  • 21. Data: 2009-03-24 23:32:33
    Temat: Re: Podwy?ki w bankach, PKO BP rozwi?za?o worek ...
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 24 Mar 2009 15:47:23 -0700 (PDT)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Ale tych z kolei banki dopadaja z oplatami za konto/karte do konta/
    > wplate/wyplate/usmiech Pani Magdy w oddziale itp., prawda?

    No to już zależy. Różnie. Choć ostatnio obserwuję większe
    zainteresowanie "sprawami bankowymi" pewnie przez ten kryzys albo w TV
    ostro trąbią.

    > Czy poza kontem w mB - o ktorym wiem - jest duzo ofert na 100%
    > gratisowe uslugi przy nie-negatywnym saldzie?

    Polbank

    W reszcie czyli Alior, Allianz, BGŻ, Citi, Eurobank, Getin, ING, Multi,
    Nordea są już jakieś opłaty głównie za kartę/przelewy albo jakieś
    warunki do spełnienia tutaj głównie określona wysokość wpłat na konto.

    Xenocide

  • 22. Data: 2009-03-24 23:54:24
    Temat: Re: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    > Norwegian Cruise Line? North Carolina Libraries? :) Wez Pan
    > wspolczynik na dzikiego!

    Kolega z finansami zwiazany to powinien wiedziec :) Dla mnie NCL = Net
    Credit Losses.

    > OK, niech bedzie do tego 6% za depozyty. Zostaje 14 p.p. roznicy! I
    > jeszcze trzeba kosic te oplaty za "gotowosc"?

    Ale te 20% to jest w Pekao S.A., ja w mBanku mam ok 13,5%, nie jestem pewien
    bo nie korzystam...

    > Ale ja nie mam karty oprocentowanej na 23%. Nawet na 10% nie mam! A to
    > ze jeszcze nie zmienilem z 4.25% na taka z 3.25% wynika tylko z faktu
    > ze sie nigdy nie zadluzam, wiec mi wzystko jedno.

    Ja mam karte oprocentowana na 9,9%, inna 12,5%, ok 22% to chyba tylko Citi i
    Mille.

    > No i banki roznicuja oprocentowanie w zaleznosci od historii
    > kredytowej - ta sama karta moze byc z oprocentowaniem 18% albo 13%
    > albo 9%.

    Tak robia w US. Gdyby w PL tak zrobily to zaraz by sie pokazalo z 1000
    postow z jekami jakie to zlodziejskie banki i jak dyskryminuja ludzi ;). W
    PL zroznicowanie jest stosowane w przypadku firm, dla klientow detalicznych
    zwykle jest takie samo oprocentowanie. Jesli sie roznicow to raczej ze
    wzgledu na wykonywany zawod, firme w ktorej dana osoba pracuje itp.
    Oczywiscie zawsze sie to nazywa "promocja dla...".

    > No, jesli dobrze rozumiem, to 1% albo i 1.5% sie placi "z gory" za
    > mozliwosc posiadania takiej linii kredytowej. To chyba szybki zysk dla
    > banku?

    Ale przeciez przez caly rok bank musi trzymac w rezerwie dla mnie te
    pieniadze. Moglby przeciez je pozyczyc na 10% na zakup samochodu. 1,5% to
    nie jest taka znowu tragedia... zwlaszcza dla osoby ktora kupuje na
    licytacji komorniczej cos za 30 tys zeby nastepnego dnia sprzedac za 45 ;).

    > Zapewne odbili sobie w dwojnasob na pani Krysi z sasiedztwa...

    Gdyby ten bank mial tylko takich klientow jak ja to by zbankrutowal, a
    przeciez nie o to chodzi. Chodzi o zarobienia na posrednictwie miedzy
    osobami ktore have money i need money ;).

    > Z ciekawosci - dlaczego to sie nie zmienia? Tzn, dlaczego panstwo ma w
    > dupie taka edukacje?

    Przeciez czym ciemniejszy narod tym latwiej sie nim steruje ;). Tak naprawde
    nie mam zielonego pojecia czemu maja to w nosie... moze dlatego, ze rzadzacy
    sami nie korzystaja z uslug finansowych i nie potrafia zrozumiec jak to
    wszystko dziala. Jak widac nawet taki minister gospodarki, ktory ponoc
    umoczyl na opcjach... dlatego sugerowal ich uniewaznienie.

    > Zauwazylem kiedy szukalem polskiej karty kredytowej, ze w kazdym banku
    > panuje kompletna dowolnosc jesli chodzi o prezentacje danych. Ja
    > jestem przyzwyczajony do znormalizowanej tabelki, ktora kazdy bank
    > oferujacy karte musi mi wreczyc. Wyglada to tak:
    >
    > http://tinyurl.com/dlpq5s
    >
    > Komu by wprowadzenie tego w Polsce szkodzilo? Za szybko ludzie by sie
    > orientowali, ze sie ich chce wydoic?

