02-17 13:24:23
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    berdycz napisał(a):

    > Na tej grupie jest bardzo mało klientów Pekao.
    > Jest wielu BYŁYCH klientów Pekao:-)
    eee tam, wiekszosc z nas chyba juz zalozyla rachunek biezacy
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 9. Data: 2003-02-17 15:28:20
    Od: p l <p...@w...pl>

    > Zwykłe Eurokonto tez podrożało (na 8.50) więc różnica jest 3 zl, niby nadal
    > niewielka.

    I już nie jest zwykłe, bo też będzie od 1 marca połączone z wymuszonym
    ubezpieczeniem w ramach Pakietu Pomocnego do Eurokonta.
    Na książeczce o tym pakiecie jest info, że więcej można o tym
    przeczytać na stronie internetowej banku, a tam nie ma o tym
    dosłownie NIC.

    Ubezpieczonym jest właściel konta, a ubezpieczającym w zakresie
    poszczególnych umów ubezpieczenia jest ...
    Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Art. 1 pkt 3. ogólne warunki ubezp.)
    To w końcu jest bank czy agent ubezpieczeniowy,
    za pół roku zaczną potrącać nam z konta składki na emeryturę
    bo się nie zorientujemy w porę, że trzeba było się pisemnie sprzeciwić?

    p l