  • 31. Data: 2004-08-15 14:06:37
    Temat: Re: Podpis vs PIN - Inteligo
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 15 Aug 2004 12:07:18 +0200, "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
    wrote:

    >To mogłoby być świetne zabezpieczenie, gdyby nie taka postawa jaką Ty
    >prezentujesz i durne blondynki w kasach supermarketów :/

    No pewnie. Mogłoby być, gdyby nie regulacje Visa int.
    --
    ___________ (R)

  • 32. Data: 2004-08-15 14:58:11
    Temat: Re[2]: Podpis vs PIN - Inteligo
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    Witaj Arek,

    A> Jakiś czas temu było głośno o eksperymencie (jakaś gazeta i bankowcy
    A> na Zachodzie) - sprawdzano czy sprzedawcy zwracają uwagę na zdjęcie.
    A> No i bez problemów płacono kartą z wizerunkiem szympansa.

    Ten eksperyment juz ryle razy byl przywolaywany, (zawsze bez zrodla)
    ze watpie czy na prawde byl przeprowadzony :). A powaznie co do zdjecia na karcie
    to trzba sobie zdawac sprawe ze prawidlowo wyszkolony sprzedawca w
    zasadzie nie powinien w ogole zwracac uwagi na zdjecie - nie ma takiego
    obowiazku w instrukcjach jakie dostaje od akłajera. Nikt nie mógłby
    miec do niego pretensji nawet jakby zaakceptowal karte z zupelnie
    innym zdjeciem.
    Oczywiscie w praktyce zdjecie ma jakies znaczenie (czasem nawet wieksze niz podpis
    ktory sprzedawca ma obowiazek sprawdzac) jednak nadal jest to bardzo niewielkie
    znaczenie.
    Natomiast co do PINu vs podpis to trzeba caly czas pamietac o
    zagrozeniach jakie niesie ze soba PIN. Podpis w prawdzie poodrobic
    mozna latwo ale w wypadku PINu uzywanego do transakcji w
    sklepach zagrozenie podpatrzenia tez jest na prawde spore. Np. ostatnio
    musialem uzyc takiego PIN-pada ze strach - wielkie klawisze i zadnej
    oslonki. No a w wypadku PINu jest ten problem ze bardzo ciezko wyprzec
    sie takiej transakcji.
    wiec mimo tego, ze PIN wydaje sie teoretycznie bezpieczniejszy to
    trzeba podchodzic do niego z duza rezerwa.

    --
    Pozdrowienia,
    Wojtek mailto:w...@w...pl

  • 33. Data: 2004-08-15 20:42:50
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >To mogłoby być świetne zabezpiecznie, gdyby prawo mówiło, że za
    >transakcje kartą z "niewłaściwym" zdjjęciem odpowiada sklep. Na razie
    >jest tak jak mówi Adam. Zdjęcie jest tylko ozdobnikiem i niczym więcej.

    Tego nie reguluje prawo, tylko umowy.
    Zdjęcie natomiast może być dodatkowym elementem umożliwiającym identyfikację
    osoby, która posługuje się kartą. Formalnie jest nim podpis, ale gdyby
    kasjerka porównała fotografię z karty z facjatą osoby nią się posługującej, to
    niezależnie od podobieństwa albo nie podpisu złożonego przez tę osobę, mogłaby
    odmówić autoryzacji (nie mówiąc wprost, że chodzi o zdjęcie - zawsze może
    powiedzieć, że nie podoba jej się podpis).

    No ale sęk w tym, że to są pelachy - większość z tych kasjerek jest po
    podstawówce/zawodówce i nie ma pojęcia o elektronicznych instrumentach
    płatniczych, autoryzacjach itp. Aby dalej, aby szybciej - po co sobie głowę
    zawracać? Skoro przeszło przez "maszynę", to ok.

    H.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 34. Data: 2004-08-15 22:32:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> writes:

> [...]
    > znaczącym ozdobnikiem, pomio tego, że w powszechnym przekonaniu
    > klientów nakręconych przez marketoidów z banków to jest baaaardzo

    O przepraszam bardzo, w citku zdjecie jest warte 24 godziny 8-)

    MJ

  • 35. Data: 2004-08-16 03:25:15
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Aug 2004 22:42:50 +0200,
    osoba podpisana: Hubert123 <h...@b...poczty.pl>
    napisała:

    > Tego nie reguluje prawo, tylko umowy.

    Znasz _choć_ jedną taka umowę w PL ?

    Poza tym jest jeszcze ta subtelność, że chodzi Ci o umowy CA<->sklep, a
    _mnie_ jako posiadacza karty interesuje umowa wystawca <-> ja.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 36. Data: 2004-08-16 06:49:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Wojtek Frabinski napisał(a):

    > obowiazku w instrukcjach jakie dostaje od akłajera. Nikt nie mógłby
    ^^^^^^^^

  • 37. Data: 2004-08-16 19:30:13
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Wojciech Nawara wrote:

    > ^^^^^^^^
    > Ja tak obok tematu. Jak się to cholerstwo pisze w oryginale ??? :-))))

    Acquirer.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 38. Data: 2004-08-16 20:37:32
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Piotr Grzegorz Skowroński napisał(a):

    ^^^^^^^^

    > Acquirer.

    Dziękuję, niech Ci to Bóg w dzieciach wypłaci. :-)))))

  • 39. Data: 2004-08-17 04:23:34
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Piotr Grzegorz Skowroński napisał(a):
    >
    > ^^^^^^^^

    > Dziękuję, niech Ci to Bóg w dzieciach wypłaci. :-)))))

    Nie ma sprawy, ale na drugi raz odrób lekcje! ;))