  • 11. Data: 2010-05-27 19:59:30
    Temat: Re: Placenie pay pass
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Paypass jest faktycznie zdecydowanie szybsza forma niz platnosc
    > kontaktowa z uzyciem chipa. Chip jest wolniejszy od uzycia paska
    > magnetycznego. Po prostu stwierdzono, ze platnosci z uzyciem
    > mikropeocesora trwaja zbyt dlugo i wprowadza sie szybsze formy
    > platnosci. Dla mnie technologia RFID w polaczeniu z mikroprocesorem
    > autoryzyjacym transakcje offline to rewelacja. No, ale sa tacy, ktorzy
    > potrzebuja zeby bank kontrolowal ich poziom wydatkow i chca miec
    > blokade po kazdej transakcji. Dzieki roznorodnosci kart mozna
    > zaspokoic i moje i ich potrzeby.

    Bajki stary.
    PayPass to nie jest zadne RFID (a w kazdym razie nie w normalnym
    znaczeniu tego skrotu), to jest prawie normalna karta EMV z normalnym
    procesorem.

    To co jest wolne to autoryzacja online, ale ona nie zalezy od stykowosci
    karty, tylko od ustawienia jej i terminala. Dokladnie tak samo -
    calkowicie offline i bez PINow - moga byc obslugiwane normalne karty
    "stykowe".

    Uzywales kiedys karty procesorowej innej niz bankowej? "Transakcja" taka
    karta trwa ulamek sekundy, niezaleznie od tego, czy wkladasz ja do
    czytnika, czy tylko zblizasz do np. anteny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2010-05-27 20:03:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MD" <t...@p...onet.pl> writes:

    > Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle
    > krótszą) warto inwestować w system.

    Teoretycznie operacja radiowa powinna byc nawet (niezauwazalnie)
    dluzsza.

    > Powoli mogą wprowadzać, a nie blokować
    > inne alternatywne metody, aby wcisnąć "nowinkę" technologiczną.

    Zwolennicy "teorii spiskowych" twierdza, ze to jest potrzebne do
    kontroli spoleczenstwa, bramki w metrze itp. Pamietam ze stare karty
    kontroli dostepu dzialaly z odleglosci 20+ cm, to pewnie kwestia
    parametrow radiowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-05-27 20:23:07
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 21:59, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Bajki stary.
    > PayPass to nie jest zadne RFID (a w kazdym razie nie w normalnym
    > znaczeniu tego skrotu), to jest prawie normalna karta EMV z normalnym
    > procesorem.

    A co to ma za znaczenie?

> [...]
    > karty, tylko od ustawienia jej i terminala. Dokladnie tak samo -
    > calkowicie offline i bez PINow - moga byc obslugiwane normalne karty

    Nigdy nie widziales jak na terminalu masz komunikat o inicjalizacji
    karty?

> [...]
    > karta trwa ulamek sekundy, niezaleznie od tego, czy wkladasz ja do
    > czytnika, czy tylko zblizasz do np. anteny.

    A jaka karta bede placil w sklepie? Lojalnosciowa? Uzywam karty
    flotowej i tez trzeba poczekac zanim pozwoli na wpisanie PINu.

    MK

  • 14. Data: 2010-05-27 20:31:44
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 20:40, "MD" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zapominaj, że spora część PP to karty autoryzowane online, czyli czas
    > autoryzacji dość długi. Przeciągnięcie paska jest na prawdę niewiele
    > wolniejsze niż odczekanie aż zapalą się 4 lampki. Zczytanie chipa też nie
    > trwa długo.

    I co z tego czesc jest autoryzowanych online? Mozesz sobie wybrac
    karte, ktora wymaga autoryzacji online i taka ktora nie wymaga. I to
    jest super.

    > Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle
    > krótszą) warto inwestować w system.

    Nic mi nie trzeba wmawiac. Nie interesuje mnie system ja jestem
    uzytkownikiem koncowym i interesuje mnie tylko czas... A w czasie gdy
    karta paypass dokonam transakcji to mikroprocesorowa dopiero poprosi
    mnie o wklepanie PINu.

    > A co do wyboru to nie mam, a miał bym tylko wtedy, gdybym mógł płacić
    > paskiem/chipem bez PINu lub PP bez pinu, a tam mam albo pin/podspis albo PP,
    > czyli dwa nieporównywalne sposoby płacenia.

    To moze zapoznaj sie z oferta jaka jest dostepna na rynku. Ja wiem, ze
    moge sobie kupic karte, ktora pozwoli mi na weryfikacje za pomoca
    podpisu albo PIN, tak samo sa karty wymagajace autoryzacji i takie,
    ktore nie wymagaja.

    > Poza tym adaptacja starego systemu (likwidacja PINu do pewnej kwoty) jest
    > drobiazgiem w porównaniu z wyposażeniem wszystkich punktów w terminal PP. Na
    > prawdę wolę móc zapłacić w każdym punkcie przeciągając kartą bez pinu i bez
    > dopłacania do inwestycji producentów systemu niż czekać aż wszystkie punkty
    > będą miały możliwość obsługi PP

    A jakie to ma znaczenie jak organizacja doplaca do instalacji
    czytnika?

    > Dodam, że płacąc kartą kredytową często miałem autoryzację offline i tylko
    > podpis mnie opóźniał, ale gdyby do np. 100 czy 200zł można było bez podpisu,
    > to system PP traci na razie sens. Powoli mogą wprowadzać, a nie blokować
    > inne alternatywne metody, aby wcisnąć "nowinkę" technologiczną.

    Podpis to jest decyzja akceptanta. Nie musi go brac, podnosi tym tylko
    swoje ryzyko fraudu.