    W PL wymagane przez prawo (w przypadku karty kredytowej lub overdraftu) masz
    cos takiego
    "Rzeczywista roczna stopa procentowa - 21,82%
    Powyzsze wyliczenia zostaly dokonane przy zalozeniu jednorazowego
    wykorzystania kwoty przyznanego Limitu Kredytowego w wysoko-
    sci 8 000 zl, w formie Transakcji bezgotówkowej, splacanej w 12 równych
    ratach miesiecznych, przy uwzglednieniu oplat zwiazanych z
    wydaniem Karty Kredytowej. Wyniki moga byc inne w szczególnosci w przypadku
    innej wysokosci Zadluzenia, stopy procentowej, terminu
    splaty oraz rodzaju Transakcji."

    MK

  • 23. Data: 2009-03-25 00:32:18
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Mar, 00:54, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > nie jest taka znowu tragedia... zwlaszcza dla osoby ktora kupuje na
    > licytacji komorniczej cos za 30 tys zeby nastepnego dnia sprzedac za 45 ;).

    Gdybym trafiał na takie okazje codziennie, to pewnie bym nie narzekał,
    choc z drugiej strony dlaczego mam płacić za coś, co w cywilizowanych
    krajach jest gratis ? Powiedz mi, drogi MK, czy banki niemieckie albo
    brytyjskie podlegają innym regułom adekwatności kapitałowej, innej
    Bazylei niz nasze polskie ? Nie jestem przekonany do końca, czy
    rzeczywiście bank trzyma dla mnie te pieniądze w rezerwie, wtedy
    stawka prowizji za "gotowość" wynosiłaby z 15%.

  • 24. Data: 2009-03-25 00:37:41
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 19:54, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Kolega z finansami zwiazany to powinien wiedziec :) Dla mnie NCL = Net
    > Credit Losses.

    Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

    > Ale te 20% to jest w Pekao S.A., ja w mBanku mam ok 13,5%, nie jestem pewien
    > bo nie korzystam...

    W Pekao SA i w BPH i w Citi i w GE i w Getin i w Raiffeisen i w
    Toyota... To naprawde nie wyglada na jakis margines.

    (Tabelke taka znalazlem i sie teraz wymadrzam:

    http://www.finanse.egospodarka.pl/s/imagezoom.thtml?
    id=28836

    > Tak robia w US. Gdyby w PL tak zrobily to zaraz by sie pokazalo z 1000
    > postow z jekami jakie to zlodziejskie banki i jak dyskryminuja ludzi ;).

    Ale potem ludzie zaczeliby rozumiec, ze splacanie w terminie przynosi
    wymierne korzysci, a nizsze oprocentowanie zalezy tylko i wylacznie od
    ich odpowiedzialnego postepowania, a nie np. od przynaleznosci do
    okreslonej grupy zawodowej. I ze nie jest uznaniowe.

    > Ale przeciez przez caly rok bank musi trzymac w rezerwie dla mnie te
    > pieniadze. Moglby przeciez je pozyczyc na 10% na zakup samochodu.

    Ma tez calkiem sporo depozytow na 0.01% albo 0.1% na kontach
    biezacych...

    Rozumiem ze bank nie jest instytucja charytatywna, nie podoba mi sie
    tylko to przerzucanie oplat na poczatek, "za rozpatrzenie wniosku",
    "za przyznanie", "za ewentualna prawdopodobna szanse mozliwosci
    uzycia" itp.

    Wszelkie upfront sales charges nigdy na mnie nie robily dobrego
    wrazenia.

> [...]
    > sami nie korzystaja z uslug finansowych i nie potrafia zrozumiec jak to

    W takim razie: obowiazkowe i przymusowe wyplaty diet poselskich na
    konta w banku! I kazdemu parlamentarzyscie / ministrowi karte
    platnicza w lape. Nie chce korzystac - nie bedzie jadl! :)

> [...]
    > wydaniem Karty Kredytowej. Wyniki moga byc inne w szczególnosci w przypadku
    > innej wysokosci Zadluzenia, stopy procentowej, terminu

    Nie no, super... To pokrywa informacje z "az" pierwszej rubryczki
    "mojej" tabeli. :)

    A wszelkie dodatkowe oplaty, prowizje, grace period itd. trzeba sobie
    szukac w tekscie pisanym drobna czcionka, w jakims zalaczniku pdf.
    (Swoja droga co to za maniera, ze tyle bankow w PL publikuje Taryfy w
    postaci zalacznika z 50 stronami?)

    Z tego co wiem, w UK obowiazuje bardzo podobna tabelka, wiec to nie
    jest jakies amerykanskie wynaturzenie.
    Moze zrobia standard Unijny? :)

  • 25. Data: 2009-03-25 00:48:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...

[...]

    Nowa Umowa Kapitalowa okresla minimalne wartosci. Polskie prawo okresla inny
    wskaznik wyplacalnosci dla banku nowego (Alior, Allianz) a inny dla banku
    dzilajacego od dawna. Bank nie zamraza calosci srodkow na wyplate
    przyznanych limitow, udzielonych gwarancji i innych zobowiazan
    pozabilansowych, ale tylko taka czesc jaka na podstawie szacunkow banku moze
    zostac wykorzystana. Niemniej czesc pieniedzy ktorymi obraca bank nie
    pracuje efektywnie (limity, gotowka w kasach, bankomatach, rezerwa
    obowiazkowa, srodki). Prowizje za limit kredytowy nalezy traktowac jak
    zaplate za ubezpieczenie, czy zeby byc trendy - jako premie opcyjna (bank
    jest wystawca opcji call, i to nawet amerykanskiej ;), a Ty ja mozesz
    zrealizowac lub nie, za co placisz prowizje).

