    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placenie pay pass
    Date: Thu, 27 May 2010 21:59:30 +0200

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Paypass jest faktycznie zdecydowanie szybsza forma niz platnosc
    > kontaktowa z uzyciem chipa. Chip jest wolniejszy od uzycia paska
    > magnetycznego. Po prostu stwierdzono, ze platnosci z uzyciem
    > mikropeocesora trwaja zbyt dlugo i wprowadza sie szybsze formy
    > platnosci. Dla mnie technologia RFID w polaczeniu z mikroprocesorem
    > autoryzyjacym transakcje offline to rewelacja. No, ale sa tacy, ktorzy
    > potrzebuja zeby bank kontrolowal ich poziom wydatkow i chca miec
    > blokade po kazdej transakcji. Dzieki roznorodnosci kart mozna
    > zaspokoic i moje i ich potrzeby.

    Bajki stary.
    PayPass to nie jest zadne RFID (a w kazdym razie nie w normalnym
    znaczeniu tego skrotu), to jest prawie normalna karta EMV z normalnym
    procesorem.

    To co jest wolne to autoryzacja online, ale ona nie zalezy od stykowosci
    karty, tylko od ustawienia jej i terminala. Dokladnie tak samo -
    calkowicie offline i bez PINow - moga byc obslugiwane normalne karty
    "stykowe".

    Uzywales kiedys karty procesorowej innej niz bankowej? "Transakcja" taka
    karta trwa ulamek sekundy, niezaleznie od tego, czy wkladasz ja do
    czytnika, czy tylko zblizasz do np. anteny.
    --
    Krzysztof Halasa