    MK

  • 15. Data: 2010-05-27 20:39:29
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 27 Maj, 18:53, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Pieprzenie.
    Mocne słowo.

    > A kto niby wciska? Kazdy ma wybor. Moze miec z paypassem lub bez.
    Tu chodzi o to, że koszt dodatkowych terminali jest przerzucany na
    klientów obojętne czym płacą. Faktycznie wybór.

    > Paypass jest faktycznie zdecydowanie szybsza forma niz platnosc
    > kontaktowa z uzyciem chipa. Chip jest wolniejszy od uzycia paska
    > magnetycznego.
    Bzdura. Płacę zarówno PINówką jak i bezPINówką - PINówka jest odrobinę
    szybsza bo wciśnięcie 5 klawiszy trwa krócej niż dostanie karty,
    długopisu i złożenie podpisu. Gdybym sam wkładał kartę w wystawiony
    terminal to byłoby też nieco szybciej.

  • 16. Data: 2010-05-27 20:50:28
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 22:39, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Tu chodzi o to, że koszt dodatkowych terminali jest przerzucany na
    > klientów obojętne czym płacą. Faktycznie wybór.

    Z tego co ja wiem to MC dotowal zakup terminali do PP. Co wiecej koszt
    utrzymania takiego terminala byl mniejszy niz bez PP. Pisze w czasie
    przeszlym, bo nie wiem jak jest teraz, co nie oznacza, ze to sie
    zmienilo.

> [...]
    > szybsza bo wciśnięcie 5 klawiszy trwa krócej niż dostanie karty,
    > długopisu i złożenie podpisu. Gdybym sam wkładał kartę w wystawiony

    A co ma do tego sposob weryfikacji? Przeciagniecie paska trwa znacznie
    krocej niz wlozenie karty EMV do termianla i czakanie na wymiane
    informacji miedzy terminalem a karta.

    MK

  • 17. Data: 2010-05-27 21:07:40
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 27 Maj, 22:50, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Z tego co ja wiem to MC dotowal zakup terminali do PP. Co wiecej koszt
    > utrzymania takiego terminala byl mniejszy niz bez PP.
    Ale sam sobie odpowiedz co jest prostszym rozwiązaniem: wystawienie
    już istniejących terminali czy zakup dodatkowych i zajmowanie miejsca
    na ladzie ? Komu u licha przeszkadza takie rozwiązanie ?

    > A co ma do tego sposob weryfikacji? Przeciagniecie paska trwa znacznie
    > krocej niz wlozenie karty EMV do termianla i czakanie na wymiane
    > informacji miedzy terminalem a karta.
    No i co z tego ? A jeśli będę mistrzem świata w szybkości wyciągania
    portfela z kieszeni (swojej) to zmieni to czas wydawania reszty przez
    kasjerkę ?
    Liczy się całość czasu jaki poświęcam na operację a nie na samo
    włożenie czy przeciągnięcie karty.

  • 18. Data: 2010-05-27 21:37:49
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >uzytkownikiem koncowym i interesuje mnie tylko czas... >A w czasie gdy
    >karta paypass dokonam transakcji to >mikroprocesorowa dopiero poprosi

    Może nie wyraziłem się jasno - transakcie do np. 100 czy 200zł czy ile tam
    kto chce mogą być bez PINu. Czyli kupuję, sprzedawca wklepuje kwotę, a ja
    tylko wkładam kartę na sekundę czy dwie, albo przeciągam w ułamek sekundy
    czyli system działa szybciej niż PP, a nie wymaga inwestycji.

> [...]
    >moge sobie kupic karte, ktora pozwoli mi na >weryfikacje za pomoca
    >podpisu albo PIN, tak samo sa karty wymagajace >autoryzacji i takie,

    A nie zastanawia Cię dlaczego nie masz możliwości "kupienia" karty, która by
    nie wymagałą pinu ani podpisu, ani nie była kartą PP?

    >A jakie to ma znaczenie jak organizacja doplaca do >instalacji
    >czytnika?

    Jasne, to nie ma znaczenia, bo to płaci wujek z Ameryki... nie bądź
    śmieszny, bo jeszcze uwierzę, że nie wiesz, iż Ty czy ja za to płacimy.

    >Podpis to jest decyzja akceptanta. Nie musi go brac, >podnosi tym tylko
    >swoje ryzyko fraudu.

    Tu się zgodzę, ale wystarczy, aby np. użytkownik deklarował kwotę zwolnienia
    od tej odpowiedzialności - tak jak np. w przypwadku PP jest to 50zł. Po
    prostu deklaruję np. 200zł bez PINu i po problemie.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 19. Data: 2010-05-27 21:40:38
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > Nigdy nie widziales jak na terminalu masz komunikat o inicjalizacji
    > karty?

    A niby PP jak zblizasz karte to co innego robi jak nie zczytuje chipa?
    Zczytanie stykiem czy bez styku to róznica milisekund i to na korzysc
    stykowej formy przekzu danych.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 20. Data: 2010-05-28 06:26:19
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 27 Maj, 23:07, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Ale sam sobie odpowiedz co jest prostszym rozwiązaniem: wystawienie
    > już istniejących terminali czy zakup dodatkowych i zajmowanie miejsca
    > na ladzie ? Komu u licha przeszkadza takie rozwiązanie ?

    Sprobuj sobie odpowiedziec jakie sa mozliwosci zastowowania terminali
    PP. W tej chwili terminale sa kombajnami do obslugi wielu typow kart
    (pasek, chip, pp). Mozna jednak zainstalowac tylko czesc, np tylko pp.

> [...]
    > kasjerkę ?
    > Liczy się całość czasu jaki poświęcam na operację a nie na samo

    W takim razie najszybciej bedzie z pp.

    MK