    MK

  • 26. Data: 2009-03-25 00:59:41
    Temat: Re: Podwyzki w bankach, PKO BP rozwiazalo worek ...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Kolega wybaczy, ale JA nie wiem co to znaczy "loss"! ;)

    Eeee... to juz marketing ;)

> [...]
    > ich odpowiedzialnego postepowania, a nie np. od przynaleznosci do
    > okreslonej grupy zawodowej. I ze nie jest uznaniowe.

    Wczesniej UOKiK by nalozyl kilka kar, a w KNF wydal rekomendacje XYZ ;).

    > Ma tez calkiem sporo depozytow na 0.01% albo 0.1% na kontach
    > biezacych...

    Ale wierz mi, ze na takich rachunkach nie ma duzo kasy i przychody w nich
    pokrywaja koszty transakcyjne. Juz tak glupi ludzie to nie sa i przerzucaja
    kase na konta oszczednosciowe lub lokaty...

> [...]
    > uzycia" itp.

    > Wszelkie upfront sales charges nigdy na mnie nie robily dobrego

    Oooo... czyzbys nie wykupil ubezpieczenia zdrowotnego, na zycie,
    majatkowego? Ciekawe skad te amerykanskie firmy ubezpieczeniowa maja tyle
    kasy ;).

    MK

  • 27. Data: 2009-03-25 01:14:15
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 20:59, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Eeee... to juz marketing ;)

    Nie no, wiadomo, marketing to standard. "Jestem cudowny, najlepszy,
    wspanialy." :) Ale moj marketing ma poparcie w liczbach!

    > Ale wierz mi, ze na takich rachunkach nie ma duzo kasy i przychody w nich
    > pokrywaja koszty transakcyjne.

    A wlasnie, wlasnie, kolega z jakas instytucja finansowa profesjonalnie
    zwiazany, czy tak tylko z punktu widzenia szarego klienta banku
    popisuje sobie? :)

    > Oooo... czyzbys nie wykupil ubezpieczenia zdrowotnego, na zycie,
    > majatkowego? Ciekawe skad te amerykanskie firmy ubezpieczeniowa maja tyle
    > kasy ;).

    Testuje wlasnie nowe ubezpieczenie zdrowotne BEZ skladki z mojej
    kieszeni, za to z high deductible (przepraszam, ale nie mam pojecia
    jak to jest po polsku). Sprawdza sie swietnie dopoki nie choruje! :)

    I nie place za zadna linie kredytowa w zadnym rachunku! :)

  • 28. Data: 2009-03-25 01:24:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > A wlasnie, wlasnie, kolega z jakas instytucja finansowa profesjonalnie
    > zwiazany, czy tak tylko z punktu widzenia szarego klienta banku
    > popisuje sobie? :)

    Tu pisuje tylko jako klient i finansista (z wyksztalcenia). Staram sie
    oddzielac hobby, jakim jest pbb, od tego co robie zawodowo i mam nadzieje,
    ze mi sie udaje ;).

    > Testuje wlasnie nowe ubezpieczenie zdrowotne BEZ skladki z mojej
    > kieszeni, za to z high deductible (przepraszam, ale nie mam pojecia
    > jak to jest po polsku). Sprawdza sie swietnie dopoki nie choruje! :)

    "Udzial wlasny"? Znaczy, ze jak zachorujesz i trafisz do sapitala to
    otrzymasz w ramach ubezpieczenia rozpoznanie, a za reszte musisz sam placic?
    ;)

    > I nie place za zadna linie kredytowa w zadnym rachunku! :)

    Ja tez :)

    MK

  • 29. Data: 2009-03-25 01:37:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 21:24, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > "Udzial wlasny"? Znaczy, ze jak zachorujesz i trafisz do sapitala to
    > otrzymasz w ramach ubezpieczenia rozpoznanie, a za reszte musisz sam placic?
    > ;)

    :D To by bylo samobojstwo finansowe. Nie, w druga strone. Jestem
    "odpowiedzialny" za pierwsze $3,000 wydatkow, a dalej placi firma
    ubezpieczeniowa. Czyli przy przecietnym korzystaniu z uslug sluzby
    zdrowia (wizyta raz na rok) place za calosc, a na sytuacje
    powazniejsze zabezpieczam sobie dupsko i inne czesci ciala tez. :)

    > Ja tez :)

    Ale musisz sie postarac zeby tak miec.

  • 30. Data: 2009-03-25 01:50:12
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    bradley.st <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zdrowia (wizyta raz na rok) place za calosc, a na sytuacje
    > powazniejsze zabezpieczam sobie dupsko i inne czesci ciala tez. :)

    O to ja bym chciał takie ubezpieczenie, jakieś więcej informacji gdzie
    takie można dostać?