    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placenie pay pass
    Date: Thu, 27 May 2010 13:31:44 -0700 (PDT)

    On 27 Maj, 20:40, "MD" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zapominaj, że spora część PP to karty autoryzowane online, czyli czas
    > autoryzacji dość długi. Przeciągnięcie paska jest na prawdę niewiele
    > wolniejsze niż odczekanie aż zapalą się 4 lampki. Zczytanie chipa też nie
    > trwa długo.

    I co z tego czesc jest autoryzowanych online? Mozesz sobie wybrac
    karte, ktora wymaga autoryzacji online i taka ktora nie wymaga. I to
    jest super.

    > Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle
    > krótszą) warto inwestować w system.

    Nic mi nie trzeba wmawiac. Nie interesuje mnie system ja jestem
    uzytkownikiem koncowym i interesuje mnie tylko czas... A w czasie gdy
    karta paypass dokonam transakcji to mikroprocesorowa dopiero poprosi
    mnie o wklepanie PINu.

    > A co do wyboru to nie mam, a miał bym tylko wtedy, gdybym mógł płacić
    > paskiem/chipem bez PINu lub PP bez pinu, a tam mam albo pin/podspis albo PP,
    > czyli dwa nieporównywalne sposoby płacenia.

    To moze zapoznaj sie z oferta jaka jest dostepna na rynku. Ja wiem, ze
    moge sobie kupic karte, ktora pozwoli mi na weryfikacje za pomoca
    podpisu albo PIN, tak samo sa karty wymagajace autoryzacji i takie,
    ktore nie wymagaja.

    > Poza tym adaptacja starego systemu (likwidacja PINu do pewnej kwoty) jest
    > drobiazgiem w porównaniu z wyposażeniem wszystkich punktów w terminal PP. Na
    > prawdę wolę móc zapłacić w każdym punkcie przeciągając kartą bez pinu i bez
    > dopłacania do inwestycji producentów systemu niż czekać aż wszystkie punkty
    > będą miały możliwość obsługi PP

    A jakie to ma znaczenie jak organizacja doplaca do instalacji
    czytnika?

    > Dodam, że płacąc kartą kredytową często miałem autoryzację offline i tylko
    > podpis mnie opóźniał, ale gdyby do np. 100 czy 200zł można było bez podpisu,
    > to system PP traci na razie sens. Powoli mogą wprowadzać, a nie blokować
    > inne alternatywne metody, aby wcisnąć "nowinkę" technologiczną.

    Podpis to jest decyzja akceptanta. Nie musi go brac, podnosi tym tylko
    swoje ryzyko fraudu.

    MK