  • Data: 2009-09-05 07:37:55
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "nszoczi" <nszoczi1_wytnij_@_wytnij_wp.pl> wrote in message
    news:h7t3nr$btj$1@news.wp.pl...

    > Tego wszystkiego można uniknąć w momencie sprawdzania podpisu...

    Spektakularna wiara. Czy uważasz, że ktoś zamierzający dokonać fraudu na
    karcie podpisowej udaje się do przypadkowego sklepu i liczy na los szczęścia
    podpisując się jakimś losowym zygzakiem? Bo ja uważam, że albo taki fraud
    jest robiony do pewnego stopnia w porozumieniu z kasjerem, albo też osoba
    dokonująca fraudu jest w stanie podpisać się dostatecznie podobnie do
    podpisu na karcie.

    > Zresztą dla Was widac mało wiedzących jak działa terminal.
    [...]

    Hehehe, wyjątkowo trafny argument na tej grupie. Naprawdę wyjątkowo...

    > Tak czy siak powtarzam moje pytanie- Dlaczego ja mam ryzykować stratę
    > czasu na reklamowanie transakcji? I dlaczego mam dawac zielone światło na
    > ewntualną kradzież...???

    To sprawdzanie podpisu to tylko taki bajer. Taka "psychologia". Nie zwiększa
    to w znaczący sposób bezpieczeństwa transakcji z punktu widzenia klienta
    (tutaj bez porównania większe znaczenie ma jakość ubezpieczenia karty oraz
    struktura limitów transakcyjnych). Wykonałem tysiące transakcji podpisowych.
    Bardzo często weryfikacja podpisu była nazwijmy to "umowna" albo jej nie
    było. I w żadnym przypadku mnie to nie przeszkadzało. Natomiast proszenie o
    paszport przy transakcjach kartowych, które czasami ma miejsce za granicą
    jest dla mnie wręcz wkurzające.