    From: "nszoczi" <nszoczi1_wytnij_@_wytnij_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Płatność kartą "na podpis"
    Date: Fri, 4 Sep 2009 22:01:59 +0200
    Sender: n...@1...acn.waw.pl

    Nie wiem byc może ten temat był tu nie raz poruszany, ale nie udało mi się
    tego przeczytać...

    Sprawa ma się następująco...
    Dziś postanowiłam za zakupy zapłacić kartą. Nie jestem posiadaczem karty na
    PIN, ale tej na podpis, gdzie teoretycznie sprzedawca przed zatwierdzeniem
    transakcji powinien sprawdzić zgodność podpisu na karcie z tym, który
    skłądam na wydruku z terminala.
    No i nie pierwszy raz zdarzyła mi się sytuacja, w której pani za kasą
    zdążyła wydrukować potwierdzenie obciążenia mojego konta zanim zaczęłam się
    podpisywać...
    Tym razem moja cierpliwość na taką, nie pierwszą zresztą sytuację, zotała
    wyczerpana.
    Zapytałam Panią dlaczego obciążyła moje konto zanim sprawdziła podpis. No i
    Pani zaczęła mi się tłumaczyć,że przecież go jeszcze nie obciążyła... Chyba
    nie wiedziała,że ma do czynienia z osobą,która wie jak funkcjonują te
    nieszczęsne terminale. Zapytałam więc panią skąd wie,że to jest moija karta.
    A ona mi na to,że przecież skoro ją ode mnie dostała to przecież musi być
    moja!!!
    Podpisałam wydruk z czystej grzeczności, choć był moment,że zakomunikowałam
    Pani,że tego nie zrobię i to ona zostanie obciążona kwotą tych zakupów...

    No właśnie i tu moje pytanie- co by się stało gdybym się nie podpisała na
    potwierdzeniu, albo mój podpis byłby w stylu "złodziej", " Kaczka
    Dziwaczka", itp?
    Zastanawiam się jak wygląda procedura działania w takich sytuacjach, bo do
    szału mnie doprowadza lekkomyślność kasjerów!!!

    Z góry dziękuję za wszelkie info;)